Poll

Welk seizoenen vond jij het leukst qua totaalplaatje ? (Mol, opdrachten, kandidaten etc.)

1999 (Australië, Mol Deborah)
4 (1.7%)
2001 (Schotland, Mol Nico)
5 (2.1%)
2002 (Portugal, Mol George)
38 (15.8%)
2003 (Canada, Mol Elise)
4 (1.7%)
2005 (Australië-Indonesië, Mol Yvon)
24 (10%)
2006 (Argentinië, Mol Milouska)
26 (10.8%)
2007 (Thailand, Mol Inge)
9 (3.7%)
2008 (Mexico, Mol Dennis)
58 (24.1%)
2009 (Ierland-Jordanië, Mol Jon)
17 (7.1%)
2010 (Japan, Mol Kim)
10 (4.1%)
2011 (El Salvador-Nicaragua, Mol Patrick)
30 (12.4%)
2012 (Ijsland-Spanje, Mol Anne-Marie)
16 (6.6%)

Totaal aantal stemmen: 101

Auteur Topic: Lijstjes ( wat is het leukste seizoen? )  (gelezen 46596 keer)

Offline Jordyep

• Forumlid
Lijstjes ( wat is het leukste seizoen? )
« Gepost op: 1-02-2012, 09:47:00 »
Rank de mollen beginnend met je favoriete.
Eindig met je minst favoriete.

Ik begin :D
1. George
2. Inge
3. Dennis
4. Milouska
5. Elise
6. Deborah
7. Yvon
8. Kim
9. Nico
10. Patrick
11. Jon

Ik heb de pool ff veranderd anders is de uitslag al bekend XD.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2012, 23:17:43 door Jordyep »

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lijstjes
« Reactie #1 Gepost op: 1-02-2012, 09:57:59 »
1. George
2. Deborah
3. Jon
4. Patrick
5. Nico
6. Yvon
7. Dennis
8. Elise
9. Milouska
10. Kim
11. Inge
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 1-02-2012, 10:13:48 »
Rank de mollen

Haha je opent meteen het topic  ::joehoe::

Okay, ik zet hier dan even mijn lijstje van 2011, Tim krijgt wel een voldoende vind ik vanwege het succes voor de pot, maar haalt het niet bij mijn topmollen dus zou een middenmoot plaatsje krijgen.

1 George 9
2 Milouska 8
3 Yvon 7,5
4 Deborah 7,5
5 Inge 7
6 Kim 7
7 Patrick 7
8 Dennis 6,5
9 Elise 5,5
10 Jon 4
11 Nico 4

PS Hoe kan het nou dat bij de vraag MINST favoriete mol George een stem heeft terwijl er 3 stemmen zijn en deze 3 hebben George als beste mol?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #3 Gepost op: 1-02-2012, 10:42:58 »
De minst goede mol is heel lastig te pollen... ik kan daar niks over zeggen omdat ik niet alle seizoenen gezien heb (zonder voorkennis). Stel dat iemand alleen George en Dennis hebben gezien, is Dennis dan in eens de minst favorite mol?
Kan deze poll niet om naar meest favorite mol? Het is ook veel leuker te praten over wat goed was aan mollen, dan de mindere goden neer te sabelen IMHO.

Mijn top 3 is (vanaf 2005):
- Dennis
- Milouska
- Patrick

Ondanks al het geklooi van Dennis kon ik gewoon niet geloven dat hij de mol was. Hij gedroeg zich niet anders dan dat ik van hem gewend was op TV West en de paar keer dat ik hem met cameraman door Den Haag heb zien hobbelen. Zelf nadat hij op de tempel was aangewezen als mol, zat ik nog op Edo.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #4 Gepost op: 1-02-2012, 11:13:33 »
1 Kim 8,5
2 Jon 8,5
3 Elise 8
4 Deborah 7,5
5 Inge 7,5
6 Dennis 7
7 George 7
8 Nico 7
9 Milouska 7
10 Yvon 6,5
Zo, even mijn score van vorig jaar opgezocht...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #5 Gepost op: 1-02-2012, 11:22:19 »
1. Milouska
2. George
3. Yvon
4. Jon
5. Elise
6. Inge
7. Patrick
8. Deborah
9. Dennis
10. Nico
11. Kim
You'll never walk alone

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #6 Gepost op: 1-02-2012, 11:25:33 »
1 Kim 8,5
2 Jon 8,5
3 Elise 8
6 Dennis 7
7 George 7
9 Milouska 7

