No offense maar wat een flutserie en slap aftreksel van voorgaande PE edities is dit zeg..
Ik heb deze aflevering al niet meer gekeken, vond het zonde van mijn tijd na de vorige.
Wellicht heb ik er teveel van verwacht, ik geef toe dat ik de laatste twee edities ook al afgehaakt was sws. Maar dit jaar verbaas ik me er echt over dat Net5 erin geslaagd is werkelijke niet één koppel te selecteren dat ook maar enigszins aantrekt. :-/
Ja Q&A krijgen zo ongeveer de winnaarsedit maar zelfs daarvoor wil ik niet rooten, omdat het zo overduidelijk is dat Q ook wat onaangenamere uitspraken doet en een kleine edit daarvoor krijgt.
A kwam meer aan het woord vorige keer, bij de blok-aan-het-been opdracht, maar daarvan had ik meer het idee dat ze als 'slim' naar voren geschoven werd, terwijl Q bijzonder onaangenaam deed (ondanks de opdracht), maar dit veel meer verkocht werd als 'slimme tactiek' oid.
Whatever. Ik ben wel klaar met alle koppels nu eigenlijk, om diverse redenen.
Ik wil niet een uur kostbare tijd verspillen om te kijken naar deze bagger, met name om excuses te maken voor obsceen gedrag van deze of gene. Ik heb zelfs plaatsvervangende schaamte gevoeld. Dat je in een race bent wil nog niet zeggen dat je mensen dermate onbeschoft en respectloos bejegent. Ik ben erg blij dat deze mensen nooit te horen krijgen wat onze landgenoten daar zoal hebben lopen verkondigen qua mening over lokale bevolking en gewoontes. Als je daar niet voor openstaat doe dan gewoon niet mee..
Punt is dat de eerste PE series ook wel rivaliteit hadden (niks mis mee zonder al dit soort trucs en idd weinig echte straffen voor het niet uitvoeren van de opdracht). Maar die series hadden wel degelijk ook het aspect dat je als kijker enigszins meegenomen werd op dat avontuur- veel meer 'meebeleefde' wat de koppels doorstonden en meekregen aan fantastische ervaringen.
Dat mis ik nu volkomen, deze opbouw en manier om een koppel te laten groeien in de race, mee te leven met hun ervaring. Daarnaast is het idd zo dat er geen enkele spanningsopbouw is aangaande het liften en de respectievelijke plaatsen van de teams (hetgeen juist altijd - vond ik- een van de spannender elementen was van PE).
Ook vind ik de proeven tot nu toe vrij teleurstellend. Amusant wellicht maar nauwelijks spannend, en over het algemeen sws niet erg relevant omdat de willekeurige envelop in het spel gebracht was die nu weer uit het spel gehaald lijkt.
Al met al zeker geen positieve nieuwe ervaring van PE 2012 wat mij betreft.
Vast en zeker gaan er nu een paar mensen wat willekeurig 'positieve' dingen aanvoeren, maar een enkel willekeurig 'positief ding is voor mij zeker geen reden voor de herhaling van wat eens een zeer aantrekkelijk format was.
Los daarvan : Sol doet het 'best aardig'
maar doet niks voor de spanningsopbouw wat mij betreft.
Eigenlijk een non-entity, wat je in een programma met zo weinig om het lijf als dit, niet echt gebruiken kan. Ik zie er in ieder geval tot nog toe geen groot talent in eerlijk gezegd (los van discussies over uitspraak etc, het gaat mij meer om het feit dat hij niet weet te boeien, te pakken..)
Veel kijkplezier nog voor diegenen die wel blijven kijken.