Zoals gezegd zondag respecteer ik jullie vondsten en onthullingen op dit forum. 'Niet is wat het lijkt...' in every way.
Maar zie het als een soort dubbellaags televisie. De ene groep mensen neemt genoegen met wat-ie ziet en heeft een uur leuke ontspanning; de andere groep, jullie bijvoorbeeld, zoekt door, is kritisch en haalt na veel gepuzzel en gespeur de gepresenteerde 'werkelijkheid' los van de feitelijke werkelijkheid. En ook jullie hebben het naar je zin, toch?
Ik ben als kandidaat zeer tevreden hoe het programma tot stand is gekomen. Als geen ander weet ik hoe 'saai' de werkelijkheid soms kan zijn als je deze aan een ander moet vertellen (zie mijn werk als advocaat waarbij mensen je het liefst zien als Bobby uit de Practise (geweldige serie trouwens) of tenminste als een super Moskowicz). Televisiemaken is een vak; Wie is de mol is geen journalistieke documentaire, het is amusement. Heel veel elementen kloppen wel met de werkelijkheid en sommige - om het toch voor de meeste wel begrijpelijk, spannend en interessant te houden- niet. Daarmee is het volgens mij nog steeds integer gemaakt.
En zie het als bonus dat jullie na een uur televisie nog eindeloos met elkaar de werkelijkheid van de makers kunnen ontmaskeren
Julien
(die - integenstelling tot de suggestie in afl. 11 -overigens al sinds afl. 4 op Elise 'zat'