Met een pot die zó laag staat begin ik bijna te denken dat Molletje Hadewych de opdracht gekregen heeft om in ieder geval de troostvraag nog goed te beantwoorden,om dat het anders zo sneu is voor de winnaar. Wat ik trouwens dan wel een beetje afbreuk vind doen aan het programma.
Anne-Marie heeft niet veel gemold de eerste opdracht, maar liet zich wel weer vangen bij de tweede opdracht. En ze deed vorige week wat de Mol verwachtte. Maar goed, dit geldt ook voor Liesbeth. Maar al met al kan ik geen duidelijke keuze maken tussen Anne-MArie of Hadewych. Ik twijfel eigenlijk al sinds aflevering vier tussen die twee.
Ik zou Hadwych een betere Mol vinden, door een aantal zeer sterke subtiele acties. Maar ook met een paar onverklaarbare acties waarin ze onnodig geld pakt. Anne-Marie heeft ogenschijnlijk wat minder gemold, maar lijkt vaker te beschikken over voorkennis. Maar vooral in het begin van het seizoen, en ook de laatste twee afleveringen komt ze weer terug. Liesbeth was wat meer constant.
Samengevat: wat een geweldig en superverwarrend seizoen. De enige Mol waarvan ik echt niet hoopte dat hij het zou zijn - omdat ie helemaal niet geweldig molde, maar door 'vage opmerkingen' toch verdacht werd gemaakt - is er nu uit. Elk van de drie overblijvede Mollen is helemaal ok. Verstand zegt dat het misschien wel Liesbeth is (meteen ook wel de misnt to de verbeelding sprekende) .. juist omdat ze zo constant is - ze heeft weinig echt onmolse dingen gedaan - en (net als de andere twee) genoeg molse. Maar het gevoel nog steeds Hadewych. Daar blijf ik dus in geloven en op hopen! Maar zeker ben ik allerminst!