Auteur Topic: De Opdrachten  (gelezen 353867 keer)

Offline NextGP

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: De Opdrachten
« Reactie #3780 Gepost op: 15-12-2012, 18:57:41 »
Gefeliciteerd!  ::bravo::

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #3781 Gepost op: 15-12-2012, 19:08:32 »
Goed gedaan, Ycaris ::ok::

::oink::

had ik niet verwacht, gezien de Ken je medeforummersquiz vorig jaar...

Maar dit was meer Ken het verhaal (Hoelang bleef Ycaris op de balk staan) dan Ken je medeforummers (Wie is Beatles-fan) en aangezien ik niks opgeslagen had.. ;)

Zal spannend worden morgen. Is het spel binnen een paar uur beslist? Aangezien ik die eerste paar uren weer alleen de beschikking heb over een mobieltje, en je weet hoeveel succes dat me bracht bij Jeopardy.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Miek37

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3782 Gepost op: 15-12-2012, 20:22:28 »
Gefeliciteerd Ycaris!   ::bravo::

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #3783 Gepost op: 15-12-2012, 20:26:33 »
Gefeliciteerd Ycaris!
Ich bin ein Bärliner!

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #3784 Gepost op: 15-12-2012, 21:18:14 »
Ah jammer :( maar het is je gegund Ycaris ::jaja::
Nieky grab a life vest!

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #3785 Gepost op: 15-12-2012, 22:21:15 »
::feest:: ::feest:: Ik zit in de finale!!!!  ::feest:: ::feest::

Maar ben toch wel een beetje teleurgesteld in mezelf: toch nog 4 vragen fout  :( D*N, krijgen we de goede antwoorden nog te lezen, zodat ik kan zien wat ik fout had?
« Laatst bewerkt op: 15-12-2012, 22:25:46 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #3786 Gepost op: 15-12-2012, 22:42:35 »
gefeliciteerd Ycaris.  Je ziet dat als je mee doet met een proef je dus best goed bent ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #3787 Gepost op: 16-12-2012, 01:07:36 »

Maar ben toch wel een beetje teleurgesteld in mezelf: toch nog 4 vragen fout  :( D*N, krijgen we de goede antwoorden nog te lezen, zodat ik kan zien wat ik fout had?
Jullie krijgen natuurlijk te zien wat je fout hebt gedaan. Protesten doen we niet aan ::). Maar we moeten nog even wachten tot swifty haar vragen heeft ingestuurd op Devil Island aangezien er nog een overeenkomende vraag in zit ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #3788 Gepost op: 16-12-2012, 01:17:02 »
Hier alvast de uitleg van de allerlaatste proef. Jullie kunnen nu nog vragen stellen in het voren.

Welkom kandidaten bij de beslissende halve finale proef. Degene die deze proef wint is de laatste finalist van Survivor 2012. Hier op het eiland Pemenang gaan we een stormbaan afleggen. Let goed op want het is een 6 delige opdracht.

Jullie beginnen daar op het plateau in zee. Jullie zitten vastgebonden aan een ketting met een cijfer/letterslot. Om deze code te kraken moeten jullie een moeilijke sudoku maken. Het vakje linksboven is de eerste in de code en het vakje rechtsonder de laatste. Wanneer je los bent, pak je een stukje van de kaart.

Pak snel de kano die klaar ligt en kano naar het kleine eiland richting de vlag. Wanneer je daar aankomt hoor je verschillende afvallers een lied zingen. Raad welk lied zij zingen. Je mag één keer in het half uur raden. Is het fout dan moet je dus een half uur wachten voordat je weer mag raden. Na een bepaalde tijd worden de liedjes langer gemaakt en worden ze makkelijker. Deze muziek opdracht is een ladies only omdat er zo weinig vrouwen meedoen. Heb je het goed, pak dan snel een stukje van de kaart en kano naar het grote eiland. Hol over het strand heen.

Ren nu de jungle in. Daar kom je bij een bord. Je moet de uitspraken verbinden met de  juiste survivor. Ook hier geldt, één keer in het half uur mag je gokken. Heb je het fout, dan moet je iets tropisch eten. Heb je de combinaties goed, pak dan een stuk van de kaart en hol verder.
Klim nu het parcour op dat in de bomen is uitgezet. Op elk plateau vind je een vraag waar je een letter uit kan halen ( 2 voor 12). Verzamel alle letters en probeer het uiteindelijke woord te vinden. Als je het woord weet loop je terug naar beneden en pak je een stuk van de kaart.
Ren een stukje dieper de jungle in. Daar vind je een puzzel. Het laatste stukje van de kaart ligt er en nu moet je van alle stukken één kaart zien te maken. Wanneer je de kaart goed hebt in elkaar gepuzzeld pak je de sleutel die onder de kaart ligt en ren je verder.

