En wat is je bron? Dit is, als ik me niet vergis, pas de 3e keer ooit dat er een 'pot naar 0'-mogelijkheid is, hoor.Dat iedereen doorgaat is ook iets te winnen.
Natuurlijk. De "pot naar 0" zie je vooral als de pot snel is gestegen in de eerste afleveringen, let maar op. Dat is alles wat ik zeg.
Dat een vrijstelling ook iets is "om te winnen" snap ik best. Wat ik onzin vind is dat men roept dat er 150.000 valt te verdienen, want we weten allemaal dat dat never nooit gaat lukken. Mission Impossible. Je hebt meer kans om de staatsloterij te winnen. Maar goed, het spel om je jokers en vrijstellingen is alleen maar erger geworden, dan heb je nog die talloze hulp-mol acties etc., wat het spel alleen maar troebeler maakt en niet perse leuker. Dat is echter mijn mening, zeg het maar even.
Bovendien, als de kandidaten het slim hadden gespeeld, hadden ze gezegd: "Iedereen gaat groen stemmen, en als er rood wordt gestemd weten we dat Mol bij on vijven zit!" En dat had de Mol weer liever niet gewild en stemt misschien groen. (Hoewel het wat zwak zou zijn van de Mol)
Net zo slim als nu gebeurt is zeker. Want of er 1 of 2 stemmen rood tussen zitten, maakt niet uit. In beide gevallen weet je dat de mol bij die vijf zit. In beide gevallen weet je nog steeds niet wie de mol dan is. Kortom: de Mol ging zeker niet de pot spekken en groen stemmen "om niet ontmaskerd" te worden. De Mol zou alleen groen stemmen om groen aan meerderheid te helpen, maar zeker niet aan 5xgroen helpen. Daarom helpt het zo goed, om die beelden die te zien, zodat ze in kan schatten of er iemand op rood gaat.
En als kijker, word je daar ook niet van op de hoogte gebracht tijdens de aflevering. Dat zie je pas in de nabeschouwingen.
Geef zelf toe dat ik daar nooit aan gedacht heb tijdens het kijken, dat de Mol die gesprekken afluisterde/zag. Neem mijn petje af voor wie dat wel doet. Zal er voortaan nog meer mezelf in de arm moeten knijpen en onthouden dat alles wat er gebeurt, ook buiten het zicht van de Mol om, toch door de Mol gezien/gehoord kunnen worden en elke opdracht etc. kunnen beinvloeden.
Vind het zelf eigenlijk net te ver gaan en zo eigenlijk niet zo bijzonder meer. Het is idd stom dat ik daar nooit eerder zo bij stilgestaan heb, want het gebeurd idd al veel langer en vaker. Het spel is al lastig en smerig genoeg zonder al die Realtime-spionage en Na-kennis. Nee, dan heb ik meer bewondering voor de kandidaten, die uit zichzelf en zonder spionage hulpmiddelen mollenstreken uithalen.