Even terug naar die klikgeluidjes. Is het niet zo dat de schermen achteraf door de regie wordt gemaakt? We hebben hier toch al vaker de discussie gehad of de schermen ook echt zijn wat de kandidaten invullen/doen? Ik bekijk die schermen altijd met een grove korrel zout..
Ja, daar wordt enorm mee gemanipuleerd.
(Jan Kooijman die ineens Soundos zou verdenken bijvoorbeeld.
Maar het gold ook al voor serie 4 bijvoorbeeld)
Ik zie het persoonlijk als het ultieme middel om nog wat suggestie te wekken, of verdenking te krijgen op deze en gene. Ik geloof dus echt allerminst dat William een antwoord specifiek op Hadewych ingevuld zou hebben bijvoorbeeld, omdat daar verder helemaal niets, maar dan ook niets op wijst.
Ik denk dat je eerder moet kijken naar alle factoren maar vooral ook consistentie en gedrag.
Anne-Marie houdt bijvoorbeeld gedurende afl 5 Tim erg scherp in het oog - ze houdt de porto bij zich, geeft het juiste adres door ook al wil hij dat tegengaan, bedenkt constructief dat ze in een straat parallel aan het opgegeven adres moeten zijn en communiceert dit helder.
Ook is ze niet blij met het feit dat William Tim openlijk ondervraagt over waarom hij nergens geld heeft gepakt gedurende de western opdracht.
Dat strookt prima met de verdenking van die persoon, op dat moment althans. Als Mol bijna onmogelijk te veinzen.. Die geven doorgaans een blabla verhaaltje over één van de hoofdverdachten en dat is het dan ook wel.
Bij Jan Kooijman was het wat mij betreft 100% duidelijk dat hij op Art had gestemd toen hij eruit vloog, los van evt. suggestie.
Misschien heeft William gelogen tegen Liesbeth, miss. liegt Liesbeth als Mol (al zie ik niet direct waarom ze dat zou doen), of misschien is William teruggekeerd naar zijn eerdere Mol voor het Hofdi Huis en zijn verdachtmaking op haar, i.e. Anne-Marie.
Ik hecht sws bijzonder weinig belang aan klikgeluidjes. Ik hou het liever op daadwerkelijke molsacties waarvan Hade er voor zover ik kan zien zeer weinig gehad heeft, en bovendien die ze zou
kunnen hebben gehad, niet benut heeft voor zover we kunnen zien althans..
Met Jon in het achterhoofd gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat alles mogelijk is, helaas.
Maar als Hade de mol blijkt zou ik, ondanks het feit dat ik haar erg aardig vind en met enig voorbehoud omtrent molsacties (maar wel met een redelijk idee van het potentieel of gebrek eraan, in dit geval), nogal underwhelmed zijn, vermoed ik..