En zo subtiel Ik zou het alleen wel een 'toevallige' molactie vinden. Het is duidelijk dat alleen de penningmeester dit bod kreeg. De regie kan er natuurlijk niet van uit gaan dat de mol op een bepaald moment de penningmeester wordt. Komt ook bij dat ik denk dat ze het alle 5 hadden geaccepteerd; of als mol, of als kandidaat. Maar Hadewych is dan ook niet mijn hoofd-molverdachte
De mol kan makkelijk inschatten wie er 500 euro over heeft voor een joker. Met de dames zit de mol sowieso goed, want die pakten allemaal een joker i.p.v. 1000 euro, zonder nadenken, in een eerder spel. William moet de pot niet krijgen, die heeft nog jokers en pakte geld, dus de vraag is of hij op het aanbod in zou gaan. Tim is twijfelgeval (indien niet de mol).
Ik vraag me af of de mol zichzelf zomaar zou aanbieden als penningmeester, als je weet dat je zometeen zomaar 500 euro mag gaan teruggeven. Je staat meteen in de picture met een verdachte handeling! Hadewych doet dat wel. Tim wordt ook vertrouwd, blijkbaar. Biedt hij zichzelf nu aan of wordt hij door de groep aangedragen? Weet ik zo even niet meer.
Uiteindelijk wordt er gestemd over Hadewych. Liesbeth en William zijn meteen voor. A-M bekijkt eerst de stemming en gaat dan mee. Dat laatste vind ik nu weer heel verdacht, want als ze kandidaat is moet ze toch meteen haar hand opsteken? Ze verdenkt Hadewych niet, of althans, dat doet men ons geloven! En Tim verdenkt ze wel, waarom twijfelt ze dan?