Je rent nu richting de grot. Voor de ingang van de grot vind je 4 kistjes. Maak je eigen kistje open met de sleutel en je ziet dat er 4 diamanten in liggen. Elk met een andere kleur. Deze kleur staat voor de aura van de halve finalisten. Gok welke aura bij jou hoort en ren verder. Gok je verkeerd, dan moet je een half uur wachten.

Je rent nu de grot in en komt erachter dat er een groot meer ligt midden in de grot. Zwem naar de overkant en dan zie je Schulz staan. Laat je naam door de grot galmen ( pm je naam naar Schulz) en je bent binnen. Bekijk nu het verhaal.

Daarnaast heb ik nog twee mededelingen:
- Lukie4 zijn mysterieuze sleutel heeft eindelijk een functie gekregen. Hij mag de aura opdracht overslaan en kan na het in elkaar puzzelen van de kaart gelijk naar de grot.
- Om het spel leuk en spannend te houden hebben jullie geheimhouding. Je mag niet zeggen bij welke opdracht je bent of dat je binnen bent. Vragen over de opdrachten kunnen jullie via de pm sturen. We wachten uiteindelijk tot alle vier de kandidaten binnen zijn gekomen.

::zwaai::

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #3789 Gepost op: 16-12-2012, 01:18:05 »
gefeliciteerd Ycaris.  Je ziet dat als je mee doet met een proef je dus best goed bent ::ok::

Dank voor de felicitaties Lukie. En volgens mij had ik op Kelapa al wel laten zien zo af en toe best goed te kunnen presteren bij een proef  8)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #3790 Gepost op: 16-12-2012, 01:41:20 »
Let goed op want het is een 6 delige opdracht.
::oink:: Dit mag met recht een Finaleproef genoemd worden  ::oink::
Succes gewenst medesurvivors  ::ok::

Hoewel het me een supergave en spannende opdracht lijkt, ben ik toch wel blij dat ik hem niet meer hoef te doen.

En D*N, ik snap wel dat je het spannend wil houden en alles daarom achter de schermen plaats vindt, maar ik vind het het ook wel jammer dat we zo de opdrachten niet mee kunnen volgen. Misschien dat er af en toe wat tipjes van de sluier opgelicht kunnen worden en dat de deelopdrachten gepost kunnen worden als alle kandidaten een bepaald onderdeel hebben afgerond?  ::nieuwsgierig::

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #3791 Gepost op: 16-12-2012, 01:51:26 »
Ik kan dat wel doen, nadat er wat tijd voorbij is en alle survivors de opdracht hebben gepasseerd dan kan ik hem wel openbaar gooien. De eerste kan sowieso openbaar omdat iedereen gelijk start ;D.

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #3792 Gepost op: 16-12-2012, 01:58:51 »
 ::feest::

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #3793 Gepost op: 16-12-2012, 10:32:06 »
Dank voor de felicitaties Lukie. En volgens mij had ik op Kelapa al wel laten zien zo af en toe best goed te kunnen presteren bij een proef  8)
Dat zeg ik toch ;)  tot in de finale ::bravo::

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #3794 Gepost op: 16-12-2012, 10:35:48 »
Oké vragenrondje:

1. ik snap ronde 1 helemaal. sudoku
2. ik hoef aan deze ronde niet mee te doen want het is women only begrijp ik dat goed ?
3. Ycaris-schelpenketting Jann-opportunist lukie-chagrijnige zeikerd (dat is het idee toch?)
4. vragen en antwoorden snap ik ook :D
5. wat is een aura?   >:D
6. pm naar Schulz begrijp ik, maar bekijk nu het verhaal nog niet helemaal :(

Geweldige proef weer !!!!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #3795 Gepost op: 16-12-2012, 10:43:19 »
Ehm, volgens mij doet er geen enkele vrouw mee, dus lijkt me dat je dat women only verkeerd begrijpt ::)

(ben bang dat je naar het gezang van Vieffan, Ycaris en mij moet luisteren :-X)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #3796 Gepost op: 16-12-2012, 10:50:21 »
Ehm, volgens mij doet er geen enkele vrouw mee, dus lijkt me dat je dat women only verkeerd begrijpt ::)

(ben bang dat je naar het gezang van Vieffan, Ycaris en mij moet luisteren :-X)
::jaja::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #3797 Gepost op: 16-12-2012, 10:52:45 »
owkee ::ok::

nog een vraag bedacht.
Stel nu dat Hillo één opdracht echt niet kan. Hij stuurt telkens wat in en het is telkens fout. De rest is al een stuk verder, mag Hillo dan die opdracht overslaan of eindigt het daar dan voor hem ?

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #3798 Gepost op: 16-12-2012, 12:07:30 »
Ik begin nu al te zweten, jongens. En twijfel nog of ik eerder naar huis ga om  alles op een gewone computer te kunnen doen (voorzover mijn overjarige laptop nog gewoon kan worden genoemd)
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #3799 Gepost op: 16-12-2012, 12:42:25 »
Ik kan ook pas later beginnen jammer genoeg :( maar het ziet er echt heel gaaf uit heren!
Nieky grab a life vest!