1. Wat zijn je leukste herinneringen aan de Mol en wat zijn je slechtste herinneringen.
Mijn leukste herinneringen zijn toch wel aan al die rare slaapplaatsen. Het is heel raar dat je maar niet weet waar je weer terecht komt. In dat hotel Sacacombie dacht ik: ‘Master, dit is wel een geweldige suite, echt ongelofelijk.’ Blijkt dat we na het eten weer kunnen inpakken. We hebben die nacht toen bij de eigenaresse van het hotel thuis geslapen. Of die keer op de boot, buiten was het aan het sneeuwen, temperaturen echt ver onder nul. Moet je in een 3 laags stapelbed in de buik van het schip. Tussen mijn matras en het water alleen 1cm staal, wel een heel vreemde gewaarwording. ’s Nachts heb ik wel heel veel dolfijnen gezien!
Slechte herinneringen heb ik eigenlijk niet. Wel dat je wel eens dacht, nou nou, dit mag voor mij wel anders. Maar goed je bent niet alleen een spel aan het spelen maar ook een tv-serie aan het maken, dus daar horen ook allerlei dingen bij die je in eerste instantie niet verwacht. In Halifax (bij de executie waar Louis ging) was er de hele tijd een stroomstoring die er voor zorgde dat we het maar niet op konden nemen. Het was de eerste keer voor ons (executie), dus je bent bloednerveus en dan zit je maar te wachten. Maar uiteindelijk komt het altijd weer goed.
2. Zijn er nog vriendschappen (voor het leven?) overgehouden aan de Mol?
Ja ik denk het wel. Voor het leven is misschien een groot begrip, maar ik denk wel dat ik met sommige een goed contact zal houden. Het grote verschil met vriendschappen thuis en die via het programma, is dat je met je vrienden thuis vaak al een ver verleden hebt. Dat is natuurlijk in deze situatie anders, je verleden is een paar dagen oud en dan ook nog onder heel rare omstandigheden.
Ferdi, wist je dat je in dat luxe hotel ook heel erg goedkoop kunt overnachten?
Nee wist ik niet. We hebben een dag vrij gehad, toen hebben we ook in dat hotel geslapen. Maar die kamer koste nog altijd 400 dollar. Over het ontbijt was ik wel het meest verbaasd, 50 dollar voor vette hap.
Misschien een ideetje, voor als je afgestudeerd bent?
Dat duurt nog wel een tijdje, maar mocht je me een reisje willen aanbieden, ik hou me aanbevolen.