Poll

Welk seizoenen vond jij het leukst qua totaalplaatje ? (Mol, opdrachten, kandidaten etc.)

1999 (Australië, Mol Deborah)
4 (1.7%)
2001 (Schotland, Mol Nico)
5 (2.1%)
2002 (Portugal, Mol George)
38 (15.8%)
2003 (Canada, Mol Elise)
4 (1.7%)
2005 (Australië-Indonesië, Mol Yvon)
24 (10%)
2006 (Argentinië, Mol Milouska)
26 (10.8%)
2007 (Thailand, Mol Inge)
9 (3.7%)
2008 (Mexico, Mol Dennis)
58 (24.1%)
2009 (Ierland-Jordanië, Mol Jon)
17 (7.1%)
2010 (Japan, Mol Kim)
10 (4.1%)
2011 (El Salvador-Nicaragua, Mol Patrick)
30 (12.4%)
2012 (Ijsland-Spanje, Mol Anne-Marie)
16 (6.6%)

Totaal aantal stemmen: 101

Auteur Topic: Lijstjes ( wat is het leukste seizoen? )  (gelezen 46578 keer)

Offline Milk

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Lijstjes ( wat is het leukste seizoen? )
« Reactie #140 Gepost op: 14-03-2012, 15:38:51 »
Seizoen 2002 was gewoon perfect. De groep, het land, de mol, voor het eerst op dit forum, de verrassingen van de ontknopingsuitzending, de ergernis vóór die uitzending met de verdwaalde parachutisten.... Ik ben nu zo ver dat ik weet dat dit eenmalig was en heb er vrede mee. De andere seizoenen beoordeel ik op zichzelf.

Ik vond Schotland trouwens ook een tof land voor opdrachten. Hou daar wel van.

No Milk today???

Offline Qper

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #141 Gepost op: 15-03-2012, 10:21:57 »
Toch maar gestemd op 2003. Dat seizoen heeft veel te weinig stemmen en hoort absoluut niet onder Thailand te staan. Komt denk ik omdat Canada na het seizoen van George kwam en daardoor worden zowel de mol als het seizoen vaak onderschat. Echter vind ik dit 1 van de leukere seizoenen met goede opdrachten in een mooi land en met een goede mol die niet heel veel onderdoet voor George, Dennis en Milouska.

Daarnaast nog een stem op 2008 ivm met een goede mol, zeer leuke groep en 1 van de beste opdrachten ooit (taxi-opdracht) en een stem voor 2011, vooral omdat dit seizoen filmtechnisch supergoed in elkaar zat.

En 2002 krijgt sowieso wel genoeg stemmen, dus daarom gaat mijn sympathy-vote naar 2003.

Offline Madrox

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 16-03-2012, 11:19:00 »
Zelf het seizoen met Yvon, Dennis en Miloeska genomen. Leuk sfeer, omgeving en kandidaten groep.

George vind ik overrated, waar ik vooral de kandidaten knullig en naief vond. In zo'n groep is het niet lastig om te scoren en dat is dan ook precies wat George gedaan heeft. Bijv: er was er slechte eentje, die hem verdachtte toen hij over dat koord "wandelde" bij die waterval, waar ook zijn hartslag gemeten werd. Redelijk laag btw, voor iemand die enkele dagen daarvoor met trillende lippen en angstig en zenuwachtig zijn hoogtevrees 'overwon'. Diezelfde man, die als een echte James Bond ging waterskieen! (nog voor de waterval). Zo'n sportief typetje, met zo'n afgetrand lijf...jaja, en iedereen tuinde erin ? Zwakke groep, zeg ik dan.

Moeilijk om ze te rangschikken. Ik vind ehter wel dat een mol, als die een mollenstreek uithaalt, dit zo moet doen dat de kijker erachter kan komen.

Hoe leuk ook bedacht: het laten verdwijnen van die 15000 euro (hetgeen in geld toch de grootste mollenstreek in de NL-series genoemd mag worden) gebeurde, voor zover ik me de ontknoping van serie 3 nog herinner, buiten beeld. Ja logisch ook, anders had iedereen George als mol gehad, nu waren er toch wat Jantien- en een enkele John-aanhanger(s).
Toch wel vreemd, die mollenstreek. In het filmpje achteraf, wat ze wel laten zien in de nabeschouwing praat hij, alsof het juist wel in de aflevering met opdracht zou gebruikt worden. Luister maar eens goed, op youtube.

