De opdrachten van de laatste aflevering waren weer erg geslaagd, maar ik ben de continue aandacht voor Hero zo enorm zat. Die ruzies die hij de hele tijd uitlokt, de manier waarop hij het spel de hele tijd in zijn richting trekt en ook de bleue kandidaten die dat allemaal maar laten gebeuren (Hero speelt het spel op alle fronten, terwijl Liza en Sylvia nog iets meer handelen in de groep).
De eerste opdracht vond ik erg leuk. Ook heb ik weer wat verdachte dingen gezien. Edith flikt het weer om iets niet te kunnen, waarom kan Edith helemaal niets en wordt dit nog steeds geaccepteerd door de groep? Als iemand een fysiek zware opdracht zou kunnen uitvoeren dan is het sportvrouw Edith wel. Ze liep enorm te stuntelen, zeker gezien het gemak van Manuel. Op het strand was Liza erg verdacht, maar dat lag er wel erg dik bovenop. Ze deed overduidelijk helemaal niets. Hero en Sylvia treffen ook blaam, want zij pakten het bordje dat ze al eerder hadden gebruikt en kwamen daar pas rijkelijk laat achter. Hero speculeert ook nog dat Sylvia bewust het touw heeft verplaatst, maar dat is voor de kijker thuis niet goed te zien (voor hetzelfde geld heeft hij hetzelfde gedaan).
En dan de tweede opdracht: leuk! Mooie beelden en mooie locaties. Bij het mannetjes neerzetten is Edith weer erg passief. Ook laat ze de pionnen niet echt duidelijk wijzen (ze wappert een beetje met haar arm). De vrouw die scheef wijst is door Edith neergezet. De vrouw die totaal verkeerd wijst, komt van Sylvia af (in ieder geval zo lijkt het). Sylvia is daarentegen heel goed bezig door de pionnen telefonisch instructies te geven en zo tijd te besparen, hoezo kon dat eigenlijk? Dan hadden ze de pionnen toch ook meteen kunnen laten zeggen waar ze naartoe moesten? De route is op het eerste gezicht niet heel duidelijk uitgezet, maar Hero en Liza lopen ook verkeerd doordat Hero zijn wil doordrukt en Liza dit laat gebeuren. Ze gaan naar de overkant van de straat, terwijl Liza hier al haar twijfels bij heeft en durven vervolgens bij het teruglopen niet te gaan zoeken. Het verspillen van die eerste 1000 euro had voorkomen kunnen worden, ze hadden toch gewoon nog een stukje door kunnen lopen vanaf het punt waar die onduidelijke vrouw stond? Die tweede 1000 euro kon niet voorkomen worden, als de pion verkeerd wijst, heb je geen idee meer. De pion die moest aangeven waar Hero en Liza van de boot af moesten stappen is verdwenen (was dat niet dat groene mannetje dat er helemaal niet bij hoorde?), maar Hero wist wonder boven wonder toch dat ze daar af moesten gaan, erg verdacht. En dan rennen ze met 13 seconden op de klok het dakterras op, tja ik geloof dat nooit zo, het lijkt erop alsof het programma de kandidaten deze 2000 euro sowieso wilde geven.
Mijn verdachten:
- Edith: ze blijft enorm passief en stuntelig, wat ik niet geloofwaardig vind voor een sportvrouw
- Sylvia: er gaat vaak iets fout waar zij bij is
- Hero: ik wil hem niet verdenken, maar hij heeft het spel wel geheel in zijn hand (erg handig voor een saboteur)
- Liza: vind ik niet verdacht, ze doet veel goed en als ze het fout doet is het te duidelijk
En dan die eliminatie: Manuel verdacht ik helemaal niet. hij deed echt bijna alleen maar goede dingen en was oprecht zenuwachtig voor eliminatie. Jammer, ik vond hem een leuke speler!