Het is weer
boekenweek
ik ging naar de boekwinkel voor "pluche" van femke Halsema. Die was er niet meer dus gekozen voor
Gij nu van Griet op de Beeck.
Flap is intrigerend, 15 heel verschillende mensen allemaal op een bepalend moment in hun leven, zo'n moment waarop de dingen otnploffen of imploderen, stilvallen of deblokkeren, kapotgaan of ten goede keren........ het is geenszins een verzameling per ongeluk bij elkaar geplaatste verhalen.......
Ach toen ook maar het essay Zink meegenomen, gaat over een man die woont in het landje Moresnet. Dat ooit tussen Nederland - België en Duitsland heeft gelegen. Het is van de schrijver van Congo dat ik geweldig vond.
edit: van Reybrouck is een goede schrijver zeg. Interessante beschrijving van het leven van een man. Eigenlijk veel te kort, echt nog veel ruimte voor een complete roman. Maar daarvoor misschien net te saai.... Ik vond het leuk om te lezen in ieder geval. En dan als cadeautje mee gekregen Broer van Esther Gerritsen.
Edit2: makkelijk leesbaar niemandalletje. Er zijn betere geschenken geweest.Ik ben benieuwd. Ik begin maar met het essay