Wat heel duidelijk is geworden, Wie is de mol heeft zijn beste tijd gehad. De mol zelf is niet meer het hoogtepunt, maar de mollende kandidaten. Ook de verschillende montagetrucs die worden uitgehaald om mensen maar te linken aan het mollogo of teksten wordt zo breed ingezet bij de verschillende kandidaten dat de oorsprong van Wie is de mol uit het oog is verloren. Na 12 jaar trouw gekeken te hebben en al een wrange nasmaak na Kim en Patrick, is het toch wel duidelijk nu. Helaas, tijd voor een ander programma.
Het is inderdaad zo, dat kandidaten steeds vaker Mollen om in het spel te blijven. Sociale kandidaten, die geld willen verdienen ten gunste van de groep (zoals Maarten dit seizoen) gaan er daardoor al vrij snel uit. Extreem voorbeeld hoe het ook kan: Arnoud uit seizoen 1, die zich opoffert voor de groep door een tatoeage te laten zetten i.p.v. een villa en een vrijstelling te kiezen!
BN-ers gaan sowieso niet voor het geld, maar voor de ervaring. Misschien zouden ze voortaan kunnen deelnemen om geld te verdienen voor een goed doel ofzo. Waarbij alleen het geld gewonnen wordt waar je als kandidaat een aandeel in hebt gehad. Maar ja, daarmee gaat het originele concept al helemaal verloren....
Ik ben voor het oude concept. Minder jokers(want die horen inmiddels toch écht bij widm) en minder vrijstellingen. Vrijstelling voor de finale was er in de eerste seizoenen ook al, dus hoort er een beetje bij. Bij het kwartetten was het alleen zeker dat één kandidaat de vrijstelling zou winnen, dat is jammer. Het moet ook mogelijk zijn dat de vrijstelling niet door gaat!
Zelf kijk ik na 12 seizoenen NL en 3 seizoenen BE nog steeds met veel plezier naar Wie is...de Mol? en vond ik Patrick wel een goede Mol...Kim wat minder, maar dat is maar een mening
.
Mollende kandidaten...anno 2012 kan je het niet meer voorkomen, denk ik. Ook niet met 'gewone Nederlanders'. Deze tactiek is tijdens de voorgaande seizoenen gewoon 'uitgevonden'.
Terugkomend op het topic: Ik denk inderdaad dat ze Hadewych omhelzen, omdat ze de winnaar van dit seizoen is. Mocht ze de Mol zijn dan ben ik benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken (niemand heeft op haar gestemd..
)Het wordt nog spannend volgende week!!!