Hihi, toevallig was ik net op het forum Lukie
Maar als je wat nodig hebt, mag je ook altijd even mailen he, geen probleem.
@Hulpdakdekker: Ik heb van de week De smaak van Venijn van Alan Bradley gelezen. Het leek me wel een leuk boek, maar uiteindelijk heb ik moeite gehad het boek weg te leggen. Het gaat over een meisje, Flavia, die nog 2 oudere zussen heeft die haar nogal pesten. Haar vader, een oud-legerman, spaart postzegels en sluit zich veel op in zijn kantoor. Flavia is gek op scheikunde en in een oud lab in hun landhuis experimenteert ze veel, óók met nare vergiffen die ze op haar zussen kan proberen
Dan wordt er een moord gepleegd in hun tuin en haar vader wordt gearresteerd. Zij gaat dan op onderzoek naar de ware aard van de moord.
Het staat op als roman, maar het is ook wel een beetje een thriller. Ik vond het echt een boek wat je het liefste in 1x uit leest.
Verder is voor liefhebbers van thrillers ook Tess Gerritsen wel een aanrader. Elke keer als er weer een boek uitkomt en ik er in begin te lezen, denk ik altijd dat het alleen maar tegen kan slaan na zoveel goede boeken, maar steeds weer is het een boek dat me weet te binden.
En vorige week het boek "De jongen die in de hemel was" van Todd Burpo gelezen. Over de zoon van een predikant die ernstig ziek is en bijna dood gaat. Daarna laat hij veel voorzichtig steeds dingen vallen over zijn verblijf in de hemel. Ik vond het op sommige punten nogal stichtelijk en ik vraag me af of alles waar is, maar je gaat echt hopen op dat het zo is na de dood. Een erg aangrijpend boek!
Verder de laatste tijd veel chicklits gelezen (Jill Mansell, Katie Fforde, Anita Verkerk, Chantal van Gastel e.d.), maar dat zal ik jullie, Lukie en HDD, niet aan doen