En plein public boos geworden en geroepen op iemand die ik niet ken.
Het verhaal:
Ik stond aan de kassa, waar nog Covid-schermen staan tussen beide kassa's, dus een nauwe doorgang en nog een hoop koopwaar prul stond voor de kassa. Ik kon daardoor en met mijn winkelkar voor mij niet aan een van die balkjes die je tussen jouw aankopen en die van de vorige/volgende legt ("stokskes" genoemd waar ik woon) en degene voor mij had achter zijn aankoop ook niks gelegd. Hij had enkel een ananas gekocht. Dus ik begin een meter achter die ananas mijn spullen op de band te leggen. Die begint plots door te schuiven, want de klant vóór de man met ananas was klaar. Dat werkt natuurlijk met zo'n oog die de band laat stoppen als er iets voor komt te staan. Maar die ananas rolt gewoon voorbij dat oog, waardoor de band niet stopt en de cola die ik al op de band gelegd had ook gewoon door schoof en tegen de ananas botste. Vervolgens begint de kassamevrouw te scannen, ze pakt de ananas en als ze de cola pakt, zeggen zowel ik als de ananas-meneer 'Oh nee dat hoort er niet bij.' maar te laat en het is gescant. De kassamevrouw pakt een "stokske" en zwaait ermee naar mij en roept "Daar moet een stokske tussen liggen hè!!!"
Geen idee waarom, ik had vast mijn dagje niet ofzo, maar ik werd me een partij nijdig om die reactie, terwijl ik er niks aan kon doen omdat ik niet eens aan die effing stokskes kon. Dus ik ben ook beginnen roepen... aan de kassa... in de Delhaize... in mijn dialect... "Ja da kunde ook tegen dieje voor mij roepen he!" terwijl ik mijn spullen allemaal achteruit begin te rukken op die band.
Zij: "Jamaar nu moettekik da hier van die rèkening aftrekken!"
Ik: "Ik kan hier ook alles op den band laten liggen en het aftrappen, dan hebde nog meer werk!"
Toen zei ze niets meer, maar ik was nog te nijdig van het onterecht afgeblaft worden, dat toen er achter mij een klant aan schoof, ik een stokske pakte en het achter mijn spullen op de band letterlijk gooide en gilde "Zo! Stokske ertussen!!" Nadien zag ik dat die klant vervolgens maar in een andere rij was gaan aanschuiven.
Oh mijn god, allemaal heel erg marginaal achteraf gezien, maar ik was te nijdig en laat me niet zomaar (meer) afzeiken voor iets waar ik niks aan kan doen.
Het stomste is dat je dan vervolgens wel nog leuk het hele kassaproces moet doen van "Dat is dan X euro" "Mag ik met de kaart betalen alsjeblieft?" "Ja hoor, ga je gang, spaar je zegeltjes?" "Nee, danku." "Wil je het bonnetje?" "Ja mag wel, dankje."
En nu eigenlijk een vraagje, ontzettend off-topic enzo. Maar wat doen jullie? Wiens verantwoordelijkheid is de scheiding tussen de aankopen? Leg jij een stokske voor én achter je aankopen? Of enkel voor en is het aan de persoon achter je om er ook eentje voor te leggen etc? Of achter en is het aan iedereen om het er steeds achter te leggen? Of nooit
Ik was eens benieuwd.