D*N:’ Welkom terug bij de ontknoping van Survivor. We zagen net dat Lukie4 de derde finalist is, hoe voelt dat Lukie4’? Lukie4:’ Het was echt een geweldig moment’. D*N:’ Je was vanaf het begin de leider van de groep, heeft dit je geholpen in het spel’? Lukie4:’ Het heeft me zeker geholpen, een goede leider zijn is één van mijn kwaliteiten die ik heb kunnen laten zien aan de anderen. Natuurlijk vangen hoge bomen veel wind, maar ik ben blij met hoe ik het spel gespeeld heb’. D*N:’ Natuurlijk waren er nog verschillende andere kandidaten, laten we ze er even bijhalen. Een applaus voor Addie, Ibung, Miek37, Ldhmolletje, Bassteijns, Lemmyfan en Pac-mol! Welkom terug, jullie zien er goed uit, zelfs Ibung, kidding. We hebben jullie nog een tijdje mogen volgen op Monyet Island, waar ook interessante dingen plaats vonden. Lemmyfan, heb je nog steeds contact met die Lola’? Lemmyfan:’ Helaas niet, maar het was leuk voor daar, als vakantie liefde’. D*N:’ Dat is dan weer jammer. Bassteijns, jij verliet het spel toen je leider was. Had je dat niet kunnen voorkomen? Je had slechts één stem nodig’. Bassteijns:’ Ik heb het idee gehad dat ik er niets meer tegenin kon brengen. Misschien was er een kansje geweest, maar ik heb hem niet gepakt, of de anderen niet natuurlijk’. D*N:’ Ja want ze konden natuurlijk iemand heel makkelijk weg spelen’. D*N:’ Ik heb nog een vraag voor Miek37. Je gaf tijdens de samensmelting op, heb je er achteraf spijt van gehad’? Miek37:’ Ik heb nergens spijt van gehad. Ik heb een super avontuur gehad, en het was genoeg op dat moment’.
Schulz:’ Daarnaast hadden we drie super mentoren geregeld voor onze afgevallen kandidaten. Geef ze een applaus, KD, Maud en Koekoe! Jullie waren natuurlijk al bekend bij het publiek als kandidaten van vorig seizoen. Hoe was het om deze keer het spel van een andere kant mee te maken’? KD:’ Fascinerend, ik was erg benieuwd hoe het spel gespeeld zou worden en vond het erg leuk om de kandidaten tips te geven’. Koekoe:’ Het was weer een leuke ervaring en we hebben veel lol gehad’. Schulz:’ Maud, jij zat op het kale Devil Island en moest zelf dus ook een tijdje vasten. Was het zwaar’? Maud:’Toch weer zwaarder dan gedacht, gelukkig was het minder lang dan vorig seizoen en de kandidaten waren leuk’. Schulz:’ Nadat de kandidaten Kelapa Island verlieten bleef KD hier zitten, hoe was die ervaring KD’? KD:’ Het was een goede ervaring. Ik heb natuurlijk al op meerdere eilanden gezeten, alleen nog nooit alleen. Dan worden je skills past echt getest’. Schulz:’ Heb je de test doorstaan’? KD:’ Ik zou zeggen van wel’. D*N:’ Nu we hebben bijgepraat. Zullen we eens gaan kijken hoe de finale eilandraad er aan toe ging? Start de video’!
*Video* Pemenang Island:
D*N:’ Welkom Ycaris, Tdietz en Lukie4 op de finale eilandraad. Jullie zijn de drie finalisten van Survivor 2012. Straks komen alle kandidaten die na de samensmelting zijn afgevallen om jullie een moeilijke vraag te stellen. Hierna zullen ze nog één keer een positieve stem uitbrengen op wie zij Survivor 2012 willen zien winnen. Veel succes’. Vieffan, Bjorrn en Nextgp komen aangelopen. Ycaris:’ Oh jullie zien er goed uit’! Lukie4:’ En het slijmen begint, zucht’. Vieffan:’ We komen uit het hotel dus ik hoop inderdaad dat we er een stuk beter uit zien’. Dan komen Robbieazerty, Nieky en Swifty aangelopen. Tdietz:’ Devil Island in de house’! Ycaris:’ Ai, jullie zien er niet zo goed uit’. Gevolgd door Molcrazy, Jann en hillo. Jann:’ Zijn we alweer vrienden’. Lukie4:’ Leuk leuk’! Dan zien de finalisten een schip aankomen, een vrouw stapt uit:’ Ben ik op tijd’? D*N:’ Zeker Maikemeisje. Finalisten, Maikemeisje is de winnaar van de kijkersquiz en zal het tiende jurylid zijn’. Tdietz:’ Goed gedaan Maikemeisje’! D*N:’ Jullie mogen allemaal een vraag stellen aan één van de finalisten’. Nieky:’ Hoelang heb je mij als speelbal gebruikt en was je al van plan mij eruit te werken zodra je de kans kreeg ? Want volgens mij heb je echt met iedereen contact gehad zo ongeveer dit spel. Maar hoe ben je met ons 'complotje' omgegaan. Dat is mijn vraag’. Lukie4:’ Jij was door mijn groepje tot target gemaakt. Ik ben daar niet tegen in gegaan.Toch vond ik het in het begin wel fijn om een Brabant complot te hebben, samen met jou en Ibung. Ik verwachtte er alleen niet zo veel. Er was heel weinig contact. Als ik het me goed herinner (verbeter me gerust) hebben wij ons in het begin nooit zorgen hoeven maken om te stemmen. Wij wonnen de eerste rondes glansrijk. Mede door jou goede inzet bij de muziekopdracht. Daarmee heb je wel goodwill gekweekt. Jouw wegstemmen heeft mij uiteindelijk pijn gedaan, maar dat zul je wel lezen in mijn memories’.