Wat mij ook opvalt: De Mol word samen met de man van de pot daar naar die toren gebracht, het slechtste geheugen is George, die dat direct antwoorde aan Angela...hmm. Het minst slechtste werd John. Toeval ? John moest via die kabel met katrol van de toren af, naar die auto. Niet iets wat je direct met je rugzakje gaat doen en oja, die koker had hij ook al gekregen.
Toeval ? De Mol, pakt precies 10.000 euro en stopt de rest netjes terug. Toeval? Waarom niet de hele pot, molletje?

Ze zeggen vaak; niets is wat het lijkt. Mjah, zou zomaar kunnen. Zou zomaar kunnen dat iemand bedacht heeft dat er nog snel wat geld uit de pot moest, het te laat voor een "ga naar 0 euro opdracht was" (bijna laatste uitzending, dus dat zou wel heel zuur zijn)  en dit nog het beste was wat ze konden bedenken, breng de Mol en John samen met hun rugzakje/bagage en probeer John van zijn rugzakje je scheiden. Vergezocht? Misschien. Maar ik vind die glide vanaf de toren een onderdeel van de opdracht, die helemaal niet spectaculair is en eigenlijk een overbodig vervoermiddel is. Waarom zit die glider daar ? Alleen voor John ? Hmm...vaag. Voordat je me afbrand, vergeet ook ff niet dat deze Mol zeer goed voorbereid was en zoals we weten worden ze veelal realtime ingelicht en gestuurd. Het produktie-team heeft vooraf ook de Kandidaten aardig doorgelicht, dus ze weten wat ze in de kuip hebben.

Misscchien ben ik nu paranoide aan het worden, dat kan heel goed. Maar toch, het blijft maar door mijn kop spoken; niets is wat het lijkt. Misschien gunde George de winnaar nog wel wat euro's, dat zou kunnen. Een meedogenloze mol zou natuurlijk de hele pot geroofd hebben. 
« Laatst bewerkt op: 16-03-2012, 12:23:24 door Madrox »

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #143 Gepost op: 16-03-2012, 12:59:11 »
Madrox: heb je het seizoen met George gezien in 2002? Heb je het achteraf gezien met voorkennis? Heb je het achteraf gezien met voorkennis en redelijk wat andere molseizoenen live gezien? Het is achteraf echt makkelijk praten namelijk. Achteraf heb ik ook altijd de mol goed.
No Milk today???

Offline Madrox

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 16-03-2012, 13:43:38 »
Madrox: heb je het seizoen met George gezien in 2002? Heb je het achteraf gezien met voorkennis? Heb je het achteraf gezien met voorkennis en redelijk wat andere molseizoenen live gezien? Het is achteraf echt makkelijk praten namelijk. Achteraf heb ik ook altijd de mol goed.
2003 misschien niet live, maar vele andere seizoen wel. Heb 2003 pas gekeken, en de groep vind ik niet leuk alsook de mol.
In het spel, vind ik hem allesbehalve grappig en hij heeft een gluiperige kop..haha. Zou hem alleen daarom al vanaf de eerste minuut wantrouwen. Hij was de enige die zwaar paniekerig deed bij het abseilen met zijn hoogtevrees, daarom blijft het vreemd dat slechts 1 persoon het opmerkelijk vond, hoe gedwee, met zijn harstslag vrij laag, over dat koord ging. En nog, hij lag zo "lekker" in de groep, viel dat kwartje niet. De grote held van de fiets-opdracht! Nee, George..dat was niet de mol...haha.

