Survivor Island:
Schulz:’ Tdietz, Pac-mol en Swifty. Jullie gaan hier nog een battle spelen. Maar dat gaan jullie niet alleen doen. Want hier zijn, de winnaars van Kelapa Island’. D*N komt tevoorschijn met Nieky, Bjorrn, Ycaris en Vieffan. Swifty kijkt een beetje benauwd bij het zien van Nieky. Schulz:’ Jullie gaan nu op volgorde van plaatsen voor de battle, een battle kiezen. Eén battle zal met drie personen zijn. We hebben een puzzel battle, een tactische battle en een creatieve battle. Nieky jij mag eerst kiezen’. Nieky:’ Ik ga dan voor de Puzzel battle’. Swifty mag als tweede:’ Sorry Nieky, maar ik ga ook voor de puzzel battle’. Bjorrn:’ Ik ga voor de tactische battle’. Pac-mol:’ Ik wil de creatieve battle doen’. Ycaris:’ Oei ik wou eigenlijk de puzzel battle maar tegen Nieky en Swifty durf ik niet, de tactische battle dan maar’. Tdietz:’ Ik wil ook de tactische battle doen’. Schulz:’ Dat betekend Vieffan, dat jij automatisch de creatieve battle doet’. Vieffan’ jeez’. Schulz:’ Tdietz, Ycaris en Bjorrn. Jullie opdracht staat hier. Er is een bak met 25 appels. Jullie mogen elke keer dat je aan de beurt bent 3,2 of 1 appels pakken. Degene die de laatste appel pakt, wint de battle. Bjorrn:’ Oh wat leuk’! Ycaris:’ Ik ben vrij hongerig dus kom maar op met die appels’. De battle begint. Schulz gaat ondertussen verder terwijl D*N een oogje in het zeil houd’. Schulz:’ Pac-mol en Vieffan. Jullie moeten beide een eiland ontwerpen, op het briefje staan de voorwaarden. Bedenk bijvoorbeeld een leuke naam voor je eiland’. Pac-mol:’ Dit gaat wel een tijdje duren’. Vieffan:’ Kom maar op dan’. De twee gaan aan de slag. Schulz:’ Swifty en Nieky. Jullie doen de puzzel battle. Jullie krijgen straks een cryptogram. Los deze zo snel mogelijk goed op en lever deze in bij mij’. Nieky en Swifty kijken elkaar aan met een koelbloedige blik en de twee beginnen aan de puzzel.
Tdietz:’ Pff wat een appels’. Ycaris:’ Ik word gek van het nadenken’. Bjorrn:’ Iedereen weet dat als we op 5 komen diegene die dan aan de beurt is, is uitgeschakeld’. Ycaris:’ Inderdaad’. Tdietz:’ En je denkt dat wij je hem nu cadeau geven omdat je daar achter bent gekomen’? Bjorrn lacht:’ Nee, maar het zou wel mogen’. Ycaris beraamt haar eigen plannetje, ze laat de twee heren bekvechten en gaat zich er niet mee bemoeien. ‘Misschien geldt nu wel, twee vechten om een been en de derde gaat er mee heen’ denkt ze. Vieffan heeft ondertussen haar eiland af en even later heeft Pac-mol zijn widm eiland ook af. Schulz:’ Bedankt, de jury gaat in overleg’. Swifty en Nieky zijn beiden al klaar, ze waren super snel met hun puzzel. Dan zet Ycaris de aantal appels op 5. Bjorrn:’ Oh nee, ik kan niet meer winnen’. Tdietz:’ Maar je kan wel de winnaar bepalen’. Bjorrn mag de winnaar kiezen en hij pakt 1 appel:’ Zo’. Tdietz:’ Gefeliciteerd Ycaris, je hebt het verdient’. Ycaris:’ Yes, ik heb gewonnen’! Schulz:’ Mag ik iedereens aandacht even? De uitslagen van de battles zijn er. Zoals jullie door hebben heeft Ycaris de tactische battle gewonnen. De uitslag van de creatieve battle is ook bekend. Ik stem voor Pac-mol, omdat ik deze inspirerender vind’. D*N:’ Ik heb gestemd voor Vieffan omdat ik de visie beter vind’. Schulz:’ Ons derde geheime jurylid heeft dus de beslissende stem, kom maar tevoorschijn’. Grasisgroen:’ Zo, ik kon nog net op tijd zijn met mijn vliegtuigje, er kwam namelijk wat tussen. Maar mijn stem gaat naar …Vieffan! Je wint het nipt van Pac-mol na alles tegen elkaar afgewogen te hebben’. Schulz:’ Bedankt Grasisgroen en gefeliciteerd Vieffan met de winst op de battle’. Grasisgroen:’ Geen dank, maar ik ga weer opstijgen’! De kandidaten zwaaien haar uit.
Schulz:’ Swifty en Nieky wachten nog in spanning. Jullie waren beiden heel snel. Het verschil in minuten is slechts 4 minuten. Swifty deed het in 22 minuten en Nieky in 18 minuten’. Nieky:’ Eindelijk wraak’! Schulz:’ Nieky wint de puzzel battle’. Swifty is sportief en feliciteert Nieky’. Tdietz fluistert ondertussen met Ycaris:’ Kijk, hier heb je mijn munt. Ik kan hem toch niet meer gebruiken’. Ycaris:’ Dat is echt heel erg attent van je’. Ycaris voelt zich gevleid door dit cadeautje:’ Maar als je hem zelf wel nodig hebt, krijg je hem terug’.