Twee dromen vanochtend:
- Eerste was ik voor een verjaardag oid bij familie, toen er ineens buiten kanonschoten te horen waren. Tussen de gordijnen door gekeken bleken er buiten soldaten te zijn met 18de-eeuwse kanonnen (welke beide kanten tegelijk op konden schieten). En die verwoestte menig huis. Dus wij vluchten. Buiten verschilde het daarentegen per straat of er een revolutie bezig was - dus dat was verwarrend. Daarom gingen we maar weer terug naar huis
- Tweede droom speelde zich af zo rond 1900/1910 in Rusland. Toen ik binnenviel bleek ik net goed bevriend te zijn met kroonprins/tsaar Franz. Die nodigde me uit om een ritje met z'n privespoorlijn te maken, dus wij per taxi (
) naar het station. Zodra we waren uitgestapt bleek echter mn eReader (
) te zijn gestolen. Gelukkig stond de dievegge een meter verderop, dus ik kon het ding weer terugpakken. Maar toen probeerde ze me te chanteerstalken om samen de trein te nemen.
Intussen was grote vriend Franz er vantussen, en ik had geen idee wat zn priveperron was. Hoop zoekwerk, want die bleek niet op beganegrond te zijn, noch helemaal in de kelder. Daar was gelukkig wel een grijsaard, die vertelde dat het dzjety verdiepingen omhoog was. Wat 2 was.
Daar aangekomen had ik natuurlijk geen kaartje, en stond ik ook niet op de namenlijst. Gingen hoop 'normale' mensen mee, want schijnbaar stelde Franz zijn spoorlijn ook voor het publiek open. Net voor vertrek kwam Franz op zn paard aangalloperen, en verdween in de trein. Wat voor de controleur genoeg was om te worden overtuigd dat hij mij inderdaad kende