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #145 Gepost op: 16-03-2012, 14:46:54 »
2003 misschien niet live, maar vele andere seizoen wel. Heb 2003 pas gekeken, en de groep vind ik niet leuk alsook de mol.
In het spel, vind ik hem allesbehalve grappig en hij heeft een gluiperige kop..haha. Zou hem alleen daarom al vanaf de eerste minuut wantrouwen. Hij was de enige die zwaar paniekerig deed bij het abseilen met zijn hoogtevrees, daarom blijft het vreemd dat slechts 1 persoon het opmerkelijk vond, hoe gedwee, met zijn harstslag vrij laag, over dat koord ging. En nog, hij lag zo "lekker" in de groep, viel dat kwartje niet. De grote held van de fiets-opdracht! Nee, George..dat was niet de mol...haha.
Als ik seizoen 6 terugkijk (niet live gezien) vraag ik me ook af hoe iedereen die -1000 bij het memoryspel over het hoofd kan hebben gezien. Maar ik let niet op hoe Toine er voor kiest om de +2000 niet te pakken. Je ziet gewoon heel veel kandidaten-molstreken over het hoofd.
George heeft zich gewoon goed kunnen profileren en daardoor is de groep er ingetuind. Heel knap gespeeld en daarom een van de beste Mollen!

In acties weet ik niet of George de übermol is. Hij heeft heel vaak gewoon niets gedaan: De kidnap,  portvaten, midden zoeken, uitsprakenspel... En dankzij hem werd er geld verdiend bij het drijven en jeugdfotospel.
...óf niet!

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #146 Gepost op: 16-03-2012, 14:49:12 »

Wederom makkelijk achteraf praten. Er waren toentertijd op de NLse TV maar twee molseizoenen geweest, het spel was nog niet ingeburgerd. Iedereen keek er ook wel naïef naar en stonden ook naïef in het spel. Dan is het 9 seizoenen later wel erg makkelijk oordelen. Of zoals ik het in het finale topic zei, het gaat om de beleving van toen. Daar is nu niet meer over te oordelen.
No Milk today???

Offline Madrox

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 16-03-2012, 17:55:51 »
Wederom makkelijk achteraf praten. Er waren toentertijd op de NLse TV maar twee molseizoenen geweest, het spel was nog niet ingeburgerd. Iedereen keek er ook wel naïef naar en stonden ook naïef in het spel. Dan is het 9 seizoenen later wel erg makkelijk oordelen. Of zoals ik het in het finale topic zei, het gaat om de beleving van toen. Daar is nu niet meer over te oordelen.
Natuurlijk, dat is ook zo. Daarom vind ik de latere uitzendingen ook beter, met meer interressante kandidaten.
George zal best een heel goede mol zijn geweest, maar net als je oud met nieuw niet kan vergelijken kan dat andersom ook niet: hoe goed zou George geweest zijn in dit of vorig seizoen ?

Ach ja  ::)

Inge, seizoen 7 was eigenlijk ook een goede mol die zeer onverdacht was en de pot veel geld kostte, mede dankzei de niet zo sterke kandidaten. Zaten wel een paar leuk figuren in en was daarom beter te behapstukken dan seizoen 3. Toch vond ik Inge geen leuke mol, helemaal niet eigenlijk. Niet erf interressant ook. Sommige personen liggen je gewoon beter dan andere.
Dennis, Kim, Patrick e.a. vond ik stuk voor stuk leukere en interressantere mollen. Dat ze dan ook nog aardig kunnen mollen, is mooi meegenomen.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2012, 18:01:38 door Madrox »

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 16-03-2012, 18:59:51 »
Inge, seizoen 7 was eigenlijk ook een goede mol die zeer onverdacht was en de pot veel geld kostte, mede dankzei de niet zo sterke kandidaten.

Dit vind ik grappig. Na de argumenten die je hebt aangegeven waarom je George een mindere mol vindt en waarom je vindt dat een mol teveel geholpen wordt door de productie vervolgens zeggen dat Inge best een goede mol was.

Van George stel je dat je meteen had kunnen zien wanneer en waarom hij de mol was. Bij Inge was wat mij betreft in aflevering 2 meteen duidelijk dat niemand anders dan zij de mol kan zijn. Als enige kandidaat roepen dat je voor 10.000 meer in de pot 2 kandidaten met extreme hoogtevrees wel kan overhalen om toch te gaan en hier vervolgens 2500 mee verliezen omdat -zoals iedereen inschatte- deze kandidaten niet zouden durven. Hiermee gaf ze zich in de tweede aflevering volledig weg en was voor mij al voor de gebarenhint duidelijk wie de mol wel moest zijn. En ik zeg dit niet achteraf, dit vond ik al in 2007 tijdens het kijken van de opdracht. 

