Ok, dan ik ook maar.
Twee Belgen waren op stap in Maastricht. Ze hadden zich goed voorbereid op hun uitstapje, en hadden genoteerd dat ze om 10 minuten over twaalf vanaf de markt in Maastricht bus 20A naar Hasselt moesten hebben.
De avond verliep voorspoedig, ze hadden al gauw succes bij de dames, en het werd gezelliger en gezelliger. De tijd verstreek, en voor ze het wisten was het twaalf uur.
Geen probleem, de bushalte was maar op twee minuten loopafstand van waar ze op dat moment de bloemetjes buiten aan het zetten waren.
Ze togen moe maar voldaan richting bushalte, waar ze op het bankje gingen wachten. Intussen was het tien over twaalf, kwart over twaalf, en het werd half een. Nog altijd geen bus naar Hasselt.
Om kwart voor een besloten ze nog maar eens op het bordje te kijken met de dienstregeling.
"Maar amai, zunne, dien bus naar Hasselt, die gaat op vrijdag helemaal niet op dezen tijd", riep de ene Belg. Net op dat moment kwam een voorbijganger met de tip, om dan maar een eind te voet te gaan tot aan de busgarage, even over de grens bij Maastricht, misschien zou er daar nog een chauffeur zijn die hen verder kon helpen.
Dat was een wandeling van een uur, en in de benevelde toestand van de twee, was het dus anderhalf uur.
Het was al ruim na twee uur die nacht, toen ze bij de garage aankwamen, waar ze tot hun stomme verbazing de poort nog open aantroffen. Er was echter geen personeel meer te bekennen.
De ene Belg kwam op een lumineus idee, en wist de ander er warm voor te krijgen. Hij zei: "Maar allez, Jefke, gij hebt de minste alcohol op, als ik nu eens op wacht ga staan hier, gaat gij een bus halen, dan rijden we daarmee toch terug naar Hasselt?".
Oke, Stanneke bleef op wacht staan, en Jefke ging de garage binnen. De garage stond vol bussen, dus ze hadden keus genoeg.
Maar eindelijk, na anderhalf uur kwam Jefke met een bus naar buiten rijden. "Maar allez, Jefke, waar blijft ge zo lang?", zei Stanneke, die zich afvroeg waarom hij toch de hele tijd het geluid van startende bussen hoorde.
Het antwoord van Jefke: "Ik heb zeker 20 bussen opzij moeten zetten, de bus naar Hasselt stond helemaal achteraan!!!!!!!"