Een vraag dan maar (aan niemand in het bijzonder): is er enig moment dat je dacht: ik ga naar huis! het is te koud! en het is te nat! en ik heb heimwee! en dit is het allemaal niet waard! ?
(hadden jullie trouwens helemaal geen contactmogelijkheden met het thuisfront?)
Ik heb wel eens gedacht wat is dit nou allemaal? Je moet je voorstellen dat je gewoon niet meer even alleen bent. Veel opdrachten en in de avonduren met allemaal mensen waarmee je een verleden hebt van enkele dagen. Dan dacht ik wel vaak aan thuis, ik houd van lezen en muziek luisteren en daar was niet veel gelegenheid voor.
We hebben gebeld (althans Rene, Elise, Patricia en ik). In Sacacombie kregen we nog een filmpje van thuis, met een boodschap (privé). Daarna was het eerste contact weer in Montreal, leuk een liedje zingen.
Op een niet al te breed pad bouwt Ferdi op den duur 1 van zijn artistiek verantwoorde kunstwerken op de anderen de weg te wijzen. Het gaat hier om een boomstronk die dwars op de weg wordt gelegd met daarbij een stapeltje stenen. Ron die als tweede start, zie je hier niet langs komen, maar Elise wel en dan zijn de stenen opeens verdwenen. Dit wordt zo duidelijk in beeld gebracht, dat het wel een vette hint lijkt richting Ron, maar achteraf blijkbaar gewoon een dwaalspoor is.
Heeft 1 van de kandidaten een idee wie die stenen heeft weggehaald en waarom? De verdwenen stenen samen met het wat onbenullig voorbij rennen van The Hearst Lodge van Ron leek toch een aardige mollestreek...
Mooie kunstwerk, vond ik ook. Ik denk dat we nu in de richting van iedereen die geen kandidaat was moeten gaan kijken. Er liepen natuurlijk nogal wat vreemde snuiters rond. Van die boswachters met een soort apparaten met van die lenzen enzo.
Ik heb nog 'n vraagje voor alle kandi's: hebben jullie de voorgaande series van WIDM gevolgd en zo ja, hoe intensief? Zulke 'freaks' als wij zullen jullie wel niet geweest zijn, maar ik vind 't toch leuk om te weten of jullie zelf bij eerdere series ook geprobeerd hebben om de mol te ontmaskeren.
Ik heb op het filmpje bij de Chat al opgemerkt dat ik niet echt veel heb gezien. Ik heb van Australië de 2 laatste gezien, van Schotland iets met een kasteel en lasers en van Portugal het fietsen, de parachutesprong en de ontknoping. Dus echt een freak kan ik mezelf niet noemen.