Poll

Welk seizoenen vond jij het leukst qua totaalplaatje ? (Mol, opdrachten, kandidaten etc.)

1999 (Australië, Mol Deborah)
4 (1.7%)
2001 (Schotland, Mol Nico)
5 (2.1%)
2002 (Portugal, Mol George)
38 (15.8%)
2003 (Canada, Mol Elise)
4 (1.7%)
2005 (Australië-Indonesië, Mol Yvon)
24 (10%)
2006 (Argentinië, Mol Milouska)
26 (10.8%)
2007 (Thailand, Mol Inge)
9 (3.7%)
2008 (Mexico, Mol Dennis)
58 (24.1%)
2009 (Ierland-Jordanië, Mol Jon)
17 (7.1%)
2010 (Japan, Mol Kim)
10 (4.1%)
2011 (El Salvador-Nicaragua, Mol Patrick)
30 (12.4%)
2012 (Ijsland-Spanje, Mol Anne-Marie)
16 (6.6%)

Totaal aantal stemmen: 101

Auteur Topic: Lijstjes ( wat is het leukste seizoen? )  (gelezen 46575 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Lijstjes ( wat is het leukste seizoen? )
« Reactie #160 Gepost op: 27-03-2012, 10:37:25 »
@Lautjuh: Leuk dat je contact hebt met Nico. Misschien kunnen we nog meer vragen voor hem verzamelen en kan je hem die dan eens in een soort interviewtje stellen.

Wil ik best doen, al denk ik dat het animo onder de molloten op dit moment niet heel groot is. :P

Offline Annek90

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 27-03-2012, 11:13:37 »
In een speciale WIDM-aflevering uitgezonden voor de start van de vierde serie vertelde Deborah dat dit niet een bewuste molactie was; ze viel gewoon echt uit de boot.

Is die aflevering ergens te bekijken/te bestellen ;)?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #162 Gepost op: 27-03-2012, 12:30:49 »
Is die aflevering ergens te bekijken/te bestellen ;)?

Online kan ik 'm niet vinden en op de DVD's van Arco staat ie ook niet.

Ik heb de aflevering op videoband maar het plan om die op dvd/online te krijgen is nog niet uitgevoerd. ;D

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 27-03-2012, 12:41:46 »
Ik heb gestemd op het seizoen met mol Yvon. Niet omdat zij zo'n goeie mol was, maar ik heb nog nooit zo gelachen tijdens het programma. Om Marc-Marie.
...maar soms even niet :)

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #164 Gepost op: 5-10-2012, 17:19:08 »
Hallo, om te beginnen even nog terug te komen op de discussie die al ZOlang bezig is en blijft.
Bekende nederlanders. Ten eerste is voor iedereen iemand anders een bekende nederlander.
Er zijn altijd uitzonderingen, die eigenlijk algemeen nederland wel kent.
De rest zijn categorien, om aan te geven als je heel veel leest, zul je marion pauw best kunnen. Toch vonden veel mensen haar geen bekende nederlander. Mensen die naar cabarat gaan zullen pepijn, soundos, richard, alex vast heel goed kennen. Als je naar algemeen bekende nl's kijkt die mee hebben gedaan (en dan kijk ik niet naar wat ik zelf heel bekend vind) zijn het er maar een paar
Yvon jaspers kent denk ik iedereen wel. Gewoon omdat ze een van nl bekende gezichten is.
Jan kooijman, puur vanwege het feit dat hij in de nl bekendse soap speelt (oud en jong kijkt dit dus zal wel redelijk algemeen zijn)
Frits sissing is toch ook wel een heel bekend tv gezicht maar ik weet niet of je hem in de categorie yvon kan zetten.

Verder heb je dan linda de mol, john de mol, Irene moors, Wendy van dijk, Lieke van lexmond. Ik weet niet of die laatse erbij hoort maar om maar even aan te geven (hier gaat het verder ook niet over)
Dus maar nu verder met wie ik het leukste vond, welk seizoen/kandidaten/land.

