Pinkpop was helemaal geweldig
Gezien:
Vrijdag:
-
Flogging Molly was ronduit koninklijk
. Geweldige band waar ik al een tijd van droomde om ze live te zien. Yakaa!
-
Incubus vond ik nogal slap, jammer. Maar toch leuk om op je seen live lijstje te kunnen zetten.
- De grootste rockband allertijden
Metallica was LEGENDARISCH
Geweldig om 4 levende legendes op zo'n podium te zien, en bij elk nummer weer kippenvel te krijgen. Wauw! Al het vuurwerk en dergelijke die om het optreden heen zat was erg goed verzorgd. Het nummer 'One' was het hoogtepunt (met vuurwerk als geweerschoten).
Zaterdag:
- De piano-based indie band
Air Traffic was erg talentvol. Klonk erg goed en verzorgd. Het was vooral heel vet toen de gitarist en de bassist samen gingen trommelen bij het nummer 'No more running away'
- De Nederlandse mannen van
Moke waren best wel saai, maar ff chillen op het gras was zeker wel relaxed.
-
Voicst was super tof! Hele leuke muziek en hele leuke sfeer. Vooral het moment dat de zanger met een rubberboot ging crowdsurfen was echt heel grappig. De beste Nederlandse band die er was, dat is zeker.
-
KT Tunstall was wel een leuke meid, maar verder niet echt boeiend dat optreden.
- De
Editors waren wel leuk, maar ook niet meer dan dat.
- Terwijl ik bijna vooraan stond gingen de
Kaiser Chiefs los! Die zanger was echt een goede sfeermaker en ik heb heerlijk meegebruld met alle Chiefs-krakers! Ik schijn zelfs even op het grote scherm te zijn geweest, de camera zoomde op mij in omdat ik als enige aan het springen was
-
Foo Fighters waren ook erg gaaf, maar ik kende daar helaas niet zoveel nummers van.
zondag:
-
Fiction Plane viel tegen. De muziek blijft wel aardig, maar ze misten de X-factor...
-
The Wombats waren dan weer wel helemaal gaaf! Ontzettend veel vrolijkheid en energie. Goeie opener van de 3FM-stage die dag
-
Kate Nash is een schat van een meid, maar ik stond nogal ver weg van het podium dus het was best saai...
-
The Hives hadden een irritante leadzanger, maar verder was het optreden wel aardig.
-
Alanis Morissette was wel een goed optreden, toen lekker gechilled in het gras.
- Ex System of a Down zanger
Serj Tankian toonde zich een ware meester. Geweldig die kerel. Wát een stem
- De
Queens of the Stone Age waren super tof. De zanger zei dat we met z'n allen schijt moesten hebben aan de security, waardoor er dus lekker veel crowdsurfers waren
. Ik heb zowaar zelf een paar minuutjes meegedaan in een pit tijdens het optreden
- De
Counting Crows waren leuk
- De afsluiter van het festival
Rage Against the Machine was echt geweldig. Het moment dat het luchtalarm klonk en de vier bandleden gehuld in Guantanamo Bay-pakken (met zakken over hun hoofd) het podium opkwamen en begonnen te rocken zal ik nooit vergeten. WTF was dat vet zeg! Tom Morello is in één klap mijn favoriete gitarist!
Vooraan gestaan bij:
- Incubus
- Metallica
- Air Traffic
- Editors
- Kaiser Chiefs
- The Wombats