Van seizoen 9tm12 zijn de beloningen juist hoger geworden. Zie mijn schema op de vorige pagina. Het bedrag dat maximaal verdiend kon worden is de afgelopen 4 jaar gestegen. Het percentage ervan wat daadwerkelijk verdiend werd is echter juist steeds gedaald.
Nou ja ik denk dat de wijze waarop het verdeeld is ook wel een rol speelt eigenlijk.
Heel leuk dat er €2500,- verdiend kan worden maar als de opdracht dan echt erg moeilijk is, of bijna onhaalbaar (bijv de trappen, woord schrijven met de jeeps, kabel/lichten opdracht of de kunst-opdracht) vertekent dat het beeld wel een beetje.
Sommige opdrachten waren doodsimpel en daar werd ook ineens een hoog bedrag mee verdiend - en voor andere zoals vorig jaar in het ziekenhuis of bij het zoeken naar de toeristen, is de beloning weer enorm laag bijv €100 per unieke nationaliteit of de €50 per goed woord voor pim-pam-pet.
Ik denk dat de verhoudingen wel wat scheef waren dit jaar aangaande hoeveel moeite er soms gedaan moest worden en hoe weinig ermee verdiend kon worden. In dat opzicht niet de serie met de beste opdrachten vond ik persoonlijk. Bij sommige had ik het idee dat de mol idd niks hoefde te doen. Kunststudenten zouden miss. een naam van het schilderij moeten kunnen weten maar de kans dat daar wat mee misgaat is toch wel vrij groot, - ze hadden op zijn minst wat geld moeten kunnen verdienen met de juiste namen van de kunstenaars vond ik eigenlijk.
Dus het is wel heel leuk dat er misschien theoretisch meer geld verdiend had kunnen worden, en toegegeven, er liepen twee hulpmollen rond die werkelijk nauwelijks een cent hebben verdiend..., toch vertekent dat de situatie ook wel vind ik omdat de opdrachten anders in elkaar zaten en de beloning soms wel bizar laag was imho.