Verrassende lijst LdH. Waarop beoordeel jij een Mol ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #7 Gepost op: 1-02-2012, 11:34:05 »
Verrassende lijst LdH. Waarop beoordeel jij een Mol ?
Ik kijk deels naar de uitstraling die ze in mijn ogen als mol hebben gehad. Verder heb ik naar de opdrachten gekeken en of ze hun kansen hebben gegrepen. Ook hun algehele spel vind ik belangrijk. Daarnaast vind ik dat je niet moet afgaan op dat wat anderen zeggen. Want met name heb ik het idee dat George bij velen overgewaardeerd is. Natuurlijk mag je hem goed vinden, maar ik krijg soms het idee dat meerderen hem zo goed vinden omdat anderen hem ook zo goed vinden... (hopelijk begrijpen jullie het een beetje)

Overigens, ik was Patrick nog vergeten!

1 Kim 8,5
2 Jon 8,5
3 Patrick 8
4 Elise 8
5 Deborah 7,5
6 Inge 7,5
7 Dennis 7
8 George 7
9 Nico 7
10 Milouska 7
11 Yvon 6,5
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #8 Gepost op: 1-02-2012, 11:41:10 »
Milouska (altijd cooler dan George gevonden, unieke mol voor een BN'ner)
George
Dennis
Patrick
Jon
Elise
Inge
Yvon
Deborah
Kim
Nico (had het moeilijk en was in de serie vrij obvious dat hij al vroeg ontdekt was)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jordyep

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 1-02-2012, 12:01:42 »
Haha je opent meteen het topic  ::joehoe::

Okay, ik zet hier dan even mijn lijstje van 2011, Tim krijgt wel een voldoende vind ik vanwege het succes voor de pot, maar haalt het niet bij mijn topmollen dus zou een middenmoot plaatsje krijgen.

1 George 9
2 Milouska 8
3 Yvon 7,5
4 Deborah 7,5
5 Inge 7
6 Kim 7
7 Patrick 7
8 Dennis 6,5
9 Elise 5,5
10 Jon 4
11 Nico 4

PS Hoe kan het nou dat bij de vraag MINST favoriete mol George een stem heeft terwijl er 3 stemmen zijn en deze 3 hebben George als beste mol?

Waarom Yvon zo hoog?

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 1-02-2012, 12:23:48 »
Ik heb vorig jaar geprobeerd om te kijken wie statistisch nou echt de beste mollen waren. Hierbij heb ik gekeken naar de volgende zaken (+wegingsfactor)

- Gewonnen pot (1x)
- Percentage van de maximaal haalbare pot dat niet gewonnen werd (1x)
- Bedrag niet in de pot (1x)
- Bedrag niet in de pot door de mol (1x)
- Percentage niet in de pot door de mol (3x)
- Aantal effectieve molacties (3x)
- Verdenkingen door kandidaten. (3x)

Gezien ik seizoen 1 en 2 niet volledig gezien heb, heb ik Nico en Deborah niet meegerekend en tel ik 9 mollen. De mol met de beste score op een onderdeel krijgt 9 punten, de slechtste 1 punt. Dennis werd bijvoorbeeld het minst verdacht door de kandidaten en krijgt hiervoor 9 punten, Jon werd het meest verdacht en krijgt er slechts 1. Behalve bij het onderdeel effectieve molacties, hier tel ik gewoon het aantal effectieve molacties.

Dit brengt mij tot de volgende scores: (zie excel voor berekening)

George 103
Milouska91
Dennis   91
Elise   90
Yvon   72
Patrick   66
Inge   60
Jon   50
Kim   34

Edit: Ik heb een fout gemaakt in de berekening. Ik had gesteld dat Inge 13100 uit de pot houdt. De 10.000 euro die hier niet zijn verdiend, zouden echter ook niet zijn verdiend als Inge niet had geprobeerd Alex en Renate over te halen. Inge haalt dus slechts 3100 (-2500 bij abseilen, -600 aan niet meetellende flessen) uit de pot (slechts 5,49% van het niet verdiende bedrag!, ter vergelijk topscorer Milouska scoort 41,06% hierop) .

