hoe dan ?
Er is eigenlijk nog een 'Ik heb vandaag voor het eerst...'. Ik vond een briefje in mijn brievenbus of ik alsjeblieft mijn tv 's avonds na 23:00u zachter wil zetten. Ik heb van mijn leven nog nooit klachten over herrie gehad. Het briefje was ondertekend met 'de buren'. Maarja, welke dan? Er wonen hier stuk of 20 om mij heen.
Dus heb ik geantwoord en mijn brief beneden in de hal aan de publicatiebord gehangen. Met eerder genoemde briefje bijgevoegd.
Ik heb geschreven dat ik het jammer vond dat ze anoniem geklaagd hebben, waardoor mij de kans werd ontnomen om duidelijkheid te scheppen. Vanwege mijn ziekte kan ikzelf namelijk ook slecht tegen lawaai. Het brengt teveel associaties met vroeger naar boven en dat brengt mij weer in een slechtere stemming. Mijn muziek staat altijd in de zachtste stand, ik ga nooit meer uit en de TV heb ik nog amper aan.
Dit jaar is hij alleen maar voor WIDM aan geweest. En dat was op zaterdag van half negen tot zo tien uur. Daarna ging de TV bij mij altijd direct weer uit voordat de herrie-reclame begint. Met andere woorden, die klacht kan nooit voor mij bedoeld zijn.
Dit allemaal heb ik dus ook in mijn antwoord gezet en op de openbare publicatiebord gehangen. Hopelijk leest de anonieme buurman/vrouw dit ook en weet hij/zij dat ze verder op zoek moeten naar de schuldige.