Ik had dus gelezen dat 1 van de eerste deelneemsters, in haar aanmelding vermeldde wat ze allemaal NIET kon, en waar ze bang voor was.
Ze had onder meer geen rijbewijs, had hoogtevrees, en nog van die dingen, die je nou bepaald niet van pas komen bij zo'n aanmelding.En ze werd uitgekozen.
Inderdaad is het niet te voorspellen waar de selectiecommissie (daeftig woord), op gaat letten. Het blijk wel weer uit de 4e serie: gewone mensen, die zichzelf blijven, blijven uiteindelijk over als kandidaat.
Maar dan schieten me nog twee vragen te binnen.
1. Eén van de voorwaarden, zo werd het tenminste steeds verteld, is dat de deelnemers elkaar vantevoren niet kennen. De kans wordt met de tijd natuurlijk steeds groter, dat mensen die elkaar via dit forum kennen, zich gaan aanmelden. Ik vraag me af of dat een probleem kan vormen bij de selectie, of wellicht later in het spel zelf.
2. Ik heb me steeds afgevraagd, op deze vraag heb ik niet echt een duidelijk antwoord gekregen: wat gebeurt er als een kandidaat (mol of niet) vlak vóór of tijdens de opnames moet afhaken door wat voor oorzaak dan ook? Ik had het ooit eens over een "rampenscenario". Als ik zie wat de totale produktiekosten zijn voor het programma, dan mag je wel stellen dat het een regelrechte ramp is, als de opnames door dit soort onvoorziene gebeurtenissen wordt beïnvloed.
Een voorbeeldje was natuurlijk dat incident met die vallende antenne, daar boven op het dak van, wat was het, Ville Marie???
Maar dat was dan weer aan het eind van de opnames. Zoiets kan uiteraard ook veel eerder gebeuren, en dan staat de hele groep daar. Hoe los je zoiets op, ik kan niets bedenken.