En zoals jij je afvraagt waarom niemand van de kandidaten echt twijfelde aan George zijn hoogtevrees, vraag ik me af waarom de kandidaten hier niet zo snugger waren om hier al te denken dat het Inge wel moest zijn.

Ook gaf je aan er op af te knappen dat Anne-Marie in de onderhandelingen wordt geholpen en dat de pot bijna geregisseerd leeg ging. Echter was de veiling niet veel anders. De productie biedt de kandidaten dingen aan die ze graag wilden hebben en waarvan men op voorhand zeker is dat er kandidaten op zouden bieden. Vervolgens helpt de mol de prijzen omhoog te voeren en ook hier gaat grotendeels geregisseerd de pot leeg.

En Inge heeft de pot helemaal niet veel geld gekost. Weet je hoeveel Inge eigenhandig buiten de pot heeft gehouden?. 3100 euro.  Slechts 5,5% van het totale bedrag dat niet in de pot is gekomen. Dit betekent dus dat al het geld wat niet in de pot kwam (verschil tussen maximale pot en gewonnen pot) voor bijna 95% niet op het conto van de mol kwam.

(ter vergelijking: het eigen aandeel in niet verdienen van George was 30%, van Elise en Dennis 28%, van Milouska zelfs 41%)

Het enige wat voor Inge sprak als mol is dat ze de laagste pot tot dan toe ooit had. Maar dat was niet aan haar te danken, maar aan Nadja (meerdere hulpmolacties), de veiling (-12.300) en Paul (5000 laten liggen om met 4 naar de finale te gaan). En ze werd minder verdacht dan bijvoorbeeld Jon, Kim en Annemarie.

Of Inge een leuke mol is, valt over te discussieren. Maar na de argumenten die jij hebt aangegrepen om te stellen dat George niet zo'n goede mol was, is het heel opmerkelijk (imo zelfs bijna lachwekkend) om te stellen dat Inge -die slechts 2 keer zelf geld uit de pot hield en een belachelijk laag aandeel had in het leeg halen of leeg houden van de pot- best wel een goede mol is.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2012, 19:04:55 door Qper »

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #149 Gepost op: 17-03-2012, 18:00:47 »
George zal best een heel goede mol zijn geweest, maar net als je oud met nieuw niet kan vergelijken kan dat andersom ook niet: hoe goed zou George geweest zijn in dit of vorig seizoen ?

Ik zie de relevantie van deze vraag niet. Waarom zou je dat je afvragen?! Ik ga me toch ook niet afvragen of Milouska goed was geweest in seizoen 2 of Kim in seizoen 5?  ???

Verder ben ik het helemaal met Qper eens.
No Milk today???

Offline Madrox

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 21-03-2012, 17:32:07 »
Dit vind ik grappig. Na de argumenten die je hebt aangegeven waarom je George een mindere mol vindt en waarom je vindt dat een mol teveel geholpen wordt door de productie vervolgens zeggen dat Inge best een goede mol was.
In de zin van "ze heeft de pot veel geld gekost". Dat ik haar verder geen interressante mol lees je verder, maar het lijkt alsof je er alleen uitpikt waar jij iets mee kan om je punt te scoren.
Citaat
Van George stel je dat je meteen had kunnen zien wanneer en waarom hij de mol was.
Niet meteen en ook an niet dat het zou moeten. Wel zou hij meer verdacht moeten zijn , na die koorddans over de waterval.
Citaat
Bij Inge was wat mij betreft in aflevering 2 meteen duidelijk dat niemand anders dan zij de mol kan zijn. Als enige kandidaat roepen dat je voor 10.000 meer in de pot 2 kandidaten met extreme hoogtevrees wel kan overhalen om toch te gaan en hier vervolgens 2500 mee verliezen omdat -zoals iedereen inschatte- deze kandidaten niet zouden durven. Hiermee gaf ze zich in de tweede aflevering volledig weg en was voor mij al voor de gebarenhint duidelijk wie de mol wel moest zijn. En ik zeg dit niet achteraf, dit vond ik al in 2007 tijdens het kijken van de opdracht.
Yup, jij en ik wel. dat is eingenlijk ook wel leuk. Wat is erop tegen? Buiten dat, ze had het ook niet hoeven zijn en dan had je nu niet "je gelijk" kunnen halen. Feit is dat veel kandidaten er wel in tuinden, enne, dat is het spel; toch ?
Citaat
En zoals jij je afvraagt waarom niemand van de kandidaten echt twijfelde aan George zijn hoogtevrees, vraag ik me af waarom de kandidaten hier niet zo snugger waren om hier al te denken dat het Inge wel moest zijn.
Helemaal waar.
Citaat
Ook gaf je aan er op af te knappen dat Anne-Marie in de onderhandelingen wordt geholpen en dat de pot bijna geregisseerd leeg ging. Echter was de veiling niet veel anders. De productie biedt de kandidaten dingen aan die ze graag wilden hebben en waarvan men op voorhand zeker is dat er kandidaten op zouden bieden. Vervolgens helpt de mol de prijzen omhoog te voeren en ook hier gaat grotendeels geregisseerd de pot leeg.
Ook waar, die veiling sloeg ook al nergens op.
Citaat
En Inge heeft de pot helemaal niet veel geld gekost. Weet je hoeveel Inge eigenhandig buiten de pot heeft gehouden?. 3100 euro.  Slechts 5,5% van het totale bedrag dat niet in de pot is gekomen. Dit betekent dus dat al het geld wat niet in de pot kwam (verschil tussen maximale pot en gewonnen pot) voor bijna 95% niet op het conto van de mol kwam.
Als er niet veel word verdiend kan er ook niet veel worden uitgehaald, nietwaar?

