Poll

Welk seizoenen vond jij het leukst qua totaalplaatje ? (Mol, opdrachten, kandidaten etc.)

1999 (Australië, Mol Deborah)
4 (1.7%)
2001 (Schotland, Mol Nico)
5 (2.1%)
2002 (Portugal, Mol George)
38 (15.8%)
2003 (Canada, Mol Elise)
4 (1.7%)
2005 (Australië-Indonesië, Mol Yvon)
24 (10%)
2006 (Argentinië, Mol Milouska)
26 (10.8%)
2007 (Thailand, Mol Inge)
9 (3.7%)
2008 (Mexico, Mol Dennis)
58 (24.1%)
2009 (Ierland-Jordanië, Mol Jon)
17 (7.1%)
2010 (Japan, Mol Kim)
10 (4.1%)
2011 (El Salvador-Nicaragua, Mol Patrick)
30 (12.4%)
2012 (Ijsland-Spanje, Mol Anne-Marie)
16 (6.6%)

Totaal aantal stemmen: 101

Auteur Topic: Lijstjes ( wat is het leukste seizoen? )  (gelezen 46627 keer)

Offline Conejo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Lijstjes
« Reactie #20 Gepost op: 1-02-2012, 17:19:23 »
Ook ik denk dat George gewoon populair is om te zeggen als 'übermol'

Milouska en Inge hebben het beide briljant gespeeld: beide werden HEEL weinig verdacht, wisten veel geld uit de pot te houden en speelde hun rol fantastisch. George deed hetzelfde, maar bedenk dat George een (voor zover ik zie, ik heb seizoen 2 niet gezien) een vrij slechte mol voor zich had, en ook een mol na hem een 'gemiddelde' mol was.
Daardoor lijkt de rol beter.

Ik vind Inge en Milouska ook de beste mollen.  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #21 Gepost op: 1-02-2012, 17:34:54 »
1. George
2. Milouska
3. Dennis
4. Hugo
5. Jon
6. Patrick
7. Elise
8. Deborah
9. Nico
10. Marc
11. Yvon
12. Kim
13. Inge

De laatste paar mollen kunnen wel op één hoop, daar zitten niet echt uitschieters bij. Wie waarom bovenaan staat is makkelijker uit te leggen.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #22 Gepost op: 1-02-2012, 17:38:13 »
en dan ontbreekt er nog een. 11 NL en 3 B is 14, je hebt er maar 13, of was de derde van de drie belgische mollen te slecht om te noemen?

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 1-02-2012, 17:39:18 »

Milouska en Inge hebben het beide briljant gespeeld: beide werden HEEL weinig verdacht, wisten veel geld uit de pot te houden en speelde hun rol fantastisch. George deed hetzelfde, maar bedenk dat George een (voor zover ik zie, ik heb seizoen 2 niet gezien) een vrij slechte mol voor zich had, en ook een mol na hem een 'gemiddelde' mol was.

Ik snap totaal niet waarom mensen Inge een goede mol vinden. Ze heeft slechts 2 keer echt zelf geld uit de pot gehouden. Bij de abseilopdracht zou ze Renate en Alex wel eens even overtuigen, terwijl ze wist dat met name Alex toch niet zou gaan. Dit kostte de verdiende 2500 euro en er werd 10.000 niet verdiend doordat deze 2 kandidaten niet gingen.  Verder heeft Inge op het strand 600 euro aan flessen opgevist die niks waard waren omdat ze de mol was.  Ohja, en ze stak als eerste haar hand op bij de veiling, maar werd hier vooral gehopen door hebberige medekandidaten als Nadja. Ook bij andere opdrachten waren het de kandidaten die het geld uit de pot hielden, niet Inge.

Het hele seizoen heeft Inge geparasiteerd op fouten van anderen, en slechts twee!! keer was zij zelf direct verantwoordelijk voor geld niet in de pot. Zet dit eens af tegen Elise (11), George (10), Milouska (9) en Dennis (9) die veel vaker zelf verantwoordelijk waren voor het leegroven of leeg houden van de pot.

