Ohja, dit topic hadden we ook nog
--
Ik heb eigenlijk de strekking van The Life of Pi gedroomd.
Maar dan zat ik niet in een bootje met een tijger; maar was ik in het huis van vrienden aan het klussen terwijl die op vakantie waren [ja, droom-ik is de gekste niet hoor - net zo makkelijk]; maar die waren vergeten dat er op zolder nog een tijger was.
Enfin, paar keer bijna opgegeten, je weet hoe dat gaat.
Uiteindelijk kon ik vluchten naar een doe-het-zelf-zaak dichtbij, met 't beest op mn hielen. Je denkt dat een beetje stevige deur wel zou moeten helpen, maar dit exemplaar was uitermate vaardig in het openen met deurklinken. Obviously.
Dus samen met de man van de doe-het-zelfzaak in zijn autootje gevlucht - maar blijkbaar kon 't ding niet veel sneller rijden dan de tijger kon rennen. En die zat, ongeacht de stadse afleidingen nog steeds achter ons aan. Dus ik wilde nog 112 bellen, maar dat werkte niet want we zaten in Amerika. En ik kon niet meer het Amerikaanse nummer herinneren, en de Amerikaanse doe het zelfman ook niet.
Wat misschien impliceert wat een goede natuurlijke selectie de tijger voor kon zorgen.
Enfin, zo kwamen we aan bij het huis van die man - met wederom de tijger dichtbij. Die wederom met speels gemak voor zichzelf de deur opende.
Gelukkig had de man nog 6 ons vlees in huis, want hij was van plan geweest een stoofpotje te maken, dus uiteindelijk waren we het beest maar wat aan het voeren. Totdat droom-ik vaak uit The Life of Pi herinnerde dat tijgers dagelijks 1.2 kg vlees aten, dus dat we waarschijnlijk niet heel lang veilig waren.
Ik werd redelijk uitgeput wakker.