Leuk om de uitleg te lezen. Ik ben ook wel benieuwd hoe bepaalde dingen gaan uitpakken:
- de saboteur die mensen elimineert: is dit programma een soort variant op weerwolven ofzo?, als ik het dus goed begrijp verzorgt de saboteur de eliminaties
- degene die als saboteur wordt aangewezen terwijl hij/zij dat niet is, verdient geen geld: dat voelt niet bepaald eerlijk, want degene weet waarschijnlijk wel het beste wie de echte saboteur is
- alle kandidaten op degene die als saboteur wordt aangewezen na (of hij/zij het nu is of niet) verdienen geld: leuk, zo krijgt ook de eerste afvaller geld uit de pot
De beste strategie lijkt te zijn om net voor de finale geëlimineerd te worden. Als je op het goede spoor zit qua saboteur en dit duidelijk laat merken, deel je goed mee in de pot zonder het risico te lopen niets te krijgen (want je kunt niet als saboteur aangewezen worden).
Ik ben erg blij dat het spel toch niet echt lijkt op Wie is de mol, maar meer op weerwolven (wat ik een erg leuk spel vind). Nu ik dit heb gelezen, begin ik toch wel enthousiast te worden over het spel en ga ik het zeker een kans geven. Ik hoop zo dat er duidelijk een ander programma staat dan WIDM en dat ik niet op deze woorden hoef terug te komen.