Okay, dit gaat enigszins random zijn.
Ik was ergens met vrienden, toen die vroegen wat mn broer precies ging doen.
Dat kreeg ik niet helemaal uitgelegd, zodat ik het maar ging vragen - en ineens was ik met ouders en broer in het Vaticaan.
Er kwamen een half dozijn mensen aan die zo ouderwets gekleed waren dat het een gekostumeerd bal leek. En daar achter volgde.. Iemand die verdacht veel leek op de Paus. Maar het was de schatbewaarder van de Heilige Mariakerk, waar we waren.
Er ging een beamer aan, en we gingen aan improvisatie acteren doen, als achtergrond in een film. Daarbij was het superbelangrijk dat men de lichamelijke houding aan het begin en eind van de scène onthield.
Dat duurde droom-ik blijkbaar te lang, dus ik liep verder, probeerde af te snijden, en kwam in een jeugd voetbal toernooi terecht. Via een afzwaaiende bal die bij m'n voeten terecht kwam, ging ik naar een spel genaamd Princessen-nogiets. Een stuk of 3-4 18-jarigen (of iets ouder) namen het op tegen een dozijn basisschool leeftijders. In het midden van het kleine beeld was een dal met wat water. Als de bal daar in kwam scoorden de basisscholers. Alleen net toen ik aankwam had niemand meer zin.
Dus we gingen naar een all you can eat-aziaat, hoewel het pas het middaguur was, en ik ze nog geen kwartier kende.
Prima eten, gezellige mensen - waarbij een blijkbaar de term 'ik ben gestopt met tennissen' gebruikte als eufemisme dat ze niet meer op mannen viel. Men vond het eigenaardig dat ik dat niet meteen snapte - alhoewel, in mijn verdediging, het gesprek daar toen helemaal niet over ging..
Veel minder eigenaardig bleek dat een van de tafelgenoten ineens transformeerde tot Jann. Jann had meteen een treffende anecdote dat hij een keer alleen bij een Chinees bij hem was gaan eten, en dat hij het maar net op kreeg.
En dat hij de volgende dag terug was gegaan, waarbij de serveerster had gevraagd of hij hetzelfde wilde. Alleen had hij, om haar te imponeren, gezegd dat hij wel meerdere rijsttafels-voor-2-personen wilde. Schijnbaar was ze nogal knap.
De anecdote vertelde niet of het succes had (vast!), want ik werd wakker.