Poll

Welk seizoenen vond jij het leukst qua totaalplaatje ? (Mol, opdrachten, kandidaten etc.)

1999 (Australië, Mol Deborah)
4 (1.7%)
2001 (Schotland, Mol Nico)
5 (2.1%)
2002 (Portugal, Mol George)
38 (15.8%)
2003 (Canada, Mol Elise)
4 (1.7%)
2005 (Australië-Indonesië, Mol Yvon)
24 (10%)
2006 (Argentinië, Mol Milouska)
26 (10.8%)
2007 (Thailand, Mol Inge)
9 (3.7%)
2008 (Mexico, Mol Dennis)
58 (24.1%)
2009 (Ierland-Jordanië, Mol Jon)
17 (7.1%)
2010 (Japan, Mol Kim)
10 (4.1%)
2011 (El Salvador-Nicaragua, Mol Patrick)
30 (12.4%)
2012 (Ijsland-Spanje, Mol Anne-Marie)
16 (6.6%)

Totaal aantal stemmen: 101

Auteur Topic: Lijstjes ( wat is het leukste seizoen? )  (gelezen 46626 keer)

Offline NF07

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lijstjes
« Reactie #60 Gepost op: 17-02-2012, 17:40:52 »
Laten we eerlijk zijn: Ik ben een Belg, en ik kende voor WIDM hiervan enkel Frits Sissing, Yvon Jaspers, Jan Kooijman, Maarten Vd Weijden en natuurlijk Art Rooijakkers (Zijn jullie die laatste 2 vergeten in het lijstje?)

1van deze 5 moet zowizo de bekendste zijn. Met als uitschieters toch wel Maarten en Art denk ik.
Lomperik..

Offline Jordyep

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 17-02-2012, 17:43:32 »
Laten we eerlijk zijn: Ik ben een Belg, en ik kende voor WIDM hiervan enkel Frits Sissing, Yvon Jaspers, Jan Kooijman, Maarten Vd Weijden en natuurlijk Art Rooijakkers (Zijn jullie die laatste 2 vergeten in het lijstje?)

1van deze 5 moet zowizo de bekendste zijn. Met als uitschieters toch wel Maarten en Art denk ik.

Maartens verhaal is spectaculair. Maar hij is amper een bekende nederlander.
Wat betreft Art, hij zou ertussen kunnen, dat ga ik ook maar doen.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #62 Gepost op: 17-02-2012, 17:54:29 »
Roeland Fernhout, Yvonne van den Hurk, Victoria Koblenko, Jim de Groot, Gijs Staverman, Sander de Heer, Isabelle Brinkman, Marc-Marie Huijbrechts, Lottie Hellingman,  Yvon Jaspers

Milouska Meulens, Frédérique Huydts, Roderick Veelo,  Geert Hoes, Chris Tates,  Mary-Lou van Steenis,  Liz Snoijink,  Richard Groenendijk, Toine van Peperstraten, Peggy Vrijens

Inge Ipenburg, Paul Rabbering, Renate Verbaan, Eva Van Der Gucht., Sander Lantinga, Liesbeth Kamerling, Menno Bentveld, Alex Klaasen, Dick Jol, Nadja Hüpscher

Dennis Weening,  Edo Brunner,  Regina Romeijn,  Nicolette Kluijver,  Annette van Trigt,  Georgina Verbaan, Coen Swijnenberg, Joris Linssen, Dunya Khayame, Patrick Martens

Jon van Eerd Viviënne van den Assem Anniek Pheifer Vera Mann, Hans Schiffers, Paula Udondek, Froukje Jansen, Sebastiaan Labrie, Rick Engelkes, Dennis Storm

Kim Pieters Frits Sissing Sanne Vogel Loretta Schrijver, Tim Akkerman, Manuel Venderbos, Barbara Barend, Hind Laroussi, Arjen Lubach, Erik van der Hoff

Patrick Stoof Art Rooijakkers Soundos El Ahmadi Hanna Bervoets, Horace Cohen, Miryanna van Reeden, Jan Kooijman, Pepijn Gunneweg, Anna Drijver, Karin de Groot

Marion Pauw, Dio, Maarten van der Weijden, Marit van Bohemen, Frits Huffnagel, William Spaaij, Anne-Marie Jung, Liesbeth Staats, Tim Kamps, Hadewych Minis

Ter ondersteuning van het topic, hierboven het volledige lijstje. Als je gaat kiezen wie de bekendste kandidaat is, of in welk seizoen de meeste ''echt bekenden'' hebben meegedaan, is het mijns inziens handig om het volledige lijsje als geheugensteun erbij te zien.

