Zoals het concept wordt de website uitgelegd lijkt het toch verdacht veel op WIDM. Samenwerken tijdens spannende soms spectaculaire opdracht, geld verdienen voor een groepspot, iemand die geld uit de pot probeert te houden. Het enige waar ik nog naar benieuwd ben, is hoe bepaald wordt welke BN-er naar huis gaat. Is dat ook nog met een test over wie het meeste weet van de saboteur, dan lijkt het me duidelijk dat we met een WIDM-kloon van doen hebben.
Maar: is het een stemronde, zoals onder andere bij het spel Weerwolven, dan hebben de kandidaten zelf in de hand wie er naar huis gaat. Dan zou het een interessant nieuw concept zijn, want dan moet de saboteur ook populair zijn, want iemand die dan te duidelijk saboteert, wordt dan er dan meteen uitgestemd.
Kortom: het ligt echt aan de uitwerking van het programma of we met een WIDM-kloon of een leuk nieuw programma van doen hebben. In principe ben ik er altijd voor om zoveel mogelijk spelprogramma's als WIDM op de buis te hebben, dus het kan alsnog heel leuk worden.
De kandidaten zijn in ieder geval niet slecht gekozen: een leuke mix van beroepen met zowel (ex-)sporters, een oud-politicus als zangers en presentatoren. Al ben ik wel een beetje uitgekeken op Liza en de gebroeders Saunders.