Zoals ik al tijdens het songfestival had gezegd, had ik best wel wat nummers gevonden in Zuid-Korea die niet per se K-pop zijn. Een kleine greep uit de nummers waar ik een keuze uit gemaakt heb.
Deze had ik dus eerst voor de switch. Ik wilde back to basic (hey, nee niet het songfestival thema) en naar de oude formule: gitaardeuntje in indie stijl. Zoiets scoorde goed toen er zo'n 18-20 deenemers waren, nu is dat het dubbele. Ik was bang dat het te saai zou zijn, dus naar The Rose - Sorry overgestapt (die eigenlijk ook nog lager stonden in mijn ranking).
Dit nummer kwam ik in het laatste weekend voor de deadline tegen. Tot op de laatste seconde getwijfeld: the rose of toch deze.. ik had de tekst voor deze al klaar liggen toen dacht ik: The Rose
En een zangeres in haar eentje was de laatste keer (35/36) ook niet echt een succes...
Dit nummer blijft zo lekker in je kop hangen, maar wel beetje 13 in een dozijn. Voordat ik Parade vond en The Rose stuurde, stond deze heel lang op nummer 1.
Van dezelfde band is dit nummer, maar ik vond sowieso bovenstaand nummer van hun beter.
De volgende 2 nummers wilde ik ook insturen, maar bij beiden was ik bang voor een vergelijking qua sound met een bepaalde band die nu erg populair is. Weten jullie welke ik bedoel...? Het nummer van Seventeen kwam nog het meest in de buurt van Kpop.
Het nummer over Lego, voor in een beetje rebelse bui ik iets niet helemaal serieus, maar toch nog wel oke wilde insturen. Want op zo'n festival kan alles he
Dit was mysterieus, maar zo mysterieus en anders dat ik dacht dat het wel op zou vallen
Fijne indie-rock song, goed gitaardeuntje, maar viel al snel af.
Rebelse bui 2.0: gewoon heavy hardrock metal weet ik wat insturen
Deze song vond ik ook wel leuk, maar viel ook snel af
Zelfs een fijne rapsong gevonden (dat is echt een wonder voor mij), deze song is anders is dan anderen, maar dacht die niet in te sturen vanwege saaiheid en de geringe waardering voor rap.
Tot slot, deze ook nog overwogen. Deze band bleek echter uit Thailand te komen