Anders krijg je namen die je vergeten bent, en als ze hier neergezet worden: Oh ja, die hoort er OOK bij.

Vandaar.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 17:57:06 door Bodejos »

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #63 Gepost op: 17-02-2012, 17:56:36 »

Meestal ken ik elk seizoen wel één of twee kandidaten maar dit seizoen niet.

Voor mij de bekendsten: Yvon Jaspers, Toine van Peperstraten en Art Rooijakkers.
2024: wie is de Mol?

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 17-02-2012, 18:27:48 »
Serie 5: Gijs Staverman, Sander de Heer, Yvon Jaspers.
Serie 6: Milouska Meulens, Roderick Veelo, Toine van Peperstraten.
Serie 7: Paul Rabbering, Renate Verbaan, Sander Lantinga, Menno Bentveld, Dick Jol.
Serie 8: Dennis Weening,  Edo Brunner, Nicolette Kluijver,  Annette van Trigt,  Georgina Verbaan, Joris Linssen.
Serie 9: Hans Schiffers, Paula Udondek, Dennis Storm.
Serie 10: Frits Sissing, Loretta Schrijver, Tim Akkerman, Barbara Barend, Hind Laroussi.
Serie 11: Art Rooijakkers, Hanna Bervoets.
Serie 12: Maarten van der Weijden, Liesbeth Staats.

Overduidelijk serie 8 voor mij dus ;)

Reden waarom? Zoveel tv kijk ik niet en tv die ik kijk dan is het NED1/2/3. Al met al gaat WIDM voor mij dus al twee jaar aardig naar WIDM met onbekende 'bekende' Nederlanders. Want vorig jaar en dit jaar kende ik er maar twee echt.  :-[
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #65 Gepost op: 17-02-2012, 18:42:05 »
Eh tja, ik ken vaak een hoop mensen niet, maar ik denk dat momenteel Yvon Jaspers of Jan Kooijman bijna iedereen wel iets zegt. De een omdat ze een succesprogramma presenteert en de ander omdat hij echt veel in diverse media verschijnt. Maar het zal inderdaad per doelgroep (leeftijd en interesses) verschillen hoe bekend iemand is.

Offline Foaly

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 17-02-2012, 20:01:24 »
Als Vlaming die normaal gezien nooit naar Nederlandse televisie kijkt: alleen Yvon Jaspers (van 'Groot Licht', nog uit mijn kindertijd  :)). En Vera Mann natuurlijk. Eva Van der Gucht kende ik daarentegen weer niet. En sommige kandidaten zeiden me wel in de hele verre verte iets, al weet ik niet wat, of heb ik in een tijdschrift eens zien voorbijkomen.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #67 Gepost op: 17-02-2012, 20:12:52 »
Als je iemand zoekt die bij iedereen bekend is, dan zou ik zeggen dan moet je iemand hebben die zichtbaar is in een programma met een brede doelgroep.

Het nieuws? => Roderick Veelo

Verder, bekend bij wie? In Nederland? Bij de doelgroep van WIDM? Wereldwijd? Want wereldwijd is Maarten van der Weijden misschien nog wel de bekendste ;) Of hebben we erbij die internationaal optreden? Is Jan Kooijman bekend buiten Nederland (hij is danser)?

Als ik bij mezelf kijk dan ken ik maar heel weinig mensen, maarja ik kijk ook heel weinig tv. Dus wie ik ken dat zegt waarschijnlijk niet zo veel. Dit seizoen kende ik voor het eerst helemaal niemand...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #68 Gepost op: 17-02-2012, 20:14:58 »

