Omdat er al heel veel verwarring is ontstaan, zal ik vast een groot deel van het antwoord geven:
De eerste vrouw die volledig naakt op de tv verscheen was
Phil Bloom. Enkele dagen voor de uitzending was er al een persfoto waarin zij verscheen met de Trouw. Naar aanleiding hiervan schreef
Het Vrije Volk een stukje over dat dit slechts een publiciteitsstunt was en dat ze toch niet uit de kleren zou gaan. Daarom koos Phil/VPRO ervoor om dit artikel in de uitzending voor te lezen en vervolgens toch bloot te gaan.
De laatste editie van Het Vrije Volk verscheen in
1991. Dat jaar was
"Mooi Man" van Mannenkoor Karrespoor de best verkochte Nederlandstalige single. De opvolger "Lekker op de Trekker" verdween in de vergetelheid, maar dankzij de boerenprotesten van vorig jaar verscheen het in één keer vanuit niets op plek
364 in de Top2000.
In het jaar 364 werd
Valentinanus I de nieuwe keizer van het Romeinse Rijk. Hij verdeelde het rijk in twee delen en gaf het oostelijke deel aan zijn broer Valens. Beiden broers zijn geboren in Cibalis, het huidige
Vinkovci.
De zustergemeente van Vinkovci is
Eindhoven, waar in 1990 door de IRA een aanslag werd gepleegd. Deze aanslag bleek een vergissing te zijn, slachtoffers kwamen uit
Australië in plaats van het Verenigd Koninkrijk.
Hoewel Australië pas sinds 2016 meedeed aan het Eurovisie Songfestival, deed de Australische
Olivia Newton-John in 1974 mee namens het Verenigd Koninkrijk. Achteraf bleek dat ze wel geboren is in Cambridge, ze is toch Australische.
Olivia had een glansrol in de muziekfilm
Grease en haar tegenspeler was
John Travolta. John kreeg een Oscarnominatie voor zijn rol in
Pulp Fiction, een film van
Quintin Tarentino. Ook kreeg John een Oscarnominatie voor zijn rol in Saturday Nightfever, maar die regisseurs waren geboren voordat de Wereldbeker bestond en was dus een doodlopend spoor. Quintin werd geboren in
1963En toen ging ik de mist in. Ik las aanvankelijk dat de club die ik in gedachten had de wereldbeker van dat jaar won, maar ze wonnen één van de drie wedstrijden en werden daardoor runner up. Tevens blijkt nu ook dat deze club 2 sponsors heeft.
De vraag die nu overblijft: Wie is de oprichter van de huidige kledingsponsor (sinds 2018) van deze club?
De laatste stapjes moeten nu niet meer zo moeilijk zijn