Goh zeg, wat veel teleurgestelde/verontwaardigde reacties hier. Ik snap dat eerlijk gezegd niet zo goed. Ik vond deze serie juist hartstikke leuk en ging alleen maar meer twijfelen.
Over wat de Mol wel/niet moet doen: in mijn beleving moet de Mol er vooral voor zorgen dat de pot laag blijft en dat ze niet ontdekt wordt. De pot IS toch laag gebleven? Daar heeft AM wel degelijk aan bijgedragen, ook met de onderhandelingen en ook daarvoor. Ze heeft zich verzekerd van het groen stemmen van twee kandidaten. Die moeten inderdaad uiteindelijk zelf groen stemmen, maar ja, is dat niet met alle opdrachten zo? Je speelt het niet alleen, in interactie met het team probeert de Mol te mollen. Soms lukt dat niet door gedrag van andere kandidaten, soms gaat het vanzelf mis, soms komt het ogenschijnlijk simpel over hoe er is gemold. Zo is het spel.
Ik vind het wat flauw om nu te roepen dat de Mol slap/waardeloos etc was. Er zijn hier en op andere fora duizenden berichtjes geplaatst van mensen die meepuzzelen, die de meest ingewikkelde theorieën bedachten en daarover met elkaar in discussie gingen. Dat is toch fastastisch? Om dan nu teleurgesteld te zijn als al die theorieën niet blijken te kloppen en verontwaardigd dat het spel minder complex is gespeeld dan gedacht; ligt dat aan de programmamakers, de molspeler of aan de veel te hoog gespannen verwachtingen?
Ik heb ervan genoten, ook van de terugblik. Ik was vanaf aflevering 3 overtuigd van Hadewych als mol, had ook een totaal niet juist gebleken theorie, maar heb vanavond met veel plezier gekeken naar wat er nou echt allemaal gebeurde. En ik kijk nu al uit naar seizoen 13.