Eva Van der Gucht kende ik daarentegen weer niet.
En zij is Vlaamse.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #69 Gepost op: 17-02-2012, 20:15:57 »
seizoen 5:Victoria Koblenko, Marc-Marie Huijbrechts,  Yvon Jaspers

seizoen 6: Milouska Meulens, Geert Hoes, Chris Tates, Richard Groenendijk

seizoen 7: Renate Verbaan, Eva Van Der Gucht, Sander Lantinga, Alex Klaasen, Dick Jol

seizoen 8: Dennis Weening, Regina Romeijn,  Nicolette Kluijver, Georgina Verbaan,Joris Linssen, Dunya Khayame, Patrick Martens

seizoen 9: Viviënne van den Assem, Anniek Pheifer, Sebastiaan Labrie,Dennis Storm

seizoen 10: Frits Sissing ,Tim Akkerman,Hind Laroussi

seizoen 11: Patrick Stoof,Jan Kooijman, Pepijn Gunneweg, Anna Drijver

seizoen 12: Dio, Liesbeth Staats, Hadewych Minis

seizoen 8 dus de meeste ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Foaly

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 17-02-2012, 20:19:04 »
En zij is Vlaamse.

Ja, ik weet het. Dat verdient wel om gestenigd te worden, hé?  :-X Maar eigenlijk telt die maar half mee, want het is eerder een BN'er dan BV.

Offline jorge

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 17-02-2012, 20:20:35 »
Er zijn al wel lijstjes van leukste of beste mollen. Maar bijna net zo belangrijk als de mol zijn de kandidaten die ver komen.

Het heeft aardig invloed op hoe leuk ik een serie vind en ik baal soms behoorlijk van een vroege exit van een leuke kandidaat. Ik ben dan ook benieuwd wel kandidaten wel in de smaak vielen en aan wie meerdere mensen zich konden ergeren. Dit is mijn lijstje:

Seizoen: (Leukst/ minst leuk)
1: Robin/ John
2: Dan/ Nazife
3: Prince/ Karen
4: René/ Patricia
5: Marc-Marie/ Yvonne vd Hurk
6: Frederique/ Peggy
7: Paul/ Nadja
8: Georgina/ Dunya
9: Dennis/ Vera (vond dit jaar iedereen leuk eigenlijk)
10: Arjan/ Erik
11: Soundos/ Hanna
12: William/ Liesbeth en anders Anne Marie

Offline jorge

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 17-02-2012, 20:33:28 »
Dan moet ik even in mijn geheugen graven hoor om na te gaan wie ik al kende :P

5: Marc Marie, Yvon Jaspers, Gijs Staverman, Victoria Koblenko, Roeland Fernhout, Isabelle Brinkman =6
6: Milouska, Frederique, Roderick, Toine, Geert, Chris, Mary-Lou, Peggy =8
7: Inge, Dick, Renate, Nadja, Sander, Liesbeth =6
8: Dennis, Edo, Patrick, Joris, Regina( alleen van PE), Georgina, Anette, Nicolette=8
9: Froukje, Dennis, Rick, Jon, Anniek, Sebastiaan, Hans, Paula, Vivienne =9
10: Frits, Tim, Loretta, Barbara, Manuel, Hind, Erik =7
11: Anna, Jan, Pepijn, Art, Miryanna, Horace,Karin =7
12: Dio, Maarten, Liesbeth, Marit=4

Dus dit jaar is wel echt een dieptepunt ::rofl::

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 17-02-2012, 20:48:56 »
Uhum weet je zeker dat je niet seksistisch bent? ;D ;)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 17-02-2012, 21:02:43 »
Ik beperk me even tot de BN'er-seizoenen .. heb verder alleen een groot stuk van seizoen 3 gezien, maar niet genoeg om echt een mening over de kandidaten te hebben.

Seizoen 5: leukst/meest sympahtiek: Lottie. Marc-Marie had natuurlijk wel een paar hilarische momenten. Minst leuk: Isabelle, Yvonne
Seizoen 6: + Fréderique - Peggy
Seizoen 7: + Nadja (Paul, Inge ... Liesbeth had ik graag langer willen zien) - Alex
Seizoen 8: + Dennis (Patrick, Regina) - Coen
Seizoen 9: + Viviënne - Rick, Sebastiaan
Seizoen 10: + Sanne, Barbara (Tim zat er te kort in) - Hind
Seizoen 11: + Soundos (Hanna had ik ook graag veel langer willen zien);
 - Patrick (speelt ongetwijfeld mee dat ie zo'n waardeloze Mol was), Pepijn ... favoriete Molkandidaat was hier Karin, waari k bijna het hele seizoen op zat ... ze heeft ook uiteindelijk meer geld gekost dan de echte Mol, denk ik
Seizoen 12: + Anne-Marie (William, Hadewych) - Tim (zie eventueel Patrick)