Citaat
Het enige wat voor Inge sprak als mol is dat ze de laagste pot tot dan toe ooit had. Maar dat was niet aan haar te danken, maar aan Nadja (meerdere hulpmolacties), de veiling (-12.300) en Paul (5000 laten liggen om met 4 naar de finale te gaan). En ze werd minder verdacht dan bijvoorbeeld Jon, Kim en Annemarie.
Juist, een onverdachte mol = ook een goede mol. Je kan de mol op verschillende manieren invullen.
Citaat
Of Inge een leuke mol is, valt over te discussieren. Maar na de argumenten die jij hebt aangegrepen om te stellen dat George niet zo'n goede mol was, is het heel opmerkelijk (imo zelfs bijna lachwekkend) om te stellen dat Inge -die slechts 2 keer zelf geld uit de pot hield en een belachelijk laag aandeel had in het leeg halen of leeg houden van de pot- best wel een goede mol is.
Over smaak valt niet te twisten, leer ermee leven dat er ook mensen zijn die George geen leuke mol vinden.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 21-03-2012, 18:33:48 »
Zowel George als Inge komen in de top van mijn mollenlijstje voor... supermollen ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Maar als beste seizoen kies ik toch Yvon, niet de beste mol maar wel door de kandidaten het leukste jaar ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 21-03-2012, 18:41:09 »
@Madrox

Ik heb er ook niks op tegen dat je George geen leuke mol vindt, smaken verschillen...

Echter snap ik na jouw uitgebreide betogen waarom jij George geen goede mol vindt niet hoe jij vervolgens wel kunt beweren dat Inge best een goede mol was. Op basis van de criteria waarop jij stelt dat George geen goede mol is, is het heel raar dat je Inge dan wel een goede mol vindt.

En daar komt nog bij op dat Inge de pot helemaal niet veel geld gekost heeft. Slechts 2x (abseilen -2500) en flessen zoeken (-600). Heeft Inge zelf geld uit de pot gehaald. Totaal 3100 euro. (Ter vergelijking: George 10 molacties met een totale waarde 64.500 euro).

De vorige alinea zijn dan criteria waar ik zelf naar kijk. Maar als ik kijk naar de argumenten die jij zelf aandraagt en vervolgens zelf George en Inge op basis van jouw criteria objectief met elkaar vergelijk, snap ik totaal niet hoe jij kunt stellen dat Inge best een goede mol is.

Dit totaal los van de vraag of het leuke mollen zijn. Ik had het in mijn vorige post over goed, op basis van criteria die jij zelf omschrijft.