Dit maakt Inge de mol die het laagste absolute bedrag en het laagste percentage zelf uit de pot haalt, waardoor de score komt op:

George   103
Dennis   92
Milouska91
Elise   90
Yvon   75
Patrick   70
Jon   51
Inge   47
Kim   38
« Laatst bewerkt op: 1-02-2012, 19:06:19 door Qper »

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #11 Gepost op: 1-02-2012, 12:29:29 »
Ik heb vorig jaar geprobeerd om te kijken wie statistisch nou echt de beste mollen waren. Hierbij heb ik gekeken naar de volgende zaken (+wegingsfactor)

Tof Qper !  :P
Heb je echt per opdracht gekeken of de Mol zorgde dat er geen geld binnenkwam ? Veel werk !
Het lijkt me ook leuk om scatterplotjes te maken, met bv Percentage niet in de pot door de mol als functie van Verdenkingen door kandidaten.
Als jij ze niet maakt, doe ik het vanavond :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Matt

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 1-02-2012, 12:47:11 »
1. George 9 (goede molacties, drufde veel, niet erg verdacht onder medekandidaten)

2. Milouska 9 (heeft bij zowat elke opdracht gemold, zonder verdenkingen op zich te halen, geweldige mol)

3. Dennis 9 (zie George)

4. Deborah 8 (hele sneaky mol, blueprint voor rest van de mollen en werd alleen door petra verdacht)

5. Jon 7 (goed gedaan, zeker omdat hij zich niet heeft kunnen voorbereiden)

6. Yvon 7 (had wat aardige molacties, maar had geluk met een lottie als bliksemafleider)

7. Inge 7 (aardige mol, maar springt er niet uit bij mij, vond de molacties ook wat magertjes)

8. Elise 7 (redelijke mol, kwam ook niet boven het maaiveld uit, helaas)

9. Nico 6 (te zenuwachtig als mol, had zichtbaar moeite met zijn rol als mol)

9. Kim 5 (werd helaas te vroeg in het spel verdacht door een aantal medekandidaten, dat kwam voor Kim helaas niet meer goed (te veel in de gaten gehouden) Had potentieel een goede mol kunnen zijn)

10 Patrick 4 (weinig goede molacties, express antwoorden goed geven (zoek de verschillen opdracht, nee, was een slap aftreksel van een mol)

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 1-02-2012, 12:49:53 »
Tof Qper !  :P
Heb je echt per opdracht gekeken of de Mol zorgde dat er geen geld binnenkwam ? Veel werk !
Het lijkt me ook leuk om scatterplotjes te maken, met bv Percentage niet in de pot door de mol als functie van Verdenkingen door kandidaten.
Als jij ze niet maakt, doe ik het vanavond :P .

Ik heb van wiewasdemol.nl destijds de cijfers gehaald hoeveel er verdiend is per seizoen en hoeveel de maximale pot was.  Daarna heb ik op basis van effectieve molacties en de bedragen die bij de opdracht horen inderdaad berekend hoeveel geld elke mol daadwerkelijk zelf uit de pot heeft gehouden en hier de percentages over berekend. Ook het aantal effectieve molacties en het aantal verdenkingen was een kwestie van 'even' deze site doorlopen en tellen.

Onder effectieve molacties versta ik trouwens acties waarbij de mol direct zelf verantwoordelijk is voor geld uit de pot houden. Bij Inge bijvoorbeeld waren dit slechts 2. Die liet gewoon anderen de fout maken. Elise was hierin juist weer topscorer met liefst 11 effectieve acties.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 1-02-2012, 12:51:42 »
Net zoals vorig jaar blijf ik voet bij stuk houden. De mollen uit de BN'ers reeksen vanaf 2005 kun je niet vergelijken met de mollen uit de periode daarvoor.

Dus als ik dan een lijstje moet geven aan BN'ers mollen:

1. Milouska
2. Yvon
3. Dennis
4. Kim
5. Inge/Jon/Patrick

Net zoals vorig jaar. Milouska op 1, omwille van haar originele moltactiek, dat ze al die tijd de rol van het 'domme gansje' heeft kunnen volhouden. En het feit dat niemand haar echt verdacht heeft. Yvon op 2, omwille van een eveneens originele moltactiek, door gewoon opzichtig en overduidelijk mollenstreken te leveren. Dat i.c.m. het credo van WIDM: niets is wat het lijkt geeft voor de kandidaten een geniale verwarring mee. Dus voor ons kijkers, mag het dan wel een saai seizoen geweest zijn. Ieder zo zijn mening. Ik vond het een tof seizoen, leuke kandidatengroep, mooie opdrachten èn een keer een mol die openlijk durft te mollen. Ten slotte Dennis op drie. Hij heeft ook goed de rol van mol weten neer te zetten gedurende de serie. Het seizoen zelf was ook erg mooi, alleen haalt het voor mij niet bij seizoen 5 en 6. Seizoen 5 was nieuw met BN'ers en seizoen 6 was ijzersterk. Seizoen 8, hoewel zeer fijn, daar ontbreekt voor mijn gevoel iets wat Dennis niet boven de anderen laat uitkomen.

