ik kreeg het nationale leesboekje (twee vrouwen, van harry mulisch) toegezonden, en heb het zondag in de trein helemaal gelezen.
wat vonden jullie ervan?
Ik eeh, ben na de eerste bladzijde gestopt
Mijn mama werkt in de bieb, en wist dus al eeeeuwen dat dat dit jaar het gratis geschenk zou zijn. Een halfjaar geleden ofzo heeft zij het dan maar gelezen, en ik moet zeggen dat ik er niets aan vond. Maar dat kan ook zijn omdat ik niet genoeg heb doorgezet.
Zelf ben ik momenteel aan het lezen (een hele waslijst hoor
)
Jill Mansell - Millies Flirt
Marian van der Heiden - De Derde Zoon
Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo
Carry Slee - Radeloos
Michael Ende - Die Unendliche Geschichte
Frederik van Eeden - De koele Meeren des Doods
3 zijn er voor school (Christine F. & Die Unendliche Geschichte voor Duits, ben ik dan ook in het Duits aan het lezen), waarvan ik de Duitse boeken 'wel te doen' vind. Christiane F. ben ik nu echt aan het doorlezen, want die moet ik voor zondag uithebben, en in die Unendliche Geschichte ben ik nu ook alvast begonnen, omdat ik altijd heeel erg in het verhaal 'moet' zitten, wil ik langer dan een halfuur in een boek kunnen lezen, en ik wil volgend blok niet weer zo in tijdsnood zitten als nu. Van de koele meeren des doods vind ik echt níets aan. Het zal wel het taalgebruik zijn, maar ik kom echt niet door de eerste paar bladzijden heen. Gelukkig hoeft het pas met kerstmis uit te zijn, maar ik vrees dat ik het over een paar pogingen alsnog opgeef, en wat makkelijkers ga lezen. Mijn boek voor de volgende periode gaat waarschijnlijk Bint zijn, wat ik daarvan gehoord heb, schijnt het niet zo zwaar te zijn. DAn meot ik ook nog een eigentijds boek. Iemand een aanrader? Momenteel heb ik teveel 'makkelijke' boeken; De Kleine Blonde Dood, Komt een Vrouw bij de dokter, de passievrucht, Het verotte leven van Floortje Bloem, Bitter kruid, Joe Speedboot, Turks Fruit en ik wil graag een wat 'moeilijker' boek. Ik weet niet, het zijn allemaal van die boeken die ik zo weg lees. Ik zat zelf te denken aan de Ontdekking van de Hemel, is die te doen?
Verder zijn het gewoon boeken voor de lol, waarvan ik twee (De Derde Zoon en Radeloos) al eerder gelezen heb, en ze voor de lol lees, aangezien mijn broertje ze toch op onze kamer had liggen, en ik ze al een poosje niet meer gelezen had. Millies Flirt had ik nog niet gelezen, maar ik weet gewoon dat boeken van Jill Mansell te doen zijn, makkelijk zijn, leuk zijn en bovenal goed aflopen ^^.