Thematisch gerelateerd, en eveneens sterk aan te bevelen, is dan Never Let Me Go (boek uit 2005, verfilming 2010)
Ik heb het even opgezocht en dat lijkt er inderdaad best veel op. Ik weet niet of ik het dan nog wel wil lezen, want ik ben bang dat ik dan constant zit te vergelijken. Anderzijds klinkt het wel als een goed boek
Ik zag laatst in Maastricht de set staan, getwijfeld, maar toch niet gedaan.
Ik heb me voorgenomen om in 2016 eens wat meer boeken te gaan lezen. Aangezien ik op TV wel van misdaad en thrillers houd, moet ik het voor boeken ook in die hoek zoeken. Iemand tip voor een goede schrijver/schrijster? Ik heb iig nog een boek van Karin Slaughter liggen, was me door iemand aangeraden.
Ik ben zelf nogal weg van Henning Mankell. In zijn boeken sleept hij er ook meteen de wereldpolitiek bij, wat best interessant is. Zo heb je " de witte leeuwin" die over het apartheidsregime in Zuid-Afrika gaat, en in "De honden van Riga" krijg je een inkijkje in ik meen Letland ten tijde van het communisme. Van " De terugkeer van de dansleraar" weet ik vooral nog dat ik het heel eng vond, op het gruwelijke af, maar ook dat het weer een geweldig plot had.
Ps: zie nu dat Schulz het ook al over had, maar die schoenen en laarzen ken ik nog niet.