Kan me de eerste seizoenen toch niet herrineren dat de mol al in afl 2 bekend was. saboteren moet je ongezien doen toch. Wat valt er voor een kijker te speuren als kandidaten meer gaan mollen dan de mol zelf? Juist dat is toch echt niet leuk lijkt me. of we stoppen 9 mollen in het programma en 1 kandidaat en gaan Wie is de kandidaat spelen ;-)
Enerzijds geef ik je wel gelijk, anderzijds is het zo dat wij veel te goed zijn geworden in speuren. Als alle kandidaten zich echt als kandidaat gaan gedragen, en wij weten dat omdat ze niet saboteren mogen, hebben wij de mol toch in no time te pakken.
Natuurlijk is het niet leuk als alle kandidaten meer gaan mollen dan de mol. Maar ik vind er niets op tegen als kandidaten zelf ook een beetje gaan mollen om zichzelf verdacht te maken. Ook dat kun je doorzien op een gegeven moment.
Hoe de mol heeft gesaboteerd zien we toch pas op het einde.
Het is wel leuk als er een mix is in de groep. Kandidaten worden gescreend, hoe ben jij van plan het te spelen. Daar moet een soort mix in zitten van een paar hulpmollen, een warhoofd en een paar fanatieke kandidaten. Ik vind dat het de makers tot op heden nog aardig lukt zo'n groep bij elkaar te krijgen. Helaas voor de fanatieke kandidaten, zij vallen vaak al snel af en de hulpmollen blijven lang in het spel. Erik was een leuke uitzondering hierop trouwens.
Daarbij, hoe de mol het speelt blijft ook een verrassing. Die kan zich alleen als warhoofd, onhandigerd (Milouska) of hulpmol (Kim) profileren, als we dat ook wel eens bij kandidaten zien.
Maar goed, we gaan OT zo, en ieder z'n mening.