Ik zoek eigenlijk een boek. Wie kan mij daaraan helpen? Ik heb het ooit gelezen op de MAVO, en er een spreekbeurt over gehouden. Ik weet alleen het genre en de titel: Science Fiction, de titel is Universeel Experiment. Ik kan me herinneren dat de omslag oranje/bruin was. Meer details erover weet ik niet te vertellen. Alleen dat ik het nog graag weer eens zou willen lezen. Omdat het thema me aansprak: man wordt samen met onbekenden in een wereld, enkele lichtjaren van hier, geplaatst. Hier moeten ze in een volstrekt onbekende omgeving samenwerken om te overleven.
Wat ze niet weten, is dat ze niet de enige groep zijn, die op deze manier uit hun oorspronkelijke omgeving zijn weggerukt. En ook niet, dat ooit de dag zal aanbreken dat de groepen elkaar zullen ontmoeten.
Ik weet dat het VOOR 1974 geschreven moet zijn, want toen heb ik het gelezen voor mijn boekenlijst, en er dus ook een spreekbeurt over gehouden.
Welk alwetend brein kan zich deze titel herinneren, waar zou ik het nog uit kunnen halen?
EDIT: Dankzij Alive & Kicking (zie berichtjes hierbeneden), heb ik het boek reeds kunnen bestellen. Zoektocht kan dus worden gestaakt. Omdat dit het bibliotheek-topic is, zet ik na het lezen van het boek in korte lijnen neer, waar het over gaat, wie weet leen ik het wel een keer uit aan dezege die het ook graag wil lezen.