Het is niet zozeer een boek.. maar ik denk dat het beter in dit topic past dan elders.
Het multimedia webverhaal '17776' - over de verre toekomst waarbij de mensheid onsterfelijk is geworden, inmiddels al zo'n 15000 jaar leeft, en zich te pletter verveelt. Tegen die verveling spelen en sporten ze, waarbij sporten eindeloos zijn doorgeëvolueerd - tot bijvoorbeeld American Football wedstrijden waarbij een volledige Amerikaanse staat een speelveld is, en waarbij losse wedstrijden duizenden jaren kunnen duren.
Het verhaal bestaat uit 25 chapters, waarbij een chapter alles kan zijn tussen een youtube-video van enkele minuten tot een lap tekst met bewegende afbeeldingen. Ik zou mikken dat de totale leestijd.. 3 of 4 uur is.
Ohja, officieel gaat het verhaal over de evolutie van American Football (en de website is normaal ook een sportsite), maar ik zou het eerder karakteriseren als een sciencefictionverhaal met een sport-subplot.
Anyway, het is hier te vinden:
https://www.sbnation.com/a/17776-football/chapter-1 Enjoy
edit: Ohja, blijkbaar heeft de maker (Jon Bois) ook enkele andere vergelijkbare multimediaverhalen gemaakt, hoewel ik die zelf niet heb gelezen.