« Laatst bewerkt op: 21-03-2012, 18:44:29 door Qper »

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 21-03-2012, 18:57:33 »
@Madrox

Bla bla bla

Omg, is deze discussie nu nog steeds niet afgelopen ::oink::
Even is leuk, maar om  hier nou enkele topics mee vol te schrijven....
Er zijn gewoon verschillende meningen mbt George... Alsjeblieft zeg, agree to disagree... ::ohno::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Mathijs91

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 21-03-2012, 21:19:26 »
Wooow, jullie zijn allemaal best wel gek op Dennis :P Ikzelf vind 't ook best lastig om ze te ranken, omdat ik een seizoen veel meer vind dan alleen een goede Mol.

Daarom heb ik in de poll gestemd op 3, 5 en 7.
3: omdat het het eerste seizoen was dat ik ooit had gezien en meteen verliefd werd op de serie. Daarnaast vond ik het een leuke groep en waren er redelijk spectaculaire opdrachten (ik kan me nog herinneren dat m'n kin op de grond hing toen er wat rugtassen in vlammen opgingen).
5: omdat het concept met bekende Nederlanders inmiddels uitgekauwd is, maar destijds vond ik het heel bijzonder en leuk. Ook was er een hele leuke groepsdynamiek (ook wel eens niet: Gijs vs. Marc-Marie haha) en ik vond Indonesië echt supermooi.
7: Omdat ik 'm laatst nog eens heb teruggekeken en ook Thailand vond ik heel mooi. En de kandidaten vond ik echt ontzettend grappig (Menno, Dick, Renate, Alex).

(Op de reservelijst zou ik nog seizoen 2 zetten, geen gigantisch goede mol, maar wel een van de leukste vriendschappen uit de serie tussen Dan en Yvonne en spannende opdrachten, zoals in het museum)
Kennis is macht.

Offline Madrox

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 23-03-2012, 11:43:57 »
@Madrox

Ik heb er ook niks op tegen dat je George geen leuke mol vindt, smaken verschillen...

Echter snap ik na jouw uitgebreide betogen waarom jij George geen goede mol vindt niet hoe jij vervolgens wel kunt beweren dat Inge best een goede mol was. Op basis van de criteria waarop jij stelt dat George geen goede mol is, is het heel raar dat je Inge dan wel een goede mol vindt.

En daar komt nog bij op dat Inge de pot helemaal niet veel geld gekost heeft. Slechts 2x (abseilen -2500) en flessen zoeken (-600). Heeft Inge zelf geld uit de pot gehaald. Totaal 3100 euro. (Ter vergelijking: George 10 molacties met een totale waarde 64.500 euro).

De vorige alinea zijn dan criteria waar ik zelf naar kijk. Maar als ik kijk naar de argumenten die jij zelf aandraagt en vervolgens zelf George en Inge op basis van jouw criteria objectief met elkaar vergelijk, snap ik totaal niet hoe jij kunt stellen dat Inge best een goede mol is.

Dit totaal los van de vraag of het leuke mollen zijn. Ik had het in mijn vorige post over goed, op basis van criteria die jij zelf omschrijft.
Simpel antwoord: je kan geen appels met peren vergelijken. Seizoen 3 > fanatieke kandidaten die veel scoorden, Seizoen 6(7?) met Inge > kandidaten die vooral veel verstierden. Tja, dan moet je als mol vechten voor je plekje en is het veel lastiger om de/een actie op je naam te krijgen.

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 26-03-2012, 22:48:40 »
Ben er trouwens eindelijk aan toegekomen om ook seizoen 1 en 2 uit te kijken. Nu snap ik helemaal waarom George vooral door mensen die vanaf het eerste uur kijken zo vereerd wordt. Na Deborah en Nico moet hij echt een verademing geweest zijn.

Bij Deborah viel me vooral op dat een aantal van haar molacties volkomen nutteloos waren. Bijvoorbeeld bij een raftopdracht. Het geld zat in een rode envelop en alleen het rode team mocht rode enveloppen pakken. Deborah zit in het groene team en laat zich volkomen nutteloos en nodeloos expres uit de boot vallen en dat moet dan doorgaan voor een molactie. Ook de actie 'als eerste duiken en het woord 'op' pakken zodat het moeilijker is om een zin te maken' is vrij nutteloos. De anderen kunnen nog makkelijk een normale zin maken, ze had ook woorden kwijt kunnen maken of als derde een moeilijk woord pakken.