Ik laat de series voor de Bn'ers erbuiten omdat ik die mede door de slechte kwaliteit minder vond. heb alleen 2002 met plezier gekeken.
2005
Leukst: Marc marie
meest verassend: Isabelle
meest tegenvallend: Victoria
minst leuk: Gijs
2006
Leukst: Frederique, Liz
Meest verassend: Richard
Meest tegenvallend: Peggy
Minst leuk: Mary lou
2007
Leukst: Inge, Renate, Nadja, Alex, Eva
Meest verassend: Eva
Meest tegenvallend: eigenlijk niemand, maar als ik iemand moet noemen toch Renate. Ik ben dol op haar maar in wie is de mol viel ze me tegen,ondanks dat ze ver is gekomen.
minst leuk: Menno
2008
Leukst: Patrick, georgina
Meest verassend: Edo
Meest tegenvallend: Dennis (iedereen vind hem een leuke mol, hij was goed maar ik heb niks met hem persoonlijk)
Minst leuk: Coen
2009
Leukst: Anniek, Paula
Meest verassend: Jon
Meest tegenvallend: Froukje
Minst leuk: Dennis
2010
Leukst: Sanne
Meest verassend: Barbara
Meest tegenvallend: Hind
Minst leuk: Frits
2011
Leukst: Karin
Meest verassend: Soundos
Meest tegenvallend: Myrianna
Minst leuk: Pepijn
2012
Leukst: Hadewych
Meest verassend: Frits
Meest tegenvallend: Marit (ondanks ik haar geweldig vind)
Minst leuk: William

Dan heb ik als meest leuke molkandidaten: Marc marie, Frederique, Liz, Inge, Renate, Nadja, Eva, Alex, Georgina, Patrick, Anniek, Paula, Sanne, Karin en Hadewych.
Hier staan vooral vrouwen bij. De vrouwen in widm zijn meestal toch net iets geheimzinniger en leuker dus.
Sommige kandidaten vond ik gewoon heel leuk als persoon, niet zo zeer in het spel (Renate, Alex, Hadewych)
Uit deze kandidaten steigt voor mij 1 iemand uit. En dat is karin de groot
Eigenlijk de reden waarom ze de leukste molkandidaat ooit is, is omdat bijna niemand had verwacht dat ze zo ver zou komen, ze Heel mollerig was. En ze gewoon geweldig was in het spel. Ze was de oudste, iedereen verwachte dat ze er snel uitlag. De meeste kende haar niet eens. Vond ik persoonlijk ook de heftigste exit toen ze wegging.
Beste mol? Heel moeilijk om te zeggen, het ligt eraan waar je naar kijkt? De pot? Zelf geld uit de pot gehaald? Leukste/meeste slinkse acties.
Milouska staat toch zeker in de top 3. Ik vond persoonlijk Kim een leuke mol, hoe ze zich opstelde. Ze heeft misschien niet heel veel geld uit de pot gehaald maar toch. Anne marie was zeker niet de leukste, maar als je kijkt hoe weinig geld er in de pot zat moeten we haar ook niet vergeten. (ok de groep was ook niet op zn best dit jaar)
Nog even over de landen, misschien komt het ook dat kim in mijn top 3 staat omdat Japan het mooiste molland tot nu was. De mysterieusheid DRUIPT af van dat land.
Verder was argentiene heel erg mooi, en heb ook genoten van el salvador/niriaqua.
Ook indonesie was mooi! Iedere serie had zo zijn mooie plekken/momenten maar ja japan stoog er bovenuit wat mijn persoonlijke smaak betreft.
Reacties?

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
« Reactie #165 Gepost op: 5-10-2012, 19:44:39 »
Leuk om zo een topic eens op te halen.

Maar, reacties... Nu kan ik alleen seizoenen 2011 en 2012 echt goed herinneren, want toen pas begon ik met terugkijken, dus alles tot en met 2010 heb ik alleen maar één keer gekeken en weet ik echt niet veel meer van.

Je noemt bij je mollen de lage pot in 2012. Maar vergeet niet dat die voor 10.800 euro te danken aan die onderhandelingsopdracht, waarvan ik nog steeds vind dat die de serie een beetje verpest heeft. Niet zozeer omdat er 10.800 uit ging (ook wel, maar dat is niet het belangrijkste). Maar wel omdat we in aflevering 10 te zien krijgen dat de mol alle gesprekken afluistert. Dat vind ik persoonlijk niet kunnen, zeker niet voor een zo invloedrijke opdracht. De min 10.800 was eigenlijk voorbestemd (de kans daarop was gewoon heel groot) en dat vind ik een gemene streek van de productie.

