Ja, klopt. Dus een veel breder aanbod, dus minder kans voor kleine releases. Een Flip Noorman zal je er denk ik niet snel meer tegenkomen.
Oh, ok, ja, ik ben niet zo van de Spotify..
Anyway! Ik zou nog wat
Ecuadoriaanse toppers presenteren! Ik gooi videos even in spoiler-tags, om het laden vd pagina te ontlasten.
Ten eerste had ik zitten grasduinen in de meer traditionele muziek. Daarbij heb je bijvoorbeeld 'Ballet Ecuatorianisima Internacional', wat vooral leek alsof er wat Schlager-types waren neergestreken om te volksdansen in de heuvels. Helaas is de video daarvan offline gehaald
Daarentegen hebben we qua traditionelere muziek wel Jayac met het nummer Zapateando Juyayay, maar daarbij vond ik het enigszins lijken alsof Samson er soms doorheen zat te schreeuwen.
En daarnaast was er de fantastische my conejito van los conquistadores.
Naja, dat was dus hooguit in te sturen als humoristische poging.
Vervolgens een paar nummers die zowaar mogelijk waren, maar aanvankelijk niet echt bleven hangen. Daarna heb ik ze echter nog meermaals in m'n hoofd gehad.
Ten eerste La Toquilla met La Bocina, een wat standaard zoetsappig nummer, waarbij we vooral eindeloos moeten staren naar de robijnrode lippen van de zangeres.
Daarna Gerardo Moran met Lejos de ti. Verschrikkelijk zwakke clip, enigszins standaard nummer - maar bleef bij mij wel eindeloos vaak hangen. Tu gran amor, Oh-ho-o; Tu triste adiós, Oh-ho-o.. en dan dat dansje erachter
Vervolgens komt een trager, rustiger.. saaier nummer, via RoCola Bacalao met Guayaquil city. Zou zo achtergrondmuziek kunnen zijn in een Argentijns grillrestaurant. Okay, dit had nooit echt veel kans om geselecteerd te worden.
En ten slotte komt in deze serie Papá Changó, want blijkbaar is Reggae heel groot en populair in Ecuador. Kan het zelf uitstekend hebben, maar mikte weinig medestanders te hebben. Anyway, ik link de nummer Negrita & Tamos Locos. Wel ongewone clips ook
En dan ten slotte.. was ikzelf eigenlijk beswel fan van Matteo Kingman. De naam alleen al! Maar mikte zeker ook hier dat ik weinig medestanders ging vinden.
Ik had zowaar nog Lluvia overwogen, maar ik vond de remix van Jhon Montoya beter klinken, maar die had in feite geen clip. En het origineel beduidend saaier, maar wel een toffe clip.
Hij laat sowieso z'n muziek soms een beetje traag op gang komen, zoals ook bij Sendero del Monte.
En ten slotte nog Chancha Via Circuito - Ilaló (Ft. Mateo Kingman); maar die was sowieso discutabel aangezien Chancha Via Circuito niet uit Ecuador kwam. Verder wel echt een tof nummer
Lluvia remix:
Lluvia origineel met clip: