Met door HDD met punten beloonde inzendingen waren bijvoorbeeld:
Marianne Timmer stond vrolijk bij Ik Hou Van Holland, maar de vrolijke stemming van het programma sloeg als snel om in een gespannen sfeer, toen de ex-schaatster in de beruchte spelronde een woord verkeerd spelde, althans dat dacht mevrouw de Mol. Timmer spelde het woord ‘dreumesen’ goed, waarna mevrouw de Mol in een irritant hinnikbui zei: “Timmertje, timmertje, wat doe je nu?” Mevrouw Timmer had het goed, terwijl mevrouw de Mol dacht dat het met dubbel ‘s’ moest zijn. Reactie van Marianne Timmer: “Molletje, molletje, stop dit klerespel in je holletje.”
-----------------------------------------
Woudestein. Ergens mei 2007…..
Het verhaal is bekend. De mooiste dag uit mijn voetbalhistorie…. PSV wordt in een ondenkbaar scenario alsnog landskampioen met 1 doelpunt verschil op Ajax. Die twee ploegen waren echter voor de slotdag niet de favoriet. AZ moest gewoon winnen tegen laagvlieger Excelsior. Het liep allemaal echter anders….. AZ verloor, onder andere na een rode kaart van de keeper. Timmertje , Timmertje wat doe je nu zongen de Excelsiorfans in koor. En het werkte. PSV werd alsnog landskampioen, dat er nog vele mogen volgen..
*opmerking : Dit stuk is geheel objectief geschreven.
---------------------------------------------
En daar gaat Marianne Timmer en ze is ruimschoots eerste over de finish! Ze is.. maar hé, wat gebeurt er? Ze trekt haar pak uit en staat nu in een jurk, ik geloof mijn ogen niet. Timmertje, Timmertje, wat doe je nu? Daar komt Henk Timmer. Ze gaan dansen? Ja hoor, een perfecte dubbele axel en 2 negens en een 10 van de jury. Wat haalt ze nu tevoorschijn? Een hamer? Ze slaat een gat in het ijs. Ze zou toch niet.. Ja hoor, ze springt in het water en schiet door het water. Gaat ze voor een nieuw record? Ja! Sneller dan Ranomi! Het is toch ongelofelijk! En ze komt weer boven. Er worden al 3 gouden plakken naar haar toe gebracht, maar ze pakt een stok? Het is een hengel. Ze denkt toch niet.. En daar komt me toch een joekert van een vis naar boven. Zelfs op niet-Olympische disciplines haalt ze records. Wat een sensatie, dames en heren.
------------------------------------------------
ZANDKASTELEN
Net zoals ijssculpturen worden er ook zandsculpturen gemaakt. Of het maken van zandsculpturen een sport is of niet? Daarover zijn de meningen verdeeld. Wel wordt jaarlijks in Zandvoort een grote wedstrijd gehouden. De winnaar gaat naar huis met een geldsom ter waarde van €2500.
Ook dit jaar waren de regionale en de nationale pers massaal aanwezig. Presentatrice Tinneke en haar cameraman Robert van de lokale omroep van Zandvoort zijn jaarlijks van de partij op dit schouwspel om te berichten over de wedstrijd maar dat is niet naar de zin van de meeste deelnemers omdat het tweetal nogal makkelijk het evenwicht verliest. Dit jaar vormde daarop geen uitzondering en aangekomen bij sculptuur nummer 7 was het weer zover: het duo tuimelde recht in het kunstwerk. "Zijn we er toch weer ingetuind" stamelde een rood uitgeslagen Tinneke die niet kon geloven dat dit scenario zich weer had afgespeeld.
-----------------------------------------
We zullen zien hoe Gerard Kemkers het zal doen als bondscoach in de WK finale tegen Spanje. Sneijder passt de bal naar Van Persie, Van Persie nadert het doel, maar wat zie ik nu? Kemkers gebaart Van Persie terug naar de andere kant. Ze zijn net zo verbaasd als ik, maar de bal gaat naar de andere kant van het veld en ja hoor, eigen doelpunt. Zijn we er toch weer ingetuind?
-----------------------------------------------------
FORMULE 1
Vergissen is menselijk maar dat het pijnlijke gevolgen kan hebben, werd duidelijk tijdens de afgelopen F1-race. Hilbert Zanucci van het Ferrari-team reed tijdens de GP van Hockenheim de hele tijd op kop. Een tiental rondes van het einde werd Hilbert duidelijk dat zijn benzine bijna op was. Een pitstop kon hem mogelijk de race kosten dus hij besloot het erop te wagen om zonder pitstop de race uit te rijden. Eén ronde voor het einde gebeurde het ondenkbare: Hilbert passeerde de finish en reed naar de stallen om zijn bolide weg te zetten. Hij had nog net een liter benzine over maar hij had de goede keuze gemaakt door niet de pitstop in te rijden, althans dat dacht hij. Nadat hij uitgestapt was, deelde Bernie Ecclestone hem droog het volgende mee: “Hilbert, je moet nog een rondje.”