Verder viel me vooral op dat molacties van Deborah vrij makkelijk konden worden goedgemaakt. Deborah beantwoord een vraag fout, maar het geld komt in de pot doordat Warner de antwoorden opduikt in een haaientank. Deborah weigert een tatoeage, maar het geld wordt alsnog verdiend doordat Arnoud er wel eentje laat zetten. Ik had van dit seizoen de indruk dat de mol er meer was om de uitdaging voor de kandidaten groter te maken dan om geld uit de pot te houden.

En dan het seizoen erna heeft Nico een aantal keer pech dat goedbedoelde acties mislukken. In de bibliotheek molt hij fantastisch, maar slaagt de opdracht doordat de taxi in de file en Nico hierdoor op tijd komt. Bij de museumkraak probeert hij subtiel lawaai te maken, maar slaagt de opdracht alsnog. Echter is het van Nico vooral jammer dat hij veel kansen laat liggen. Bijvoorbeeld bij het abseilen waar hij heel makkelijk kan mollen, maar kiest om dit niet te doen omdat het oneerlijk tegenover Dan zou zijn. Echter is het juist eerlijker om wel te mollen omdat hij nu iemand anders benadeeld en niet Dan, die de test als slechtste maakte. Ook bij de rebussen had hij de rebus kunnen oplossen voordat Yvonne terug zou komen zodat er geld uit de pot zou komen maar blijft hij twijfelen.

Als je dan ook nog eens bedenkt dat dit seizoen qua opdrachten bijna een kopie is van seizoen 2 in Vlaanderen valt Nico aardig tegen. De Vlaamse mol heeft er in grotendeels dezelfde opdrachten als mol veel meer uitgesleept.

Dus vanuit het perspectief dat men George in actie heeft gezien na Nico en Deborah snap ik die heldenstatus van hem wel. Hij heeft idd de standaard gezet.

Overigens, ik zou het wel leuk vinden als ze weer eens net als in de oude seizoenen de kandidaten zelf naar de opdrachten toe laten rijden. Dat roadtrip gevoel mis ik toch wel een beetje in de nieuwe seizoenen. (En dan bedoel ik niet 1 opdracht zoals Hade en A.M. op weg naar Rhonda)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #157 Gepost op: 26-03-2012, 23:25:02 »
Bij de museumkraak probeert hij subtiel lawaai te maken, maar slaagt de opdracht alsnog.

Mwah, dit lijkt me typisch zo'n opdracht, net als in Ronda, waar het voor het kijkplezier heel prettig is als de opdracht slaagt. Spannende kraak, op het nippertje kunnen ontkomen doordat Angela klaarstaat met de vluchtauto... Ik denk niet dat het echt de bedoeling was dat Nico zou worden gepakt. Ik zal het hem eens vragen!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #158 Gepost op: 27-03-2012, 08:35:26 »
Bij Deborah viel me vooral op dat een aantal van haar molacties volkomen nutteloos waren. Bijvoorbeeld bij een raftopdracht. Het geld zat in een rode envelop en alleen het rode team mocht rode enveloppen pakken. Deborah zit in het groene team en laat zich volkomen nutteloos en nodeloos expres uit de boot vallen en dat moet dan doorgaan voor een molactie.

In een speciale WIDM-aflevering uitgezonden voor de start van de vierde serie vertelde Deborah dat dit niet een bewuste molactie was; ze viel gewoon echt uit de boot.

@Lautjuh: Leuk dat je contact hebt met Nico. Misschien kunnen we nog meer vragen voor hem verzamelen en kan je hem die dan eens in een soort interviewtje stellen.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2012, 08:37:32 door Heinz »

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 27-03-2012, 10:05:32 »
In een speciale WIDM-aflevering uitgezonden voor de start van de vierde serie vertelde Deborah dat dit niet een bewuste molactie was; ze viel gewoon echt uit de boot.

Kan zijn, moet je dan maar net weten. In de laatste aflevering werd het wel als molactie gepresenteerd. Weliswaar niet verteld door Deborah maar door Willy, maar het wordt in de aflevering zelf niet tegengesproken.

Daarom vond ik t een beetje jammer dat dit gepresenteerd werd als molactie, terwijl het zowel als bewuste als onbewuste actie geen enkel effect kon hebben.