Wat betreft je lijstjes van 2011 en 2012:

Ik ben het met je eens wat betreft Karin de Groot. Naar mijn weten was zij ook de eerste in (toen) elf seizoenen die in aflevering één zei "ik kies voor de grootste groep" (wat in 2012 Maarten deed). Zij is slim. En door de afleveringen heen kon ik haar ook steeds meer waarderen, en nu met het terugkijken ook. Soundos was is zeker verrassend, mee eens. Miryanna had ik sowieso niet echt iets mee. Voor 2011 staat voor mij Hanna onderaan - ik vond haar het spel niet leuk spelen en vond haar ook niet echt humor hebben (ik herinner me alleen het "onleesbaar raar Russisch Tsjechisch spreekwoord" uit de vuurwerkopdracht als leuk moment van haar). Bovenaan staat voor mij met stip Art. Ik mag zijn humor heel erg, maar hij had ook echt een strategie in het spel. Hij deed nooit zomaar wat. Maar ik zie ook wel waarom sommige mensen zijn manier van spelen juist niet prettig vonden.

In 2012 was Hadewych zeker erg leuk en Frits was inderdaad een positieve verrassing. Maar ik begrijp niet waarom je William kiest als minst leuk. Bij mij staat hij heel hoog. Ik zou Dio onderaan plaatsen. Bovenaan staat voor mij Maarten, maar dat kom ook omdat ik heel erg mezelf herken in hem. Met Liesbeth had ik helemaal niets.

In eerdere seizoenen vind ik het heel terecht dat je Eva (2007) en Edo (2008) hoog waardeert.

Milouska was inderdaad goed, voor mij is dat vanwege haar gewaagde en originele strategie. Anne-Marie vond ik goed omdat ze naast mol ook gewoon een erg leuke kandidaat was met veel humor.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #166 Gepost op: 5-10-2012, 23:32:01 »
"Ik zie de bom. De bom is heel klein, we hebben hem heel groot getekend. Maar hij is zo groot als een colablikje"
en
"Wooh.. ooh.. ooooh, oke ik ben bij de volgende pilaar. Ik hoor jullie hier lachen"
zijn mijn favoriete uitspraken van Hanna.  ::rofl::

Ik vind Karin ook een heel leuke kandidate. Ook omdat het zo'n wat oudere ( ::sorry:: ) zo op gaat in het spel vond ik echt fantastisch om te zien. Ook vond ik haar gewoon heel slim spelen (inderdaad met het stemmen op de grootste groep). Ook met interviews na de opnames mbt tot WIDM vond ik haar top.  ::ok::

Maar mijn favoriet uit seizoen 11 blijft toch echt Soundos. Fantastische kandidate, een van mijn favoriete kandidaten van Wie is de Mol ooit.  ::bravo::

Verder hier nog een lijstje van mij:
Leukste mollen: Milouska, Inge (ondanks dat ze vrij vroeg ontdekt werd)
Leukste winnaars: Marc-Marie, Frédérique, Hadewych, Edo
Leukste verliezers:  Soundos!, Sanne, Anniek
Leuke overige kandidaten: Peggy, Richard, Sander, Georgina, Dunya, Paula, Dennis Storm, Tim, Hind, Arjen, Hanna, Karin, Maarten

Mooiste mollanden: Thailand, Jordanië, Japan, Nicaragua, IJsland (zoveel keuze. :P)
Leukste seizoenen: 5, 7, 9, 10, 11 (maar alle seizoenen zijn top!)

WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline JPMOL

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 7-10-2012, 11:42:50 »
Het leukste seizoen is 2010 en 2009 en 2011 :)
Dit jaar wordt ook leuk denk ik :)
Ik vond Inge een goede mol en Kim een goede mol  ::hypocriet::
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline molvankaas

• Forumlid
  • pineapples are evil
« Reactie #168 Gepost op: 7-10-2012, 21:32:27 »
Leukste seizoen kwa mol en omgeving waren echt 08 en 09. Leukste seizoen kwa spanning, opdrachten en wendingen was overduidelijk 11. Als de mol wat beter was geweest was dat het beste seizoen. Als mol vond ik Jon het best geslaagd maar dennis had de leukste manier van mollen. George kwam het professioneelst over. 2012 vond ik niet zo geslaagd. Ik vond de sprong van ijsland naar spanje nergens op slaan en vind eigenlijk ook dat ze niet naar europa moesten gaan. 2005 was het grappigst vanwege marc-marie natuurlijk.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #169 Gepost op: 8-10-2012, 09:58:21 »
Ik vond de sprong van ijsland naar spanje nergens op slaan en vind eigenlijk ook dat ze niet naar europa moesten gaan.