Het enige waar je Inge mee kunt complimenteren is de laagste pot ooit, maar dat was niet moeilijk met die veiling. (edit: en de 5000 euro die Paul voor de finale niet wilde pakken)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2012, 17:41:29 door Qper »

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 1-02-2012, 17:51:07 »
en dan ontbreekt er nog een. 11 NL en 3 B is 14, je hebt er maar 13, of was de derde van de drie belgische mollen te slecht om te noemen?

Het is behoorlijk lang geleden dat ik BE1 voor het laatst heb gezien, dus ik vind het niet fair om Magda ergens in het rijtje te zetten. Hugo en Marc daarentegen staan me nog helder voor de geest.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #25 Gepost op: 1-02-2012, 18:02:00 »
Het enige waar je Inge mee kunt complimenteren is de laagste pot ooit, maar dat was niet moeilijk met die veiling. (edit: en de 5000 euro die Paul voor de finale niet wilde pakken)

En het feit dat ze maar door 1 kandidaat verdacht werd? Ik vind dat toch wel een prima prestatie. Verder vind ik het gewoon leuk hoe Inge het gespeeld heeft. Ook heeft ze vast meer gedaan dan er wordt uitgelegd tijdens de laatste aflevering.
Meningen verschillen, toch?  :)

WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #26 Gepost op: 1-02-2012, 18:05:58 »
1. Milouska
2. Dennis
3. Inge
4. Deborah
5. Yvon
6. Patrick
7. Kim
8. Jon

( alleen de seizoenen die ik heb gezien, dus elise, nico en george niet meegerekend)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 1-02-2012, 18:15:22 »
En het feit dat ze maar door 1 kandidaat verdacht werd? Ik vind dat toch wel een prima prestatie. Verder vind ik het gewoon leuk hoe Inge het gespeeld heeft. Ook heeft ze vast meer gedaan dan er wordt uitgelegd tijdens de laatste aflevering.
Meningen verschillen, toch?  :)

Meningen wel, aspecten waar je de meeste waarde aan hecht ook, maar statistieken niet :).  

Als mensen Inge een leuke mol vinden, daar ben ik het ook niet mee eens, maar dat kan. Als mensen Inge een goede mol noemen vraag ik me ernstig af waarop ze dat baseren. Ze molt namelijk nauwelijks.

Je hebt gelijk dat slechts 1 persoon haar echt verdacht, namelijk Paul. Maar die verdacht haar wel ruim voor de finale al. Maar ook Dick heeft haar een aantal keren verdacht voordat hij een tunnelvisie op Renate ging ontwikkelen:
Citaat
Inge werd zelf door de volgende kandidaten verdacht.

Aflevering 1: Dick
Aflevering 2: Alex , Paul
Aflevering 3: Paul
Aflevering 4: Dick
Aflevering 5: Alex
Aflevering 6: Paul
Aflevering 7: Paul
Aflevering 8: Paul
Aflevering 9: Paul
Aflevering 10: Paul

En als je waarde hecht aan het niet verdacht worden, wat ik zelf ook zeker doe, dan kun je er niet omheen om Dennis -Die niet alleen pas in de finale door Edo als eerste en enige als mol werd ingevuld, maar ook meer effectieve molacties plaatste en een groter percentage uit de pot hield- tussen je topmollen te zetten. Ruim boven Inge

Offline Rubmol

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 1-02-2012, 18:16:34 »
1. Dennis
2. Yvon
3. George
4. Deborah
5. Elise
6. Milouska
7. Patrick
8. Nico
9. Jon
10. Inge
11. Kim

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 1-02-2012, 18:24:35 »

Ik vond Inge met afstand de slechtste. Samen met Kim dan. Ze durfde eigenlijk bijna niks, hoop bla bla achteraf, maar heel weinig gemold. Ja, een veiling opjagen, maar daar hoef je geen mol voor te zijn.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #30 Gepost op: 1-02-2012, 18:37:33 »
Zowel Inge als Kim profileerden zichzelf als 'hardwerkende kandidaat' die ook mol is. Over het algemeen worden deze mollen niet hoog gewaardeerd. Ik denk dat je wat meer op de tafel moet leggen om als topmol beoordeeld te worden. Topmollen die wij zo beoordelen, zoals George, Milouska en Dennis, weten bepaalde karaktertrekken uit te vergroten waardoor mislukte opdrachten meer aan die karaktertrekken worden verweten dan aan mol-schap. Ik denk dat dat wel een goede manier van mollen is.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #31 Gepost op: 1-02-2012, 19:04:50 »
Topmollen die wij zo beoordelen, zoals George, Milouska en Dennis, weten bepaalde karaktertrekken uit te vergroten waardoor mislukte opdrachten meer aan die karaktertrekken worden verweten dan aan mol-schap. Ik denk dat dat wel een goede manier van mollen is.

