Zelf het seizoen met Yvon, Dennis en Miloeska genomen. Leuk sfeer, omgeving en kandidaten groep.
George vind ik overrated, waar ik vooral de kandidaten knullig en naief vond. In zo'n groep is het niet lastig om te scoren en dat is dan ook precies wat George gedaan heeft. Bijv: er was er slechte eentje, die hem verdachtte toen hij over dat koord "wandelde" bij die waterval, waar ook zijn hartslag gemeten werd. Redelijk laag btw, voor iemand die enkele dagen daarvoor met trillende lippen en angstig en zenuwachtig zijn hoogtevrees 'overwon'. Diezelfde man, die als een echte James Bond ging waterskieen! (nog voor de waterval). Zo'n sportief typetje, met zo'n afgetrand lijf...jaja, en iedereen tuinde erin ? Zwakke groep, zeg ik dan.
Moeilijk om ze te rangschikken. Ik vind ehter wel dat een mol, als die een mollenstreek uithaalt, dit zo moet doen dat de kijker erachter kan komen.
Hoe leuk ook bedacht: het laten verdwijnen van die 15000 euro (hetgeen in geld toch de grootste mollenstreek in de NL-series genoemd mag worden) gebeurde, voor zover ik me de ontknoping van serie 3 nog herinner, buiten beeld. Ja logisch ook, anders had iedereen George als mol gehad, nu waren er toch wat Jantien- en een enkele John-aanhanger(s).
Toch wel vreemd, die mollenstreek. In het filmpje achteraf, wat ze wel laten zien in de nabeschouwing praat hij, alsof het juist wel in de aflevering met opdracht zou gebruikt worden. Luister maar eens goed, op youtube.
Wat mij ook opvalt: De Mol word samen met de man van de pot daar naar die toren gebracht, het slechtste geheugen is George, die dat direct antwoorde aan Angela...hmm. Het minst slechtste werd John. Toeval ? John moest via die kabel met katrol van de toren af, naar die auto. Niet iets wat je direct met je rugzakje gaat doen en oja, die koker had hij ook al gekregen.
Toeval ? De Mol, pakt precies 10.000 euro en stopt de rest netjes terug. Toeval? Waarom niet de hele pot, molletje?
Ze zeggen vaak; niets is wat het lijkt. Mjah, zou zomaar kunnen. Zou zomaar kunnen dat iemand bedacht heeft dat er nog snel wat geld uit de pot moest, het te laat voor een "ga naar 0 euro opdracht was" (bijna laatste uitzending, dus dat zou wel heel zuur zijn) en dit nog het beste was wat ze konden bedenken, breng de Mol en John samen met hun rugzakje/bagage en probeer John van zijn rugzakje je scheiden. Vergezocht? Misschien. Maar ik vind die glide vanaf de toren een onderdeel van de opdracht, die helemaal niet spectaculair is en eigenlijk een overbodig vervoermiddel is. Waarom zit die glider daar ? Alleen voor John ? Hmm...vaag. Voordat je me afbrand, vergeet ook ff niet dat deze Mol zeer goed voorbereid was en zoals we weten worden ze veelal realtime ingelicht en gestuurd. Het produktie-team heeft vooraf ook de Kandidaten aardig doorgelicht, dus ze weten wat ze in de kuip hebben.
Misscchien ben ik nu paranoide aan het worden, dat kan heel goed. Maar toch, het blijft maar door mijn kop spoken; niets is wat het lijkt. Misschien gunde George de winnaar nog wel wat euro's, dat zou kunnen. Een meedogenloze mol zou natuurlijk de hele pot geroofd hebben.