Ben ik het niet mee eens. Europa is een prachtig continent en IJsland was een heel goed molland naar mijn mening. De eindeloze vlaktes van IJsland en de natuur is gewoonweg perfect. Het is jammer dat het daar zo koud was, en daarom vond ik de sprong naar Spanje juist wel leuk, ook omdat IJsland dan misschien weer iets te weinig variatie heeft om een heel seizoen in op te nemen. Het contrast kon niet groter zijn. En Spanje is ook heel mooi.  ::ok::

WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 8-10-2012, 11:03:51 »
Ben ik het niet mee eens. Europa is een prachtig continent en IJsland was een heel goed molland naar mijn mening. De eindeloze vlaktes van IJsland en de natuur is gewoonweg perfect. Het is jammer dat het daar zo koud was, en daarom vond ik de sprong naar Spanje juist wel leuk, ook omdat IJsland dan misschien weer iets te weinig variatie heeft om een heel seizoen in op te nemen. Het contrast kon niet groter zijn. En Spanje is ook heel mooi.  ::ok::

Jammer is alleen dat het stuk in IJsland niet zo geweldig voorbereid was, dat kon je echt aan alles merken. Het zou een geweldig land geweest zijn als er genoeg voorbereidingstijd was geweest. Nu deed WIDM niet veel meer andere programma's; ik heb ze zwemproef in ijskoud water zelfs al bij Hollands Next Top Model gezien. (Voor degenen die het niet meegekregen hebben, eigenlijk zou WIDM opgenomen worden in Marokko en Spanje, maar dit was niet veilig genoeg in verband met de Arabische Lente).

Maar ontopic. Ik heb inmiddels alle seizoenen gezien en heb toch wel wat favorieten. Het leukste seizoen vind ik - ook al heb ik die niet live gezien - seizoen 2 in Schotland. Wat waren dat leuke opdrachten (die we regelmatig hebben teruggezien) en leuke kandidaten (Yvonne!). Van seizoen 5 heb ik erg genoten omdat Marc-Marie zo grappig was, vooral die duikproef is legendarisch. De beste mol vind ik Dennis uit seizoen 8, echt briljant hoe hij tot in de finale iedereen om de tuin heeft geleid. En Milouska uit seizoen 6 vond ik ook een geweldige mol, al was ze wel verschrikkelijk irritant.

En dan mijn rijtje slechtste :(. Het minst leuke seizoen vond ik seizoen 12; het stuk in IJsland was niet goed voorbereid met lamme opdrachten. De kandidaten vond ik niet allemaal even leuk, maar vooral Anne-Marie als mol viel mij enorm tegen. Een goede mol haalt zelf heel veel streken uit en laat niet anderen alle fouten maken. En het belangrijste, hij of zij doet het zelf en wordt niet enorm geholpen door de productie (Anne-Marie die de onderhandelingen in het Höfdihuis afluistert wat meer dan 10.000 euro kost, vind ik zo'n voorbeeld van te erg ingrijpen op het spel). Om bijna dezelfde reden viel Inge uit seizoen 7 mij enorm tegen als mol; ze is enorm geholpen door de molveiling (wat ik nog steeds een belachelijke opdracht vind) en hoefde daarom verder weinig geld uit de pot te halen.

Nu klinkt mijn rijtje slechtste erg negatief, maar ik kijk nog steeds met veel plezier naar WIDM. Er is altijd wel een kandidaat die humor in de serie brengt en over het algemeen vind ik de opdrachten erg leuk. Zeker als je die vergelijkt met buitenlandse series doet de Nederlandse WIDM het erg goed. Zo zijn de Australische series voornamelijk actie- en schietspelletjes en weinig psychologie. En viel mij de derde Belgische mol erg negatief op door het constant ingrijpen van de productie op het spel en een mol die ontdekt werd door productionele fouten in plaats van zijn molacties.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #171 Gepost op: 8-10-2012, 14:18:47 »
Leuk om zo allerlei meningen te lezen. Ben het wel eens dat IJsland niet goed uit de verf gekomen is. Helaas, maar gezien de omstandigheden vind ik het knap dat het ook weer niet echt opvalt als je het niet weet zeg maar.
Het lezen van al die meningen geeft me ook wel weer zin om oude series terug te kijken, en misschien wel een keer een buitenlandse serie te bekijken.

