Gisterenavond eindelijk de aflevering nog eens rustig kunnen herbekijken. Ik moet zeggen, ik vond Anne-Marie altijd al verdacht maar deze aflevering sloeg echt alles. En toch blijft het 50/50 opgaan met haar en Hadewych.
Hadewych acteerde als een Mol op het plein, die 500 euro die ze daar verdient vind ik minder belangrijk want ze houdt veel geld uit de pot. Anne-Marie molt op haar beurt in het doolhof, heeft het geluk om € 1250 uit de pot te houden. Het verbaasde mij eveneens als Tim en Liesbeth dat ze zei dat ze in paniek de gang naar links verwarde met een doodlopende muur. Je ziet haar letterlijk met een brede smile op haar gezicht de mist ingaan. Ok, dat kan natuurlijk wel ... iedereen reageert anders op zo'n panieksituatie, maar het leek wel alsof ze daar plezier aan beleefde.
Hetzelfde is te merken in het kwartetspel. Ook qua blikken die ze daar geeft. De Mol kan hier perfect de vrijstelling pakken, daar heb ik geen enkel probleem mee. Maar dan hebben we dit keer echt te maken met een brute Mol die zelfs twee kandidaten keihard uit het spel gooit en dan zelf de vrijstelling pakt.
Kijk, dat zou ik nu eens geweldig vinden als dat het geval was. Het zou me trouwens niet verbazen als Anne-Marie als Mol al van in het begin een kaart van elke deelnemer had.
Nee, Anne-Marie is zeer zeker een waardige tegenstander voor Hadewych in de strijd van wie de Mol nu echt is. De komende dagen ga ik toch maar eens de voorbije afleveringen herbekijken, misschien kan ik dan eindelijk kiezen. Anders wordt het vrijwel zeker een deadlock, en daar was ik al bang voor. De vele hints naar Hadewych helpen me ook niet echt bij mijn keuze, integendeel ... ze laten me enkel nog meer twijfelen.