Derde ronde van het raadsel spel
raadsel 1
Ik was er nooit, maar zal er altijd zijn
niemand heeft me ooit gezien, noch zal iemand me ooit zien
En toch ben ik het grote vertrouwen van een ieder
om te leven en te ademen op deze aarde.
Wat ben ik?
raadsel 2
Van het begin van eeuwigheid
Tot het einde der tijde
Tot aan het begin van elk eind
En het einde van ruimte
Wat ben ik?
Raadsel 3
Mij kleinzoon is evenveel dagen als mijn zoon in weken is. En mijn kleinzoon is evenveel maanden als ik ben in jaren. Mijn kleinzoon, mijn zoon en ik zijn samen 160 jaar.
Hoe oud ben ik?
raadsel 4
Twee auto’s, 200 km apart, rijden op een rechte weg naar elkaar toe met allebei een snelheid van 50 km/uur. Een mug start vanaf de ene auto en vliegt recht op de andere af met een snelheid van 75 km/uur. Als hij bij de andere auto is, stuitert hij tegen de voorruit en vliegt weer terug naar de eerste auto. Dit herhaalt zich steeds totdat de mug geplet wordt tussen de twee botsende auto’s.
Welke afstand heeft de mug afgelegd tot zijn dood?
Raadsel 5
Je bent de buschauffeur. Op de eerste halte stappen 29 mensen in. Op de tweede stappen 18 daarvan eruit, en 10 nieuwe stappen in. Op de volgende halte stappen 3 van die 10 eruit en 13 nieuwe passagiers stappen in. Bij de vierde halte stappen 4 van het restant van die 10 uit, 6 van die 13 stappen uit en 17 nieuwe stappen in. Wat is de kleur van de ogen van de chauffeur?
Op eiland 1 zaten: tdietz, Swifty, Hillo, NextGP en robbieazerty
Swifty als eerste, als tweede hillo ook foutloos, Robbie als derde maar wel met drie fouten, als vierde tdietz foutloos en als laatste NextGP met twee fouten.
Dus door tdietz, Swifty, Hillo en NextGPOp eiland 2 zat: Molcrazy
Door dus Molcrazydus met 5 kandidaten spelen we de laatste ronde! Dat worden de allermoeilijkste raadsels
houdt uw postbus in de gate, kandidate, zou ik zeggen