Ik ben nu 2010 aan het terugkijken, Japan. In het begin vond ik het wat tegenvallen, maar verderop in de serie vind ik het echt beter worden. Ik vind het leuk als er opdrachten zijn die echt gebruik maken van het land waar ze zijn, en in Japan zijn er vrij veel opdrachten met de Japanse taal en vrij veel opdrachten waarbij ze onder de lokale bevolking komen of op bijzondere locaties (dat miste ik echt in IJsland trouwens). Ik ben wel heel blij dat ze vanaf 2011 standaard drie opdrachten per aflevering doen, vind twee echt te weinig, vooral als één van die twee om jokers of een vrijstelling gaat.
Het valt me wel op dat de executies volgens mij sneller gaan dan in 2011 en 2012. Vind het in 2011 en 2012 toch wel fijner. Moet wel zeggen dat de onprofessionaliteit van Comic Sans MS en sowieso die hele test-applicatie wel echt uit de toon valt trouwens :P Echt blij dat ze dat hebben gefatsoeneerd in 2011.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline molvankaas

• Forumlid
  • pineapples are evil
« Reactie #172 Gepost op: 8-10-2012, 19:20:24 »
ik vond seizoen 10 heel mooi in elkaar gezet. bij 2010 denk ik alleen maar aan mooie avonden, hoge gebouwen en de japanse cultuur.
het minst leuke seizoen was dan toch echt 4. mol was wel goed maar ik vind canada gewoon niet zo geschikt. het was gewoon te koud en dor. zag er niet heel mooi uit...
ik vond ook dat de nieuwe aanpak in 2005 (met BNners en spannende ontknoping) heel mooi heeft uitgepakt. elk seizoen had wel iets gewedigs:
1: widm werd hieruit geboren
2: leuke interessante opdrachten
3: goede mol en mooi land
4: lekker vergezochte hints
5: nieuwe aanpak
6: hele leuke manier van mollen
7: mooi strand-land
8: leuke groep en goede mol
9: hele mooie omgeving (vooral Petra)
10: zoals ik al eerder noemde, leuke sfeer
11: hele leuke groep
12: interessant divers land (ijsland heb ik het over natuurlijk)
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 8-10-2012, 19:51:33 »
Canada vond ik idd ook heel erg tegenvallen, meer het land zelf, de omgeving, ik had me daar iets heel anders bij voorgesteld.

Leukste seizoenen  : Schotland en Portugal

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #174 Gepost op: 8-10-2012, 20:43:09 »
er werd gezegd dat 2010 het beste seizoen ooit zou worden omdat het de 10e was..
Dat was niet het geval maar dat gezegd te hebben vind ik het nog steeds in de top3.
Mystieuzer molland dan Japan bestaat niet. Tokyo was geweldig, en ook de groene omgeving, senai, de bosopdrachten. En veel psychologisch gemol. Geweldig. leuke kandidatengroep ook(heel fanatiek, Denk aan tim, erik, arjan, kim, frits, sanne) Eigenlijk de enigste die niet fanatiek was, was hind. En loretta hebben we te weinig gezien.
Voor mij het leukste seizoen, die avond dat arjan en kim gingen dineren. KIPPENVEL

Offline JPMOL

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 12-10-2012, 16:04:15 »
Wat was er eigenlijk in 2004? Waarom was er toen geen seizoen? Het loopt van 1999 dat 2013-tot nu toe- en 13 seizoenen... (ja 13 dan krijg je dat Abbring kies dan voor 14) 2004> Weet iemand dat?
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #176 Gepost op: 12-10-2012, 16:07:22 »
Wat was er eigenlijk in 2004? Waarom was er toen geen seizoen?

Volgens mij was het toen gewoon niet zeker of het programma überhaupt nog gemaakt ging worden? Een jaartje later bedachten ze dat het met BN'ers kon, dus toen zijn ze weer begonnen.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline J0RNN17

• Forumlid
  • TIME Person of the year 2006
« Reactie #177 Gepost op: 14-10-2012, 00:20:17 »
1. Patrick, dit was gewoon het allerbeste seizoen van WIDM en hij heeft zelf ook gewoon geweldig gespeeld.
2. Dennis
3. George
4. Kim
5. Milouska
6. Yvon
7. Elise
8. Inge
9. Deborah
10. Nico
11. Jon
12. Anne-Marie
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #178 Gepost op: 14-10-2012, 15:29:16 »
Ik zit nu seizoen 2007 weer terug te kijken
en ik vind het zo geweldig hoeveel ruzies en discussies er tussen de kandidaten zijn.
Als je kijkt naar de nieuwe series, er zijn bijna geen discussies meer.
in 2007 had je renate-inge wat gedurende de hele serie niet liep, alex-dick, en paul vs de rest van de groep. In bijna iedere aflevering komt dat wel terug.
Dit jaar zijn er volgens mij helemaal geen ruzies of discussies geweest of vergis ik me?

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #179 Gepost op: 14-10-2012, 15:41:48 »
en Dick-Inge ofcourse!!