Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 425504 keer)

Offline Schulz

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #800 Gepost op: 21-10-2013, 16:58:57 »
Roddy Doyle: De ster Henry Smart

aanrader

Ierland begin 20ste eeuw.
rauw en humorvol en geweldig tempo
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #801 Gepost op: 21-10-2013, 18:15:08 »
Mist over Londen   - C.J. Sansom

Een what if met een zeer sterk begin die daarna een beetje dood bloed.

Wat als Duitsland de oorlog toch wint? En met Engeland een verdrag sluit? Hoe ziet de wereld er dan uit in 1952.

Londen, 1952. De stad ligt verscholen onder een dikke mist. Er zijn twaalf jaar verstreken sinds Engeland zich heeft overgegeven en de bevolking leeft onder de Duitse bezetter. Ambtenaar David Fitzgerald sluit zich aan bij het verzet. Als David wordt ingezet om Frank, een oude studievriend, het land uit te krijgen, raakt hij verstrikt in een web van spionage en intrige. Wie kan hij vertrouwen, en zal hij zijn eigen geheim verborgen kunnen houden voor de Duitse overheersers?

Beter en spannender vond ik Fatherland (Robert Harris )maar ook dit boek heeft een interessante uitgangspositie.
Ik hou er wel van.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #802 Gepost op: 21-10-2013, 18:18:53 »
ah, die staat ook op mijn lijstje, vond het ook leuk uitgangspunt. Maar ik schrok terug toen ik ergens las dat er vele verwijzingen zijn naar bekende Engelsen uit die tijd.

Maar okay dus? Doen?

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #803 Gepost op: 21-10-2013, 18:19:56 »
valt wel mee met de verwijzingen hoor.
Doe maar doen ::ok::

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #804 Gepost op: 30-10-2013, 14:05:21 »
the hunger games - Suzanne Collins

Stond al een tijd op mijn 'dat moet ik nog lezen' lijstje en ben er nu toch maar eens aan begonnen..
er was eens......

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #805 Gepost op: 30-10-2013, 14:06:25 »
enjoy! zorg dat je deel 2 en 3 ook meteen in huis haalt

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #806 Gepost op: 30-10-2013, 14:22:41 »
komt helemaal goed  ::ok::
er was eens......

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #807 Gepost op: 30-10-2013, 16:35:42 »
Geweldige serie! ::jaja::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #808 Gepost op: 31-10-2013, 20:55:26 »
Net klaar met short story 'Flowers for Algernon' [online vindbaar, maar laat ik maar niet linken]

SF-verhaal uit jaren '60 over ervaringen van een man die door een operatie zijn intelligentie verdrievoudigd.
Uitermate sterk geschreven. ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #809 Gepost op: 2-11-2013, 09:39:32 »
Na drie boeken van Saskia Noort was ik weer even klaar met Nederlandse thrillerschrijfsters, en ik heb net De Co-assistent van Anne Hermans gelezen. Heel vermakelijk en herkenbaar.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #810 Gepost op: 2-11-2013, 14:55:35 »
Mijn huidige lectuur is niet zo hoogstaand, maar wel vermakelijk: Niet te filmen van Barbara Kuijpers.

Geschreven door een ex-reporter van reality programma's als Temption Island, Dames in de Dop en Peking Express, waarvan de dingen in het boek op 70 % waarheid steunen. De rest is fictie.
Het Temptation Island deel ben ik al voorbij, zit nu in het Dames in de Dop stuk. Iedereen weet natuurlijk wel dat er een hoop fake gedoe zit in Reality tv, maar van sommige dingen sta je toch nog te kijken. Dat er bvb vantevoren altijd een script bestaat van die moet dat doen en die dit en dat de reporters dan via vragen in de biecht, de kandidaten op zo'n manier manipuleren dat ze bepaalde dingen zeggen en gaan doen om zo veel mogelijk dat script te kunnen blijven volgen. Of dat zoals bij Dames in de Dop al op voorhand vast ligt wie wanneer afvalt...

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #811 Gepost op: 2-11-2013, 15:13:42 »
Ja klopt, ik heb het boek ook gelezen ;)
Ik vond het wel leuk.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #812 Gepost op: 2-11-2013, 16:51:57 »
Ik ben net begonnen aan een boek van hoe heet ze ook weet, Tatiana de Rosnay.

Ben even de juiste titel kwijt, maar het is iets van De Laatste Zomer.

anoniem 24971

• Gast
« Reactie #813 Gepost op: 2-11-2013, 19:48:32 »
Een week geleden heb ik IV van Arjen Lubach uitgelezen. Beste boek tot nu toe.  ::bravo::

anoniem 24971

• Gast
« Reactie #814 Gepost op: 2-11-2013, 20:05:11 »
Een week geleden heb ik IV van Arjen Lubach uitgelezen. Beste boek tot nu toe.  ::bravo::

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #815 Gepost op: 2-11-2013, 20:05:53 »
ik verwacht de post nog 2x ::)

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #816 Gepost op: 3-11-2013, 13:49:46 »
Mijn huidige lectuur is niet zo hoogstaand, maar wel vermakelijk: Niet te filmen van Barbara Kuijpers.

Geschreven door een ex-reporter van reality programma's als Temption Island, Dames in de Dop en Peking Express, waarvan de dingen in het boek op 70 % waarheid steunen. De rest is fictie.
Het Temptation Island deel ben ik al voorbij, zit nu in het Dames in de Dop stuk. Iedereen weet natuurlijk wel dat er een hoop fake gedoe zit in Reality tv, maar van sommige dingen sta je toch nog te kijken. Dat er bvb vantevoren altijd een script bestaat van die moet dat doen en die dit en dat de reporters dan via vragen in de biecht, de kandidaten op zo'n manier manipuleren dat ze bepaalde dingen zeggen en gaan doen om zo veel mogelijk dat script te kunnen blijven volgen. Of dat zoals bij Dames in de Dop al op voorhand vast ligt wie wanneer afvalt...

Ik heb dit boek ook gelezen. Hoewel het op zich best een vermakelijk kijkje achter de schermen gaf, betwijfel ik wel wat het waarheidsgehalte is. Iedereen weet dat reality televisie werkt met bepaalde scenario's, gebaseerd op hoe mensen zullen reageren op bepaalde situaties. Van tevoren kun je redelijk goed inschatten welke mensen goed zullen scoren in bepaalde proeven of welke mensen al hun principes laten varen. Hier wordt door de productie op ingespeeld; spraakmakende mensen zullen ze het liefst zo lang mogelijk in het programma houden (door bijvoorbeeld een eliminatie niet plaats te laten vinden of door een proef te geven die hoogstwaarschijnlijk door die persoon gewonnen zal worden). Dit is niets nieuws; alle andere beweringen van daadwerkelijke beïnvloeding zijn niet te controleren en komen op conto van de schrijfster, die zich ook nog verbergt achter de mededeling dat 70 procent waar is en 30 procent niet (welke 30 procent is dan verzonnen?). Maar het was wel een erg vermakelijk boek, dat moet ik haar nageven.

anoniem 24971

• Gast
« Reactie #817 Gepost op: 5-11-2013, 17:07:23 »
Ik ga nog 'CEL' ookwel de macht van mijnheer Muller, lezen. Ben benieuwd.

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #818 Gepost op: 18-11-2013, 19:42:52 »
Mist over Londen - CJ Samsom

twijfelde even maar op Lukie's aanraden toch in begonnen.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #819 Gepost op: 18-11-2013, 19:54:26 »
ik ben benieuwd :)