Beste molloten,
Als mol-fan vanaf seizoen 1 en jarenlang trouw volger van dit forum, heb ik vandaag besloten om mij ook aan te melden. Van de afgelopen seizoenen heb ik tot nu toe 10x de mol goed gehad. Bij Milouska (seizoen 6) zat ik er grandioos naast, ik had haar onterecht afgeschilderd als domme koe en dat bleek een enorme blunder.
Dit jaar vind ik het erg moeilijk en ben er nog niet uit, vandaar dat ik jullie hulp vraag!
Mijn 'tactiek' voor het vinden van de mol is het opsporen van de kandidaten. Ik heb nooit naar de verborgen aanwijzingen gezocht, simpelweg omdat je in alles wel een hint kan zien.
Hadewych deed onmols de abseil-opdracht (afl. 7). De mol zal zichzelf immers goed voorspellen. De theorie dat het gevaar bestaat dat de mol zichzelf als enige goed voorspelt en door de mand valt gaat niet op, want je kunt als mol zijnde altijd net doen alsof je twijfelt en anderen voor laten gaan. Mocht onverhoopt blijken dat alles fout is voorspeld kun je als mol uiteindelijk ook het tegenovergestelde doen van wat er voorspeld is.
Hadewych had zich in het doolhof (afl.
makkelijk kunnen laten vangen. Doordat ze de envelop had met het minste geld, kan ik haar nog niet definitief af schrijven als mol.
Bij
Liesbeth vind ik het opvallend dat ze in het vliegtuig met het juiste antwoord "The good, the bad and the ugly" kwam aanzetten. Dat zou een mol nooit doen. Echter door dat er hierna met de volgorde van antwoorden nog gemanipuleerd kon worden, is dit ook onvoldoende om Liesbeth af te schrijven als mol.
Als mol zijnde, zou Liesbeth in het doolhof ook de envelop met het meeste geld hebben kunnen kiezen. Ze koos echter voor de gulden middenweg. Was het te verdacht om te falen met het meeste geld? De opdracht die haar het meest onmols maakt is de sluipschutteropdracht. Ze laat Frits 1500 euro pakken en zichzelf 3x wegdrukken, terwijl ze Frits pas 1x heeft weggedrukt. Gezien de eerdere mislukte pogingen had ze in deze tijd best 1 joker kunnen pakken en Frits 3x kunnen wegdrukken zonder dat dit opviel.
Dan
Anne-Marie. De pijl->opdracht leverde 2500 euro op. Schoot AM per ongeluk raak (zou wel heel onnozel zijn)? Of was de pijl niet van AM (geniale molactie door wel de pijl te claimen)? Meest onmols was tijdens de visopdracht met de balken. Zij hielp Hadewych om de laatste balk op het laatste moment op de goed plek te leggen. Een mol zou zich afzijdig houden en zo de opdracht laten mislukken.
De rood/groen onderhandelopdracht lijkt richting Liesbeth te wijzen, maar deze opdracht is op zoveel manieren te analyseren dat alles mogelijk is.
Voordat de serie begon had ik het gevoel dat de mol weer eens een vrouw zou zijn en dat de mol deze keer met name in de begin afleveringen juist verdacht neer zou worden gezet om zo de molloten op het verkeerde been te zetten en wij deze persoon al zouden af schrijven. (dubbeldoordenken)
Tel hierbij op dat ik Liesbeth zeer irritant en nep vind overkomen en het opvalt dat ze steeds als eerste haar hand op steekt als het gaat om sleutelposities te krijgen in de spellen, neig ik toch naar haar. Maar mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt.
Wie heeft nog interessante bevindingen, en dan bedoel ik niet zoiets als gele bloemen en 3-1=2.