Zo, het forum werkt terug en de obligate aflevering 9 waarin veel te weinig gebeurt hebben we ook weer achter de rug. Vond het maar een slappe bedoening. Deze kritiek heb ik gisteren al gegeven, maar laat ik het hier nog maar eens neerschrijven.
Eerst en vooral, waar ik me nogal aan ergerde ... dan hebben ze eindelijk een unieke finale met drie vrouwen waar iedereen stilletjes van droomde, gaan ze de drie dames volgen tot in de badkamer en krijgen we een nooit geziene inkijk in hoe de drie vriendinnetjes mekaar zitten te schminken.
Er zijn grenzen.
Ben wel blij dat we weer een ontknoping hebben waarin alles op hetzelfde moment duidelijk wordt, niet eerst de winnaar of verliezer. Zo hoort het, al had het voor mij misschien wel mogen gebeuren gisteren. Nu valt de opdracht op in een zweem van nietszeggendheid. Buiten die eerste opdracht gebeurde er gewoon niks!
Wat ik nog erger vond dan mijn vreselijke verveling was dat ze precies hetzelfde scenario hebben gebruikt als vorig jaar. Het leek wel alsof ze voor deze finale het draaiboek hebben gebruikt van vorig jaar. Dat vond ik weinig creatief, van de weg tot de test, zelfs tot aan de muziek toe zag ik hetzelfde patroon. Dat vind ik persoonlijk niet echt positief en dat had ongetwijfeld beter gekund. Herhaling is de dood van dit soort programma's, ik vind persoonlijk dat vernieuwing geen optie is voor een programma als De Mol, 't is gewoon een must!
Om niet al te negatief te klinken, ik ben wel verheugd dat Hadewych niet de verliezer wordt maar duidelijk de winnaar of zelfs de enige echte Mol! Wie had dat gedacht? De meerderheid van dit forum alvast niet. Een paar enkelingen en ik natuurlijk wel.