Zoals ik eerder heb gezegd vind ik Anne-Marie niet een supergoeie Mol, maar zeker ook geen hele slechte. Beter dan een aantal recente Mollen die haar voorgingen. Wat ik wel jammer vind is dat we in deze aflevering veel subtiele Molacties die ik vaanf het begin gezien heb, en die me al vroeg op het spoor van Anne-Marie hebben gezet, niet te zien hebben gekregen. Waren die acties dan helemaal niet zo bedoeld? Vast wel. Waarom we in plaats daarvan wel een hoop opdrachten te zien krijgen waar Anne-Marie juist (expres) niet gemold heeft vind ik dus een vreemde keuze. Want ik had het gevoel tijdens de serie dat er in zeker drie van de vier opdrachten wél gemold is. Dat de Mol af en toe niet molt om verdeking kwijt te raken hoort er nu eenmaal bij. Anders zou het zowl voor de kandidaten als de kijker te makkelijk worden. En iemand die superverdacht wordt krijgt van de medekandidaten steeds minder krediet en dus minder mogelijkheid te mollen.
Overigens begrijp ik niet waarom sommigen hier schrijven dat ze het jammer vinden dat er te veel nepmollen rondlopen. Het lijkt mij verschrikkelijk saai als iedereen, behalve de Mol, bij elke opdracht verschrikkelijk zijn best zou doen. Dan hadden we de Mol er binnen een paar afleveringen uitgepikt. Ik vind dan ook dat dit nepmollen er bij hoort. Je kunt de echter Mol er bovendien wél uitpikken als je je realiseert dat de échte Mol informatie heeft die mollende kandidaten niet hebben. De échte Mol kan dus veel slimmer en op een ander niveau Mollen. Dat is dit seizoen ook op bepaalde momenten (vooral in het begin) een aantal keren gebeurd.
Wat me wel een beetje dwars zit is dat de Mol bij sommige opdrachten expres haar best heeft gedaan om opdrachten te laten slagen. Hoewel soms verklaarbaar, zoals ik eerder hierboven opmerkte, vind ik dat dat dit seizoen (maar vooral vorig seizoen) iets te vaak gebeurd is. Dat wrange gevoel werd dan helaas versterkt doordat die opdrachten vanavond ook nog eens uitgebreid aan bod kwamen .. en niet bijvoorbeeld de snorkelopdracht, kruizenopdracht, wildwestopdracht of rondleiding waarin ik wél duidelijke - zij het soms subtiele - pogingen - die ook niet altijd succesvol waren - om te mollen gezien heb.