En als ik een lijstje moet geven aan niet-BN'ers mollen:

1. George/Nico
3. Elise/Deborah

Het mag dan wel vloeken in de kerk zijn hier :P (de mol der mollen naast de slechtste mol volgens velen  ::vergroot::) Maar kijk, langs George zijn prestatie als mol kun je niet heen kijken. Hij was de eerste die echt durf had, het lef had mollenstreken uit te halen. En daarbij had hij aanzien in de groep in de vorm van: "tja, zo is George nu eenmaal". Een beetje een combinatie die Yvon deels (het lef hebben mollenstreken uit te halen) en Milouska deels (een rol je kunnen aanmeten en die rol blijven vertolken). En dat maakt hem tot een goede mol ja. Maar verder? Het land Portugal deed mij weinig, de groep eveneens. Nee, dan Schotland. Goed, Nico staat ook wat mij betreft in de schaduw van George qua mol. Maar kijk dan naar de groep, kijk dan naar het land, kijk dan naar de opdrachten! Ik heb echt genoten van serie 2. Dus ik rank de mollen niet enkel op basis van hun mol-zijn. Ik neem daar ook in mee, hoe de groep was, hoe het land was etc.

En dan kan ik wel krampachtig proberen alles in 1 lijst te schuiven.. met dit als top 6:

1. Milouska
2. George
3. Yvon
4. Dennis
5. Nico
6. Kim

Maar verder dan dit kom ik niet. Inge/Jon/Patrick aan de ene kant en Deborah/Elise aan de andere kant kan ik niet goed onderverdelen. En dat komt gewoon omdat ik blijf vinden dat je appels met peren gaat vergelijken. Ja, het is allebei fruit, maar het zijn wel twee verschillende soorten. Ja, het zijn allen mollen, maar wel van onbekende Nederlanders en bekende Nederlanders reeksen. Verder vind ik simpel een lijstje opstellen en die hier deponeren te gemakkelijk. Waarom rank jij de mollen zo? Dan snappen anderen tenminste hoe en waarom. Aan cijfers/punten geven doe ik niet, het is toch zeker geen Eurovisie Songfestival  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 1-02-2012, 13:20:10 »
Het land Portugal deed mij weinig, de groep eveneens. Nee, dan Schotland. Goed, Nico staat ook wat mij betreft in de schaduw van George qua mol. Maar kijk dan naar de groep, kijk dan naar het land, kijk dan naar de opdrachten!

En wat precies zeg het land en de sfeer over de kwaliteit van George of Nico als mol?

Helemaal niks.

Alsof George ineens een (nog) betere mol zou zijn als die niet in Portugal maar in Schotland had gemold.

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 1-02-2012, 15:42:38 »
1. Dennis (vanwege het feit dat hij tot de finale door niemand werd verdacht)
2. Milouska (vanwege haar hilarische molacties)
3. Yvon
4. Inge
5. Jon
6. Kim (vanwege haar zwakke manier van mollen)
7. Patrick (vanwege zijn (oneerlijke) vriendschap met Art)
🜃

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #17 Gepost op: 1-02-2012, 16:51:24 »
Mijn lijst, met de mogelijke mollen er ook tussen:
1. Dennis
2. Milouska
Hadewych
3. Inge
4. George   
5. Deborah
Tim
Anne-Marie
William
6. Elise
7. Patrick
Marit
Liesbeth
8. Nico
Frits
9. Yvon
10. Kim
11. Jon

Ik zie dat ik de lijst precies hetzelfde heb gemaakt als vorig jaar, met toevoeging van Patrick, George en Elise.
...óf niet!

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 1-02-2012, 17:14:24 »
Mijn lijst, met de mogelijke mollen er ook tussen:
1. Dennis
2. Milouska
Hadewych
3. Inge
4. George   
5. Deborah
Tim
Anne-Marie
William
6. Elise
7. Patrick
Marit
Liesbeth
8. Nico
Frits
9. Yvon
10. Kim
11. Jon

Ik zie dat ik de lijst precies hetzelfde heb gemaakt als vorig jaar, met toevoeging van Patrick, George en Elise.

Je vindt serieus Inge en Milouska betere mollen dan George?
 ???
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #19 Gepost op: 1-02-2012, 17:16:47 »
Je vindt serieus Inge en Milouska betere mollen dan George?
 ???
George heb ik nog maar 1x teruggekeken en kan ik niet goed beoordelen. Hij werd wel meer verdacht dan Inge en Milouska, dus daarom staat hij er onder.
...óf niet!