Op de een of andere manier zijn mijn favoriete/meest intrigerende kandidaten vaak vrouwen - ik denk omdat ze vaak mysterieuzer zijn. Veel mannen in WIDM zijn teveel een open boek. Misschien heeft het ook wel ermee te maken dat ik zelf een man ben. Mijn favoriete Mollen zijn ook bijna allemaal vrouwen - zelfs als ze niet de Mol zijn! ...  Dennis was een(zeer positieve) mannelijke uitzondering. Mol William had ik trouwens ook geweldig gevonden, maar helaas :-(
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 21:06:34 door tumtum »

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 17-02-2012, 21:03:41 »
Uhum weet je zeker dat je niet seksistisch bent? ;D ;)

Het wisselt toch redelijk af volgens mij? Moet je mijn lijstje is zien! Maar zie de uitleg eronder.

Offline Jordyep

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 17-02-2012, 21:18:06 »
Ik beperk me even tot de BN'er-seizoenen .. heb verder alleen een groot stuk van seizoen 3 gezien, maar niet genoeg om echt een mening over de kandidaten te hebben.

Seizoen 5: leukst/meest sympahtiek: Lottie. Marc-Marie had natuurlijk wel een paar hilarische momenten. Minst leuk: Isabelle, Yvonne
Seizoen 6: + Fréderique - Peggy
Seizoen 7: + Nadja (Paul, Inge ... Liesbeth had ik graag langer willen zien) - Alex
Seizoen 8: + Dennis (Patrick, Regina) - Coen
Seizoen 9: + Viviënne - Rick, Sebastiaan
Seizoen 10: + Sanne, Barbara (Tim zat er te kort in) - Hind
Seizoen 11: + Soundos (Hanna had ik ook graag veel langer willen zien);
 - Patrick (speelt ongetwijfeld mee dat ie zo'n waardeloze Mol was), Pepijn ... favoriete Molkandidaat was hier Karin, waari k bijna het hele seizoen op zat ... ze heeft ook uiteindelijk meer geld gekost dan de echte Mol, denk ik
Seizoen 12: + Anne-Marie (William, Hadewych) - Tim (zie eventueel Patrick)

Op de een of andere manier zijn mijn favoriete/meest intrigerende kandidaten vaak vrouwen - ik denk omdat ze vaak mysterieuzer zijn. Veel mannen in WIDM zijn teveel een open boek. Misschien heeft het ook wel ermee te maken dat ik zelf een man ben. Mijn favoriete Mollen zijn ook bijna allemaal vrouwen - zelfs als ze niet de Mol zijn! ...  Dennis was een(zeer positieve) mannelijke uitzondering. Mol William had ik trouwens ook geweldig gevonden, maar helaas :-(

Soundos leuk?! Zij was zo irritant! Maargoed ieder zijn mening :P

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #77 Gepost op: 18-02-2012, 01:06:01 »
Leuke discussie over wie de bekendste BN'er was. Ik kende Art amper voor vorig jaar ... mja, ik kijk danook geen Peking Express. Jan Kooijman is volgens mij (door GTST en SYTYCD) vooral onder jongeren bekend ...
Mijn eerste ingeving zou ook Yvon Jaspers zijn ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 18-02-2012, 01:51:54 »
Ik vind zelf Toine van Peperstraten wel een van de meest bekende Nederlanders (ten tijde van deelname). Hoe lang zit hij al wel niet bij Studio Sport? Toch een programma dat heel veel mensen wel eens zien.

Ik ken zelf al die soapacteurs en mensen uit kinderprogramma's nooit.  ::ohno::

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #79 Gepost op: 18-02-2012, 10:27:47 »
Ik vind zelf Toine van Peperstraten wel een van de meest bekende Nederlanders (ten tijde van deelname). Hoe lang zit hij al wel niet bij Studio Sport? Toch een programma dat heel veel mensen wel eens zien.

En die kende ik weer niet, haha! Zo zie je maar, dé Bekende Nederlander bestaat niet. ;)