Oke ik wil mensen niet over de zeik krijgen, iedereen klinkt nogal heetgebakerd hier, maar ik ben niet heel enthousiast over A-M als mol.
Maar A-M moet een goede mol zijn, dacht ik, WANT:
- De pot is historisch laag, dat moet dan toch knap zijn als mol, maar tis toch vooral dankzij medekandidaten (in dat hoftihuis is het niet echt mollen natuurlijk als je gewoon kan meeluisteren, daar is geen kunst aan)
- In de finale kon iedereen het zijn (maar als dit dan de molacties zijn, de reden waarom iedereen het kon zijn, kan ook omdat er geen goede mol meer in het spel is, dan is het gewoon: wie is het minst de kandidaat)
- Ik was vanaf afl 1 ervan overtuigd dat a-m de mol niet was. maar na gisteren denk ik niet: oh wat stom van me, ik denk alleen maar: als ik dit zie vind ik haar nog steed geen mol.
Natuurlijk moet je als mol niet al te verdacht zijn. en ik vind het niet raar dat je de opdracht vóór het hoftihuis goed doet. En soms moet je ook geld in de pot brengen. En ja het claimen van die pijl was goed. Maar dat zijn allemaal geen molacties, het hoftihuis was door het afluisteren al gesneden koek en die pijl claimen maakt het nog geen mollenactie, nl: geld UIT de pot. En dan dat krijtje, waar slaat dat op!! Iedereen noemt dat 'vet stoer', maar het heeft helemaal geen effect, tis zelfs een beetje kneuzig, dat geeft niet als je er later dan om lacht, zo van: dat was niet mijn beste mol-actie hoewel het idee erachter goed was. Maar het lijkt meer een soort meester-zet van haar. (En nee in een bus met een pruik op zitten is ook geen mol actie vind ik, hoewel dat soort momenten als ook het claimen van die pijl wel leuk zijn, maar geen mol acties).
En dan die verborgen hints: er stonden wel meer mensen bij dat A-M bord en dan met de titel iemand anders kun je alle kanten op. Natuurlijk is het de beste verwijzing naar Anne-Marie, maar ook wel een beetje obvious. Hoewel die 'ik wil gaan graven'-hint wel goed was, moet ook wel iets goed zijn natuurlijk
Er waren echt wel wat leuke dingen die A-M deed, maar het aantal echte molacties vond ik persoonlijk bar weinig. Het is niet dat ik 'niet tegen mijn verlies' kan, want ik raad de mol toch zelden, maar keek die aflevering (was heel blij met de terugblikken) en dacht echt: uhhh, is dit het, maar ze is toch de mol, uhmmm waar zijn dan de mol acties?
Nogmaals: ja je moet niet verdacht zijn, maar het belangrijkste is m.i. dat je geld uit de pot haalt (jij, als mol, niet de kandidaten, want daarom staat naar mijn idee de pot zo laag, door de kandidaten).
Dat het een slechte mol is (in mijn optiek dan) kun je vooral de mol en ook wel een beetje de redactie kwalijk nemen (had je vantevoren aan kunnen zien komen met a-m). Maar ik vind dat er ook kandidaten zijn die vooral gaan voor 'de beleving' en niet voor de pot spekken. Volgensmij was dat seizoen 2009 waar je die filmpjes zag van de intake van kandidaten (maar weet niet meer of dat echt was of nep, maar doet er niet toe) en dat kandidaten dus ook gewoon toegaven dat het ze gaat om de beleving van WIDM. Misschien zou je dus meer moeten selecteren op mensen zoals marit en frits, die gewoon hun best doen. Dat kan ook heus wel met BN'ers. Dan krijg je de pot ook wat hoger en moet de mol gewoon zelf wat meer zn best doen om die pot zo laag te krijgen.
Al met al vond ik het wel een leuk seizoen hoor, wel wat minder dan voorheen, das mijn mening. Maar ijsland vond ik een leuk land, de opdrachten waren veelal leuk hoewel soms wat zwak. Volgend jaar gewoon weer voor de buis, wie weet hebben ze dan wat betere kandidaten, dat creeert vast ook wel een betere mol.