Devil Island:
De boot komt dichterbij. De mysterieuze vrouw helpt de kandidaten van de boot af:’ Zo, jullie zijn mijn gezellige kandidaten die ik moet begeleiden’? Tdietz:’ Daar komt het wel op neer’. Bjorrn:’ Uw bent toch niet zoals KD’? Mysterieuze vrouw:’ KD pff, die kan ik echt niet luchten hoor’. Swifty en Vieffan zijn ook eindelijk uit de boot. Swifty:’ Heey! Maudje’! Maud:’ Swifty schat, wat doe jij hier bij de afvallers’. Swifty:’ Lang verhaal’. Maud:’ Oh en Vieffan ook’. Vieffan:’ Ja, iets minder enthousiast hé’. Maud:’ Ach de nieuwe kandidaten zijn waarschijnlijk wel slim geweest, dat je nu hier zit’. Bjorrn:’ Uhm, wie is dit nou’? Maud:’ Ik ben Maud, finalist van het vorige seizoen. Ik werd uiteindelijk derde, achter KD en Vieffan’. Bjorrn:’ Weer zo’n goede speler’. Swifty:’ Nou, daar zitten we dan. Wat gaan we hier verder eigenlijk doen’? Maud:’ Ik zal jullie een rondleiding geven. Kom maar mee’. De kandidaten lopen achter Maud aan. Maud:’ Dit is de grot, het is een goede schuilplek. De bedden zijn nogal hard’. Tdietz:’ Ik zie geen bedden hoor’. Maud:’ Dat is het punt ook. Wel kunnen we hier goed voedsel bewaren. We hebben een pot met rijst meegekregen van de productie omdat ze ons niet helemaal wouden uithongeren en ze niet willen dat er doden vallen’. Vieffan moet wel even slikken na het zien van de grot:’ Daar gaan we dus een paar week in moeten overleven’. Maud:’ Op het strand zijn veel rotsen. Je moet wel uitkijken hier, want als je op een zee-egel gaat staan dan kan je een ontsteking oplopen en dan moet ik mijn zuster outfit gaan halen’. Tdietz:’ Ik denk dat ik op een zee-egel ga staan om sexy Maud te ontmoeten’. Vieffan geeft hem een por in zijn zij. Swifty:’ Hebben we hier ook proeven’? Maud:’ Oh dat zou ik ook nog gaan uitleggen schat. Elke week zijn er drie proeven. De eerste is de kijkers keuze. Jullie krijgen 10 minuten de tijd voor de camera om zoveel mogelijk kijkers op je te laten stemmen, deze worden op internet gezet en de winnaar zal punten krijgen. Daarnaast worden er nog twee kleine proeven gedaan die jullie van mij krijgen’. Bjorrn:’ En wat kunnen we met die punten’? Maud:’ Elke week moet er iemand Devil Island verlaten, degene met de minste punten. Maar let op, elke week worden de punten weer op nul gezet’. Vieffan:’ Jeez’. Swifty:’ Dat word echt spannend’. Maud:’ We gaan het vast gezellig hebben hier’!
Survivor Island:
Schulz:’ Welkom kandidaten. Genieten jullie van de samensmelting’? Hillo:’ Helemaal’! Schulz:’ De echte strijd gaat nu toch echt beginnen. Het is sportweek en we spelen vandaag het spel: dit was het sportnieuws’. Robbieazerty:’ Nee, geen sport’! Nieky:’ Eindelijk’! Schulz:’ Ook deze keer heb ik een gast uitgenodigd, komt er maar bij Angus Deayton’! De kandidaten klappen terwijl hillo naar Robbieazerty fluistert wie deze man in hemelsnaam is. Angus:’ Het bestaat uit drie rondes: In elke ronde zijn punten te verdienen. De punten worden bij elkaar opgeteld en degene met de meeste punten heeft immuniteit. Er kunnen punten gewonnen worden met de juiste antwoorden. Maar er kunnen ook punten gewonnen worden met creatieve antwoorden. Deze worden gejureerd op originaliteit en humor’. Schulz:’ Daarvoor hebben we een jurylid laten invliegen, kom maar tevoorschijn’. *flashback* Schulz:’ Pff hij is wel een heel eind verkeerd gevaren, dat richtingsgevoel van hem ook. Ah daar zie ik een schip… maar wat een vrouwen zeg, ouwe snoepkont. Laat ik hem er maar snel weghalen, voor hij het niet meer aankan’. Schulz gooit een touw uit richting het schip en de helikopter zakt. Hulpdakdekker:’ Hé broeder, sorry dat ik te laat ben voor de opdracht, het is allemaal de schuld van euhm… Jolanthe’! Schulz:’Pak nou maar dat touw vast’! Hulpdakdekker:’ Met alle plezier’. *flashback* Hulpdakdekker:’ Hallo kandidaten, eindelijk zie ik jullie in het echt. Op de foto’s zien jullie er allemaal wat euhm, minder mager uit’. Angus:’ We beginnen met ronde 1.The Odd one out: welke van de vier foto’s hoort er niet bij en waarom. 5 punten per goed opgeloste fotovraag. 1 bonuspunt per origineel, grappig antwoord. En begin’! Bij de eerste weet Nieky gelijk een leuke:’ Knettergek zijn, daar gaat het hier om. Dat Gascoigne van het padje af is weten we allemaal. Bij Fatima maken we even een uitstapje naar Expeditie Robinson. Je moet natuurlijk knettergek zijn om haar nog te vertrouwen, maar er blijven maar mensen dit doen…. Idioten. Wanneer je gaat zwemmen als sport ben je natuurlijk per definitie idioot. Dus Youri Djorkaeff hoort er niet bij’. De favoriete foto is de vierde foto. De survivors leven zich helemaal uit op deze:’ Ajax hoort niet thuis in het rijtje omdat het geen topclub is, 4e is geen voetbalploeg! Barcelona, Manchester United en Bayern Munchen hebben een mooi stadion. Ajax speelt in een snelkookpan’. Bij de vijfde aangekomen krijgt Robbieazerty een ingeving:’ De 1e is the odd one out, de rest heeft enkel hun onderbroek aan gedaan’. Schulz:’ Ronde 2 mensen’!