Ja precies, volgens de Onmogelijke Mol-theorie van Jodocus. Jon benutte zijn "warrigheid" ook. En Nico zijn verlegenheid/onhandigheid.

Offline Jordyep

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 1-02-2012, 19:15:48 »
Zowel Inge als Kim profileerden zichzelf als 'hardwerkende kandidaat' die ook mol is. Over het algemeen worden deze mollen niet hoog gewaardeerd. Ik denk dat je wat meer op de tafel moet leggen om als topmol beoordeeld te worden. Topmollen die wij zo beoordelen, zoals George, Milouska en Dennis, weten bepaalde karaktertrekken uit te vergroten waardoor mislukte opdrachten meer aan die karaktertrekken worden verweten dan aan mol-schap. Ik denk dat dat wel een goede manier van mollen is.

Ik zou kim meer beschrijven als een mollende kandidaat.
Inge is dan meer een mol die de groep een fout laat maken, dat versterkt, en er vervolgens in meegaat.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #33 Gepost op: 1-02-2012, 19:33:41 »
Jon benutte zijn "warrigheid" ook.
Minpuntje bij Jon is alleen dat hij soms warrig en mollerig deed zonder dat het daadwerkelijk effect had op de opdracht of hoeveel geld er verdient werd.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 1-02-2012, 19:34:05 »
Een mol is voor mij het leukst als ze zich óf zo sociaal opstellen dat niemand ze verdenkt (George) óf zichzelf compleet buiten de groep plaatsen (Milouska). Eigenlijk horen zij samen bij mij op één. Milouska was echt fantastisch, ze acteerde zo goed dat ze dom en irritant was dat ze haar liever kwijt dan rijk waren. Superknap.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #35 Gepost op: 1-02-2012, 19:43:13 »
Moeilijk om ze te rangschikken. Ik vind ehter wel dat een mol, als die een mollenstreek uithaalt, dit zo moet doen dat de kijker erachter kan komen.

Hoe leuk ook bedacht: het laten verdwijnen van die 15000 euro (hetgeen in geld toch de grootste mollenstreek in de NL-series genoemd mag worden) gebeurde, voor zover ik me de ontknoping van serie 3 nog herinner, buiten beeld. Ja logisch ook, anders had iedereen George als mol gehad, nu waren er toch wat Jantien- en een enkele John-aanhanger(s).

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #36 Gepost op: 1-02-2012, 19:55:12 »
Een mol is voor mij het leukst als ze zich óf zo sociaal opstellen dat niemand ze verdenkt (George) óf zichzelf compleet buiten de groep plaatsen (Milouska).

Dat vind ik nou net het grote minpunt aan Milouska.

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 1-02-2012, 19:55:43 »
Ik heb alleen de Nederlandse geteld, maar UK seizoen 1 heeft trouwens ook een fantastische mol. Ik had deze ook tot de finale aan toe fout. In de onthulling van de molacties werd ik ook meer dan eens verrast, vooral door enkele briljante double-bluffs.

Hoewel ik er bij moet zeggen dat ik ook af en toe verward werd doordat hier opdrachten gespeeld waren die grotendeels gelijk waren aan opdrachten uit de Nederlandse mol, maar door de mol anders werden ingevuld

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #38 Gepost op: 1-02-2012, 20:28:24 »
Als we toch buitenlandse mollen gaan noemen:
Spoiler: 4e Australische Mol (klik om te tonen/verbergen)

Offline Kitsune

• Forumlid
  • GOING UNDERGROUND
« Reactie #39 Gepost op: 1-02-2012, 20:40:57 »
01. Milouska.
02. Dennis.
03. Elise.
04. Inge.
05. Deborah.
06. Yvon.
07. Kim.
08. Patrick.
09. Jon.
10. Nico.

(Seizoen met George heb ik niet gezien - ik wacht op een DVD box..?)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2012, 20:44:35 door Kitsune »
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.